Meg og alle gutta Skrevet 29. mai 2012 #1 Skrevet 29. mai 2012 Det finnes 3 baser. Easyfix, familyfix og easybase2 til maxicosi. Er det kun easybase2 man kan feste med bilens belter? Var innom torshov idag og han som jobba der mente easybase2 kun kunne festes med bilens belter og ikke isofix, og at familyfix kunne festes med både belter og isofix og at easyfix kun kunne festes med isofix. Og pebble setet kunne kun brukes på isofix basene så da måtte jeg ha cabriofix setet om jeg ikke hadde isofix i bilen. Hørtes ikke ut som han hadde spesielt peiling på hva han snakka om. Jeg hadde easybase til storebror og den kunne festes med både isofix og belte. Nå vil jeg ha samme base, men pebble setet istedenfor carbrio setet. Noen som har peiling?
Gullunger Skrevet 29. mai 2012 #2 Skrevet 29. mai 2012 Jeg har snakket med en dame som hørtes ut som hadde mye peiling. I tillegg var jeg på hjemmesidene til maxi cosi (tyske sider). Dette fant jeg ut: Easy base 2: kan kun festes med bilens seler Easy fix: kan festes med både isofix og bilens seler Family fix: kan kun festes med isofix Pebble stolen kan festes på alle de basene. Men du må jo ha hatt en easy fix base før hvis den kunne festes med begge deler? Forøvrig kommer pebble stolen sammen med familyfix basen best ut i test. Håper du finner ut av det!
Babyønske �� Skrevet 29. mai 2012 #3 Skrevet 29. mai 2012 Han du har snakka med har blandet EasyFix og FamilyFix. EasyFix kan festes med enten setebelter eller isofix. Familyfix kan kun festes med isofix. I følge Maxi Cosi sine sider er det bare Cabriofix som kan brukes på Easyfixbasen. Mens både Pebble og Cabriofix kan brukes på Familyfixbasen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå