Anonym bruker Skrevet 29. mai 2012 #1 Skrevet 29. mai 2012 Kommer far hjem fra jobb da? Eller må mor klare seg selv eller få hjelp fra andre?
kaklemor Skrevet 29. mai 2012 #2 Skrevet 29. mai 2012 Når jeg klarte å forstue foten min og ikke fikk gått på den så kom min mann hjem og var hjemme til jeg ble bra
☆☆☆ Skrevet 29. mai 2012 #3 Skrevet 29. mai 2012 I dag må nok syke mor klare seg selv, hadde jeg vært sykere hadde far måttet tatt ut "syk barnepasser"-dag. Heldigvis ser det ut til at babyen forstår at servicen er dårlig i dag. I stedet for nattmat kl 6 og stå opp 9, bad hun i dag om nattmat kl 7.30 og å få stå opp kl 11 (!). Hun ligger under babygymmen og underholder seg selv mens jeg sitter i sofaen og synes synd i meg selv
SagflisiHåret Skrevet 29. mai 2012 #4 Skrevet 29. mai 2012 så lenge du er i lønnet permisjon er det ikke noe problem. Man har du lønnet permisjon får dere problemer...
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2012 #6 Skrevet 29. mai 2012 mannen min tok ut ferie når jeg var på sykehuset. og en uke etter jeg kom hjem,. min mor kom en uke etter det igjen. så hadde hjelp i to uker. hjalp utrolig.
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2012 #7 Skrevet 29. mai 2012 Far har krav på omsorgspenger, og må skrive en egenmelding på arbeidsplassen sin hvor han krysser av på at han er hjemme med sykt barn/barnepasser. Det gjelder selvfølgelig bare om du er for syk til å ta deg av barnet selv... http://www.nav.no/He...e/Omsorgspenger "Det samme gjelder hvis du må være borte fra arbeidet fordi den som har det daglige barnetilsynet er syk"
SagflisiHåret Skrevet 29. mai 2012 #8 Skrevet 29. mai 2012 ang. nr #4 og #5: Hvis mor er hjemme i ulønnet permisjon (for eks pga har ikke barnehageplass) og hun blir syk i 2 uker og ikke kan ta seg av barnet, så kan ikke far være hjemme og få det dekket av nav. Hvis mor har fødselspermisjon så kan far overta permisjonen hvis mor blir syk over tid. å være i ulønnet permisjon er en skikkelig felle hvis man faktisk blir syk over tid, noe jeg selv har erfart!!!
☆☆☆ Skrevet 29. mai 2012 #9 Skrevet 29. mai 2012 ang. nr #4 og #5: Hvis mor er hjemme i ulønnet permisjon (for eks pga har ikke barnehageplass) og hun blir syk i 2 uker og ikke kan ta seg av barnet, så kan ikke far være hjemme og få det dekket av nav. Hvis mor har fødselspermisjon så kan far overta permisjonen hvis mor blir syk over tid. å være i ulønnet permisjon er en skikkelig felle hvis man faktisk blir syk over tid, noe jeg selv har erfart!!! Far har 10 sykt barn-dager, har han ikke? Og de kan også brukes ved syk barnepasser? Eller har man ikke sånne dager når partner er hjemmeværende?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå