Lektor Doppler med tillegg Skrevet 29. mai 2012 #1 Skrevet 29. mai 2012 Vet dere er her inne. Hva skal jeg gjøre med klassen min i morgen. De får utlevert eksamen klokka 14, men før den tid har jeg dem i tre timer. Jeg har kjørt en hel dag med quiz som eksamenstrim. Jeg har har latt dem fordype seg i selvvalgte tema, og jeg tror temaet ble FaceBook. Ingen suksess. Jeg har gitt dem oppgaver de skulle jobbe med, men jeg tror de valgte Facebook. Noen ideer til lett underholdning på den store dagen, som de kan lære noe av?
Gjest sug lut Skrevet 29. mai 2012 #2 Skrevet 29. mai 2012 Hm, må de gjøre noe praktisk eller kan de snakke om sakene?Kjenner ikke ditt fag, men rollespill, stunt-presentasjoner i grupper av temaer fra pensum (trekk lapp, forbered i fem min, presenter for gruppa og få tilbakemeldinger/utfylling), pensumkonkurranser med godteripremier, - bare at dette tar litt tid å forberede, selvsagt, tid du neppe har i dag...
Major HotLips Houlihan Skrevet 29. mai 2012 #3 Skrevet 29. mai 2012 Hjernen trenger også hvile for å kunne samle seg og lagre informasjonen i langtidshukommelsen, og ikke i korttidshukommelsen Så hva med en halv dag intens pugging, utspørring og gjennomgang av eventuelle temaer for eksamen for så å avslutte med en sjokoladekake(eller lignende). Hvis elevene har noe de lurer på så er det ofte i slike situasjoner spørsmålene kommer
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 29. mai 2012 Forfatter #4 Skrevet 29. mai 2012 Pugging har jeg prøvd, og de er ikke der. Vi må ha noe mer praktisk. Men stuntforedrag er ikke dumt.
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 29. mai 2012 #5 Skrevet 29. mai 2012 Del dem inn i grupper som skal lage quiz til de andre gruppene. Å lage spørsmÅl er noe man lærer like mye som Å svare pÅ spørsmÅlene. Gruppene mÅ ogsÅ rette oppgavene. Finn ting fra nyhetsbildet som de skal jobbe fagrelarert med. Se film. Visuell læring kan være bra for mange. Del inn i debatt-lag, gi dem tema og kjør i gang debatt. Ute-skole. Kan dere bruke naturen eller byen til noe?
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 29. mai 2012 Forfatter #6 Skrevet 29. mai 2012 Her var det mange gode ideer, tror jeg skal høre litt oftere her inne..
*Sammy* Skrevet 31. mai 2012 #7 Skrevet 31. mai 2012 Er du på videregående eller høyskole da? Selv har vi hatt nesten bare gruppearbeid i år ( Tar 1 året av master spes ped) og har hatt et kjempe læringsutbytte. Vi er både almennlærere, førskolelærere og faglærere fra 23 til 55 år, så vi har bred og ulik erfaring å dele av i gruppearbeid. Ergo - lærer masse . Vi fikk nå før eksamen utlevert 5 forskjellige oppgaver som tok for seg pensum og ble delt inn i 5 grupper som skulle ta å sette opp disposisjon for hva vi ville ha med i en eventuell eksamensbesvarelse, både av teori og i drøftinga. Så la vi det fram i plenum i klassen. 1 av oppgavene ville vi få på eksamen og det fikk vi. Kjempegod måte å få en oversikt over hva man kan mye om å ikke, og kjempehjelp for oss !!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå