Gå til innhold

Naboer som elsker trær!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vår naboer har en ganske stor tomt med forsiktig sagt 'naturlig hage'. Det er mange, mange høye tær, både løv- og nåletrær, ingen plen, bare busker og eng. Jeg forstår ikke hvordan de orker å ha det slik selv, men det er egentlig ikke min sak. Det som er min sak, syns jeg, er at to-tre av disse svære trærne blokkerer for fjordutsikt vi ellers ville hatt fra terrassen, samt sol midt på dagen.

De er hyggelige folk, huset er totalt råttent og avflasset, og de sukker stadig over at de må gjøre noe med det, men vet liksom ikke helt. Skrot overalt på tomta ellers.

Jeg har tatt det opp forsiktig med dem med akkurat de trærne som er i veien, men da reiser busta seg. De har tydeligvis hatt slike samtaler med andre naboer, og de liker natur, så ingen trær skal hugges.

What to do? Det er så frustrerende. Et av trærne, ei diger gran, vokser inni gjerdet vårt, så den kan vi kreve fjernet, vet jeg. Men hva med dem som står lenger inn på tomta deres?

Er klar over at dette er et svært vanlig naboproblem. Er det noen av dere som elsker trær på samme måte og kan forklare meg litt? Sukk...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ha slik usansynlig flaks at det er arbeidet med å fjerne de vegrer seg mot, i så fall er det bare å tilby å felle trærne og legge igjen stokkene ferdig kvistet.

Hvis ikke er det vel lite du får gjort...

Skrevet

De trærne, sto de der når dere kjøpte huset, eller har de blitt planta etterpå?

Skrevet

Det har jeg gjort, faktisk. Greia er at de liker trærne, liker at huset er inni en grønn hule hele sommeren, og at greiner vokser inn i tak og terrasser. De er litt bohemske og bryr seg tydeligvis ikke om uorden, hvilket er helt fint. Tipper vi bare må leve med det...

Mannen min har ymtet frampå med å sprøyte inn bensin i noen av trærne... Hehe.

Skrevet

Joda, de sto der. Effekten av det har bare blitt mer og mer tydelig etterhvert som vi har bodd her en stund...

Skrevet

Kobberspiker i stammen da råtner de. Men er det ikke en grense for hvor høye trærne kan være?

Skrevet

Er det ikke noen regel om maks høyde på trær i forhold til avstand til nabogrensen da?

Ett eller annet med tre meter pr meter eller noe......?

Skrevet

Vet ikke, må sjekkes opp. Men da må man vel bli skikkelig uvenner, da. Er jo litt dumt syns jeg. Får veie opp om godt naboskap er bedre enn sol og utsikt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...