Anonym bruker Skrevet 29. mai 2012 #1 Skrevet 29. mai 2012 I dag ble den trappet opp noe, og i morgen enda mer. Men på kommunen sine sider står det ikke hvilke skoler / bhg som rammes i morgen. Det står bare at info legges ut når denne foreligger. Nå er klokken over 1500, kan jeg da regne med at våre skoler og bhg ikke er rammet da, siden de ikke er nevndt noe sted ? Det er jo greit å vite dette i tide, for å legge kriseplan dersom det er stengt i morgen.
Gjest Sekretøsa Skrevet 29. mai 2012 #2 Skrevet 29. mai 2012 I går kveld ble det lagt ut info om vår barnehage, så jeg ville nok ikke belaget meg på at alt er ok nå. Mange timer igjen av dagen
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2012 #3 Skrevet 29. mai 2012 Jeg har gått inn på skolens hjemmeside og der står det at det er full streik fra i morgen. Har også fått mail fra læreren og lederen på SFO
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2012 #4 Skrevet 29. mai 2012 Her ligger infoen på nettsiden til selve skolen, så du bør sjekke der. Her er det bare sfo som er stengt, skolen går som normalt.
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2012 #5 Skrevet 29. mai 2012 Skolens hjemmeside er sist oppdatert 25 mai. Det står kun at de er varslet om at skolen KAN bli rammet fra og med i dag. Men de er ikke tatt ut enda, og står ikke på listene til kommunen. Hmm.
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2012 #6 Skrevet 29. mai 2012 Men jeg leste i avisen at renholderne blir tatt ut fra og med i dag, og da blir ingen skoler vasket. Det er vel begrenset hvor lenge de holder åpent da. Jeg må vedgå at jeg er rimelig lei disse streikene hvert eneste år omtrent.
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2012 #7 Skrevet 29. mai 2012 Er det slik at dersom streiken trappes opp i morgen 30.05 så streiker de som er tatt ut fra torsdag eller streiker de fra i morgen??
Gjest Hercule Poirot Skrevet 29. mai 2012 #8 Skrevet 29. mai 2012 Men jeg leste i avisen at renholderne blir tatt ut fra og med i dag, og da blir ingen skoler vasket. Det er vel begrenset hvor lenge de holder åpent da. Jeg må vedgå at jeg er rimelig lei disse streikene hvert eneste år omtrent. Jobber i privat sektor, du da, skjønner jeg.
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2012 #9 Skrevet 29. mai 2012 Men jeg leste i avisen at renholderne blir tatt ut fra og med i dag, og da blir ingen skoler vasket. Det er vel begrenset hvor lenge de holder åpent da. Jeg må vedgå at jeg er rimelig lei disse streikene hvert eneste år omtrent. Jobber i privat sektor, du da, skjønner jeg. Ja det gjør jeg. Men jeg er på ingen måte overbetalt eller har veldig gode pensjonsrettigheter. Men jeg har en jobb, og er glad for det.
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2012 #10 Skrevet 29. mai 2012 Men jeg leste i avisen at renholderne blir tatt ut fra og med i dag, og da blir ingen skoler vasket. Det er vel begrenset hvor lenge de holder åpent da. Jeg må vedgå at jeg er rimelig lei disse streikene hvert eneste år omtrent. Jobber i privat sektor, du da, skjønner jeg. Ja det gjør jeg. Men jeg er på ingen måte overbetalt eller har veldig gode pensjonsrettigheter. Men jeg har en jobb, og er glad for det. Står du med lua i handa og takker når du får lønningsposen også da, kanskje? De som streiker, gjør dette for alle arbeidstakere da det de får gjennomslag for som regel blir alle arb.takere til gode, enten de jobber privat eller offentlig.
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2012 #11 Skrevet 29. mai 2012 Men jeg leste i avisen at renholderne blir tatt ut fra og med i dag, og da blir ingen skoler vasket. Det er vel begrenset hvor lenge de holder åpent da. Jeg må vedgå at jeg er rimelig lei disse streikene hvert eneste år omtrent. Jobber i privat sektor, du da, skjønner jeg. Ja det gjør jeg. Men jeg er på ingen måte overbetalt eller har veldig gode pensjonsrettigheter. Men jeg har en jobb, og er glad for det. Står du med lua i handa og takker når du får lønningsposen også da, kanskje? De som streiker, gjør dette for alle arbeidstakere da det de får gjennomslag for som regel blir alle arb.takere til gode, enten de jobber privat eller offentlig. Det er etter min mening noe sprøyt. De steiker så langt i fra for de private sine rettigheter men for at de offentlig annsatte skal få et bedre resultat i forhold til de i privat sektor. Lærere, barnehageannsatte ol streiker lett da de umiddelbart rammer tredjepart uten at det koster arbeidsgiver noe. Her tjener kommunen 2 millioner om dagen på streiken samtidig som den fører til masse problemer for offrene. I det private rammer en streik som regel arbeidsgiver hardest mens det i det offentlige fører til bedre økonomi for arbeidsgiver. Offentlig annsatte lger mest mulig ulemper for tredjepart for å få dem til å "kreve" høyere lønn eller bedre rettigheter. Ettersom de i praksis jobber i monopoler er det ikke mulig å benytte andre tilbud i seteden. Jeg kan for eksempel ikke sende ungene på en annen skole selv om det er streik her. Ved streik i det private kunne jeg som regel bare skaffet meg det jeg ønsket fra noen andre. I de private måtte de derfor tatt ut en mye større andel av de ansatte for å få samme effekt.
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2012 #12 Skrevet 29. mai 2012 Hvordan tjener kommunen penger på streiken? *Forvirra*
Gjest Ziva Skrevet 29. mai 2012 #13 Skrevet 29. mai 2012 Hvordan tjener kommunen penger på streiken? *Forvirra* Du får ikke utbetalt lønn når du streiker. Så kommunen sparer lønn og muligens arbeidsgiver avgiften.
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2012 #14 Skrevet 29. mai 2012 Hvordan tjener kommunen penger på streiken? *Forvirra* De sparer alle lønnsutgifter til de streikende, lønn, arbeidsgiveravgift, feriepenger, pensjonsinnskudd ol. I tillegg sparer de noe på redusert slitasje og matriellforbruk, litt strøm, vann, kantineutgifter og en del andre småting. Det er de reduserte personalkostnadene som betyr noe. Fra og med i morgen er det 1088 personer i streik i vår kommune. Spart lønn til så mange mennesker blir selvfølgelig mange penger spart hver dag. En dag med streik gir for eksempel komunen mulighet til å lønne omtrent 7-10 lærere ekstra i et år uten at det går ut over budsjettet.
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2012 #15 Skrevet 29. mai 2012 vi fikk beskjed fredag allerede at om streiken ikke er avblåst så blir det stengt bhg fra torsdag denne uken, mine barn går i siste bhg til å tas i streik så vi har vært heldige der de andre har vært stengt siden streikestart
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå