Gå til innhold

Vekstkontroll ved ul, noen som har opplevd at de tar feil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

og at barnet var mindre enn det regnet med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Gutten min ble estimert til 5,4 kg. Kom ut 3,6 kg .

Skrevet

Nei, men omvendt. Barnet lå i seteleie, og de anslo henne til å være under to kg. Fikk ikke føde vaginalt på grunn av det. Da hun ble tatt med ks nesten tre uker før termindato var hun tre kg.

Skrevet

Mitt barn ligger også i seteleie. (fikk vite at jeg fint kan føde)

Men har nå 14 dager til termin, hodet er større en gjennomsnittet, og barnet vil bli 3800 til termin.

(skal i ny samtale i morgen for jeg ønsker ikke å føde vaginalt)

Hi

Skrevet

De sa hun ville bli 4,5 kg, men var 3,3 kg da hun ble født 5 dager over ul termin.

Skrevet

trodde 3200ca kom 1uke etter og var 3900

Skrevet

Hos meg trodde de hun hadde passert 4kg før termin, men da hun kom 3 dager på overtid var hun 3600 :-)

Gjest Kira med en av hver
Skrevet

Dagen før ks mente de at hun var ca 3,6. Da hun kom ut var hun kun 2,9.

(dette også pga sete/tverrleie)

Skrevet

På overtidskontrollen anslo de 4 kg, men 2 dager senere kom det ut en "kjempe" på 4,5! Så det kan tydeligvis gå begge veier.

Skrevet

Ble estimert til 3,9 kg. Ble født en dag før termin og var 3915 g. Snakk om å treffe bra!!! :)

Skrevet

Spør fordi jeg stort sett har bare hørt om at de er større enn det legene tror.

De tok 6-700 gram feil på ene barnet mitt. Han ble en del større ja.

Hi

Skrevet

Hos meg 5 dager før hun ble født trodde de hun var 3800, men hun kom ut 4,5 kg..

Skrevet

Ble estimert til 3760 g på overtidskontrollen, kom ut 2 dager senere og var 3450 g. Det er ikke hakkende galt.

Hun var +1,8% i uke 26, -1,7% i uke 30 og -2,5% i uke 38.

Skrevet

min ble estimert til 4,4 ved termin. var 3250. ble sjekket to ganger med noen ukers mellomrom pga stooor mage

Skrevet

Ble estimert til 2200 kvelden før jeg ble satt igang av lege og overlege, kom ut 3230.

Skrevet

De beregnet 1 kg for lite.

Skrevet

Fikk beskjed om at begge var over 3,5 kg. Syntes det virket veldig rart. KS noen dager senere og de veide 2,3 og 2,8

Skrevet

Estimert til 4300g 3 dager før fødsel. Var 4210g. :)

Traff bra der!

Skrevet

de sa gutten min var 10% under gjennomsnittet i uke 30, men i uke 36 sa de han var 10% over gjennomsnittet... Han var 3340 g da han ble født... Akkurat midt i mellom :P

Denne gangen i uke 28 sier de jenta mi er 6% over gjennomsnittet... Håper de tar litt feil :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...