Gå til innhold

vondt i korsryggen pga jobb


peanutts82

Anbefalte innlegg

jobber på hotell og må stå hele dagen, dette har resultert i smerter i korsryggen. vil ikke ta sykemelding men hvis dette er bare begynnelsen så gruer jeg meg til senere. har ikke fått noe mage men klarer ikke å rette på svaien jeg har fått uten å kjenne det i livmoren. Har sagt ifra til sjefen og spurt om det går bar at jeg sitter av og til, men det er ikke ofte jeg får mulighet til det da jeg må reise meg opp hver gang tlf ringer, eller en gjest kommer osv. sitter da totalt 1 time av 8 timer på jobb. noen som kan anbefale noe triks? kanskje jeg skal kjøpe ergo-sko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan du ikke få deg en mye høyere stol?? Type barkrakk stol. Sånn at du er i riktig høyde for gjester og har det du trenger innen rekkevidde..

Er jo sjefen sin oppgave å tilrettelegge for deg. Går ikke det så må du sykemeldes :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville fått sjekket om det er bekkenløsning du begynner å merke. Den blir værre om du presser deg, og det er vel tross alt bedre med en delvis sykemelding nå enn å ligge flat seinere? Håper for din skyld det "bare" er vanlig ryggvondt :)

 

Og som nevnt over, arbeidsgiver har plikt til å legge til rette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trodde bekkenløsning ikke viste seg før etter uke 20?

Kakaoen: jeg bruker en barkrakk nå også, men disken er så høy at jeg blir nødt til å stå hvis jeg skal rekke opp til gjesten..

 

men skal prøve å snakke med de igjen på jobben, akkurat nå så virker det som om sjefen foretrekker at jeg er sykemeldt enn på jobb for jeg har "endret" så mye når jeg først jobber. at jeg må sitte av og til og kan ikke gå med uniformen selv om jeg har kjøpt en like fin dress i samme farge men i litt mer avslappet form. skal ikke være lett. orker ikke sykemelding i lengre tider heller.. har ikke noe annet å gjøre på... blir kjedelig i lengden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bekkenløsning kan komme når som helst, bare ikke så vanlig så tidlig. Jeg fikk i uke 13 i mitt første svangerskap, og har hatt det siden den gang. Bedre å sjekke tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...