Anonym bruker Skrevet 29. mai 2012 #1 Skrevet 29. mai 2012 Har en på 3,5 år. Og hun maser noe så inni helsikkes mye, vet ikke om det er for oppmerksomhetens skyld, men jeg synes hun får masse! Det er "Mamma, mamma, mamma, mamma" etterfulgt av noe annet ,hele dagen lang i helgene når vi er hjemme sammen og på ettermiddagene etter barnetv. Spør hun om noe svarer jeg henne, og da spør hun "men hvorfor det daaa"?, eller så vil hun ha en brødskive til etter hun alt har fått to. Og drikke etter maten selvsagt selv om jeg spurte henne før hun var ferdig å spise og hun da ikke ville ha. Ignorerer jeg henne gnåler hun meg inn i øra til jeg svarer henne. Hun er i barnehagen hele dagen mens jeg er på skole og når vi kommer hjem starter masinga om å gå på lekeplassen, for ikke å snakke om at hun med engang vi kommer inn døra hyler etter hva hun vil ha til middag. Er alenemor til henne, og er så sliten! Har hatt eksamen idag og kjenner at den masinga hennes er iferd med å vippe meg av pinna snart.. *Utblååååsing* Please ikke si at jeg er alene om å ha det sånn..
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 29. mai 2012 #2 Skrevet 29. mai 2012 Hehe... Da min yngste gutt var omtrent på samme alder var han helt lik, og en dag ble jeg så oppgitt at jeg buste ut med: "Jeg blir helt sliten i hodet mitt, du snakker jo hele tiden du jo!", hvorpå han fornærmet svarer: "Nehei, det er ikke sant mamma! For om natten sover jeg, og da er jeg helt stille!" Men ja, noen barn er mer intense enn andre. Vår minstegutt er mye mindre masete nå som ha nærmer seg 5 år. Vi måtte rett og slett lære ham at han alltid kan komme til oss om det er noe, men at selv mammaer og pappaer trenger litt ro og fred. Jeg tror trygt du kan gjøre noe lignende med datteren din. Si f.eks at du elsker å være med henne og liker å lytte til henne, og at etter f.eks middag skal dere gjøre det og det sammen, men fram til det trenger du at hun er stille og leker alene litt slik at du får hvilt ørene dine litt. Det er lov å gi beskjed, men det må gjøres forsiktig og på en varsom måte
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2012 #3 Skrevet 29. mai 2012 Hehe... Da min yngste gutt var omtrent på samme alder var han helt lik, og en dag ble jeg så oppgitt at jeg buste ut med: "Jeg blir helt sliten i hodet mitt, du snakker jo hele tiden du jo!", hvorpå han fornærmet svarer: "Nehei, det er ikke sant mamma! For om natten sover jeg, og da er jeg helt stille!" Men ja, noen barn er mer intense enn andre. Vår minstegutt er mye mindre masete nå som ha nærmer seg 5 år. Vi måtte rett og slett lære ham at han alltid kan komme til oss om det er noe, men at selv mammaer og pappaer trenger litt ro og fred. Jeg tror trygt du kan gjøre noe lignende med datteren din. Si f.eks at du elsker å være med henne og liker å lytte til henne, og at etter f.eks middag skal dere gjøre det og det sammen, men fram til det trenger du at hun er stille og leker alene litt slik at du får hvilt ørene dine litt. Det er lov å gi beskjed, men det må gjøres forsiktig og på en varsom måte Hehehe, høres litt ut som min det der som kunne kommet med sånne gullkorn.. Når jeg sier til henne: "Nå synes mamma du maser litt, mamma får vondt i ørene" sier hun "Neheeeeeeeei, det gjør jeg ikke" Etterfulgt av "Men du mammaaaa..." + at hun er fæl å lage sutrelyder når hun ikke får viljen sin. Jeg lever seriøst på koffein for å ha energi til å takle all den masinga hennes Hun er enebarn og får mye oppmerksomhet. Vi leker på ettermiddagene etter middag, og i helgene går vi ut på tur til lekeplasser, i svømmebasseng, og lekeland. Men når hun ikke er aktivisert, da starter masinga for fullt..Får bare håpe det går over snart - HI Hilsen HI..
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2012 #4 Skrevet 29. mai 2012 Ikke la henne bestemme middag, det er du som er voksen. Fortell henne hva som er til middag, og bare la henne hyle. Vend det døve øret til. Be henne pent om å slutte å mase. hvis hun ikke slutter, sett henne i time out. Fortell henne hva som skal skje en stund i forveien. "I dag skal vi ha kjøttkaker til middag. Når vi har spist det, kan vi lese litt i en bok. Etterpå skal mamma ha litt alenetid, og du skal leke." Du er voksen, du bestemmer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå