Gå til innhold

Noen som har løpesko å anbefale?:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg løper både på asfalt og i terreng. Kvalitet er viktigere enn pris :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil anbefale deg å gå i en butikk som sjekker steget ditt før de anbefaler sko, type "løplabbet" eller Intersport med utstyr til dette.

Jeg gjorde det og fikk en skikkelig god Asics sko som jeg med en gang merket var perfekt for foten min, skoen kostet 13-1400 kr tror jeg. Har hatt like dyre sko før som på langt nær har vært så gode, så å få en som faktisk passer til foten min var skikkelig gull.

Skrevet

Enig med #2, kjempelurt å få sjekket føttene og steget og få sko der etter, spesielt hvis du løper en del. Terreng krever stabilitet, asfalt krever demping, og du vil gjerne i begge fall ha en lettest mulig sko.

Om du er overvektig, om du løper mye, om du har "rart" steg, om du overpronerer, underpronerer eller supinerer, om du er plattfot, om du har odd beinstilling - mye som spiller inn dersom du ønsker en skikkelig god løpesko :)

Skrevet

Signerer de to over. Jeg har gjort en drøss med bomkjøp av treningssko selv, fordi en eller annen sko ser kul ut eller en venninne har anbefalt den. har vært plaget med betennelser og belastningsskader flere ganger, åpenbart pga feil sko. I fjor bestemte jeg meg for å dra på Löplabbet og få hjelp til å finne rett sko til meg. Det var genialt, og jeg endte opp med sko fra Mizuno som passer mine føtter utmerket. Jeg har svake ankler og føttene faller litt innover når jeg løper, og etter at jeg fikk riktige sko har jeg ikke hatt en eneste plage. Ikke var det dyrere enn om jeg skulle kjøpt de noe annet sted heller.

Skrevet

Jeg elsker mine Mizuno-sko, men ville ikke kjøpt dem dersom de ikke satt perfekt på foten. Bruk litt tid på å finne ut av hvilken type fot og hvilket tråkk du har, som de her over sier:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...