Anonym bruker Skrevet 29. mai 2012 #1 Skrevet 29. mai 2012 jeg er sliten,. går igjennom mye nå,. går å får hjelp. de jeg går hos er de som har meldt meg og min mann til barnevernet. er så utrolig redd for å miste barna mine. de er de som holder meg oppe nå. får ikke noe lyst til å gå å få mer hjelp av de samme folka når de melder meg til barnevernet.
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2012 #2 Skrevet 29. mai 2012 Det skal mye til for at du mister barna dine, barnevernet kan hjelpe dere på mange andre måter! Kanskje med avlastning etc?
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2012 #3 Skrevet 29. mai 2012 Hva betyr "går og får hjelp" da? Hvem er disse folkene? Mister ikke barna fordi du er sliten, men det er vel klassisk at det ligger mer bak enn det som kommer frem i disse innleggene. Selvinnsikt er en fin bil...
Major HotLips Houlihan Skrevet 29. mai 2012 #4 Skrevet 29. mai 2012 De har jo meldt slik at du skal få mere hjelp. De gjør det ikke for å være ondskapsfulle, men fordi de ønsker det beste for deg og dine. Samarbeid med barnevernet så går det nok bra
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2012 #5 Skrevet 29. mai 2012 Det skal mye til for at du mister barna dine, barnevernet kan hjelpe dere på mange andre måter! Kanskje med avlastning etc? jeg vil ikke ha avlastning. at jeg er sliten har ikke gått utover barna mine. barna mine har det bra. de er i bhg hver dag og leker og koser seg. de er hjemme på kvelden og i helgene. jeg koser meg masse med dem.
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2012 #6 Skrevet 29. mai 2012 Uff da! Men de tar da ikke ungene dine fordi du er sliten?? Du får nok bare hjelp og tilbud om avlasting av de i såfall! Men skjønner du er bekymra da. Dårlig gjort av de. Om dette er eneste grunnen til at du er meldt da..
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2012 #7 Skrevet 29. mai 2012 Hva betyr "går og får hjelp" da? Hvem er disse folkene? Mister ikke barna fordi du er sliten, men det er vel klassisk at det ligger mer bak enn det som kommer frem i disse innleggene. Selvinnsikt er en fin bil... det hele basserer seg på en krangel mannen har med sin familie. hvor jeg blir anklaget for mye. jeg er sliten av det. det har gått inn på meg etter mange år,. det ligger mer bak. men ikke som bør tilsi at vi skal meldes til barnevernet. jeg er så redd for å miste barna mine.
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2012 #8 Skrevet 29. mai 2012 Jeg tror at mange må snu sine tanker omkring barnevernet. Det er ikke slik at barnevernet er kun ute etter å ta barna akkurat som at politiet ikke er kun ute etter å arrestere folk eller at alt en lege ønsker er å kutte en opp. Barnevernet består av hjelpere som kan hjelpe barn og foreldre i ulike situasjoner. Vi trenger ofte hjelp til mange ting i ulike situasjoner og da ringer vi dem som kan hjelpe uten av vi er redd for konsekvensen. Så hvorfor er vi så redde for barnevernet? Er det fordi vi kun hører de fæle, de slemme og de dumme historiene og fordi vi aldri hører om alle de som får god og praktisk hjelp i form av avslastning, økonomisk hjelp, hjelp i hjemmet, utredning osv. Barnevernet kan hjelpe mange og jeg skulle ønske at folk ikke var så redde. Ta imot hjelpen. Den kan hjelpe hele familien på sikt og dere kan komme godt ut av det. Send skuldrene og tenk at barnevernet er en hjelper, en ressurs og et gode i en litt slitsom situasjon.
ung.mor.89 Skrevet 29. mai 2012 #9 Skrevet 29. mai 2012 Jeg tror at mange må snu sine tanker omkring barnevernet. Det er ikke slik at barnevernet er kun ute etter å ta barna akkurat som at politiet ikke er kun ute etter å arrestere folk eller at alt en lege ønsker er å kutte en opp. Barnevernet består av hjelpere som kan hjelpe barn og foreldre i ulike situasjoner. Vi trenger ofte hjelp til mange ting i ulike situasjoner og da ringer vi dem som kan hjelpe uten av vi er redd for konsekvensen. Så hvorfor er vi så redde for barnevernet? Er det fordi vi kun hører de fæle, de slemme og de dumme historiene og fordi vi aldri hører om alle de som får god og praktisk hjelp i form av avslastning, økonomisk hjelp, hjelp i hjemmet, utredning osv. Barnevernet kan hjelpe mange og jeg skulle ønske at folk ikke var så redde. Ta imot hjelpen. Den kan hjelpe hele familien på sikt og dere kan komme godt ut av det. Send skuldrene og tenk at barnevernet er en hjelper, en ressurs og et gode i en litt slitsom situasjon. jeg var selv under barnevernet fra jeg var 13 til jeg var 18,. de hjalp faktisk ikke. de hørte ikke på meg. trodde kunn på mine foreldre som ikke fortalte sannheten. så jeg har dårlig erfaring med de. derfor ejg er redd den dag i dag for å miste barna mine.
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2012 #10 Skrevet 29. mai 2012 Jeg tror at mange må snu sine tanker omkring barnevernet. Det er ikke slik at barnevernet er kun ute etter å ta barna akkurat som at politiet ikke er kun ute etter å arrestere folk eller at alt en lege ønsker er å kutte en opp. Barnevernet består av hjelpere som kan hjelpe barn og foreldre i ulike situasjoner. Vi trenger ofte hjelp til mange ting i ulike situasjoner og da ringer vi dem som kan hjelpe uten av vi er redd for konsekvensen. Så hvorfor er vi så redde for barnevernet? Er det fordi vi kun hører de fæle, de slemme og de dumme historiene og fordi vi aldri hører om alle de som får god og praktisk hjelp i form av avslastning, økonomisk hjelp, hjelp i hjemmet, utredning osv. Barnevernet kan hjelpe mange og jeg skulle ønske at folk ikke var så redde. Ta imot hjelpen. Den kan hjelpe hele familien på sikt og dere kan komme godt ut av det. Send skuldrene og tenk at barnevernet er en hjelper, en ressurs og et gode i en litt slitsom situasjon. jeg var selv under barnevernet fra jeg var 13 til jeg var 18,. de hjalp faktisk ikke. de hørte ikke på meg. trodde kunn på mine foreldre som ikke fortalte sannheten. så jeg har dårlig erfaring med de. derfor ejg er redd den dag i dag for å miste barna mine. Beklager det som skjedde med deg Men prøv å "rist" det litt av deg og tenk at det er ikke de samme menneskene som ikke hørte på deg som nå skal hjelpe dere. Det er sikkert ikke lett og jeg skal ikke påstå at det er det, men ikke la din erfaring og din frykt stå i veien for deg og for det å motta hjelp. Håper alt går dere godt!
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2012 #11 Skrevet 29. mai 2012 Jeg tror at mange må snu sine tanker omkring barnevernet. Det er ikke slik at barnevernet er kun ute etter å ta barna akkurat som at politiet ikke er kun ute etter å arrestere folk eller at alt en lege ønsker er å kutte en opp. Barnevernet består av hjelpere som kan hjelpe barn og foreldre i ulike situasjoner. Vi trenger ofte hjelp til mange ting i ulike situasjoner og da ringer vi dem som kan hjelpe uten av vi er redd for konsekvensen. Så hvorfor er vi så redde for barnevernet? Er det fordi vi kun hører de fæle, de slemme og de dumme historiene og fordi vi aldri hører om alle de som får god og praktisk hjelp i form av avslastning, økonomisk hjelp, hjelp i hjemmet, utredning osv. Barnevernet kan hjelpe mange og jeg skulle ønske at folk ikke var så redde. Ta imot hjelpen. Den kan hjelpe hele familien på sikt og dere kan komme godt ut av det. Send skuldrene og tenk at barnevernet er en hjelper, en ressurs og et gode i en litt slitsom situasjon. jeg var selv under barnevernet fra jeg var 13 til jeg var 18,. de hjalp faktisk ikke. de hørte ikke på meg. trodde kunn på mine foreldre som ikke fortalte sannheten. så jeg har dårlig erfaring med de. derfor ejg er redd den dag i dag for å miste barna mine. Beklager det som skjedde med deg Men prøv å "rist" det litt av deg og tenk at det er ikke de samme menneskene som ikke hørte på deg som nå skal hjelpe dere. Det er sikkert ikke lett og jeg skal ikke påstå at det er det, men ikke la din erfaring og din frykt stå i veien for deg og for det å motta hjelp. Håper alt går dere godt! jeg vil legge mitt beste til når dagen kommer. men vil likevel være red. barna mine har det bra. og det er det jeg jobber hardt for. de ser ikke den triste og slitne mamma`n som er der når de ikke er til stede. vet at jeg ikke klarer å skjule alt for de. men jeg prøver,. hater at jeg må prate med barneverent fordi mannen min har en krangel med familien sin.
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2012 #12 Skrevet 29. mai 2012 jeg er sliten,. går igjennom mye nå,. går å får hjelp. de jeg går hos er de som har meldt meg og min mann til barnevernet. er så utrolig redd for å miste barna mine. de er de som holder meg oppe nå. får ikke noe lyst til å gå å få mer hjelp av de samme folka når de melder meg til barnevernet. Hvorfor vil du ikke ha avlastning? Du virker ha anstrengt forhold til begge sider med besteforeldre. Kanskje tenke på barna; kanskje DE trenger avlastning. Ellers er jeg sikker på det ligger mer bak. Kommer jo frem mer Og mer hver gang du skriver. Om du sliter psykisk, dere ikke har noen avlastning og mannen også er sliten er det supert at barna får hjelp!!
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2012 #13 Skrevet 29. mai 2012 Det er litt vanskelig å svare på akkurat det du skriver så lenge vi ikke vet historien bak, men jeg kan prøve å svare på generelt grunnlag. Om "de" du går til er oppriktig bekymret så er de pliktet til å ta dette videre. Som mange sier, bv er ikke ute etter å fjerne barna fra hjemmet, de ønsker at barna skal ha det best mulig I hjemmet sitt. Er først når innsatte tiltak ikke fører frem at de i noen tilfeller må inn å fjerne dem fra hjemmet. Men da skal det gjerne alvorlige tilfeller av omsorgssvikt o.l til. Dette ordner seg sikkert, hi
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2012 #14 Skrevet 29. mai 2012 Du sier du er sliten men at du ikke VIL ha noen avlastning til barna. Kanskje det er akkurat dette som er grunnen til at du er meldt. At de som hjelper deg ser behovet men ikke du. Du trenger ikke avlastning sier du, det er jo mulig det er slik. Men kanskje ungene dine trenger det.? Er det du som skrev om familjevernkontoret og svigerfamiljen, og at familjevernkontoret truet å medle dere til Barnevernet.?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå