Gå til innhold

hvordan organisere noe slikt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboer tok opp i går at vi kanskje har litt uoverensstemmelse i forhold til setting av grenser og rutiner for barna. Begge barna er mine, men jeg har fra dag 1 av samlivet forsøkt å slippe ham til mest mulig og la ham ta egne avgjørelser i forhold til straff, grenser og lignende. Problemet er at det ikke er bestandig vi er 100% enige, og at han føler noen ganger at jeg overkjører ham

Jeg har tenkt at vi kanskje skal ha et lite familiemøte, både med og uten barna. Forklare barna hvordan det skal fungere i heimen, at det f eks ikke er greit å spørre meg om lov til ting som dem har fått "nei" på fra samboer, og omvendt. Og ta et møte med bare oss to der vi setter oss ned og blir enige om reaksjoner, rutiner og gjennomføring av disse.

Hva synes dere om dette? Må også nevne at barna har bodd flere år med bare meg før samboer flyttet inn, slik at de ikke var vant til situasjon med 2 voksne i hus til å begynne med. I dag har de respekt for samboer og er glad i ham, men kanskje vi burde være klarere på rutiner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...