Anonym bruker Skrevet 29. mai 2012 #1 Skrevet 29. mai 2012 Har en jente på seks år som har begynt å mase litt om det. Er ett par av vennene som har. Jeg har sagt at det ikke er aktuelt, og hun lurer jo da på når hun kan få. Jeg har da sagt at det må vi bare vente og se, for jeg vet ikke enda. Når fikk deres barn sin første mobil?
Gjest Sekretøsa Skrevet 29. mai 2012 #2 Skrevet 29. mai 2012 Når hun har gått hjem fra skolen. Vi har ikke hustelefon. Etter en nesten-påkjørsel av en buss har jeg kjørt og henta en stund, men har sagt at hun skal få en helt ny en (arvet min gamle) når hun begynner i 3.klasse for da tror jeg vi kutter ut SFO
Serepta Skrevet 29. mai 2012 #3 Skrevet 29. mai 2012 Da han begynte i 2 klasse, og begynte å gå hjem fra skolen selv. Da er han alene alt fra 15 - 30 minutter før vi kommer. Han ringer når han er vel hjemme. Noen ganger går han også selv til skolen (15 minutter etter meg) og da ringer jeg han for å si at han må gå. Vi har ikke fasttelefon, så det er nødvendig at han har egen mobil. Men den ligger hjemme, han drasser ikke rundt på den. Og det er en helt enkel nokia uten noen fasiliteter.
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2012 #4 Skrevet 29. mai 2012 Jeg ga mine unger mobil da de var 6 og 8, for de pleide gå på lekeplassen og hvis det kom andre unger kunne de bli med dem videre og da ringte de bare for å gi beskjed hvor de gikk.
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2012 #5 Skrevet 29. mai 2012 Jeg har sagt til barna at de skal få mobil når de er ferdig på sfo. Vi har ikke hustelefon og hvis de skal være hjeme alene morgen og ettermidag må de kunne få tak i oss og vi i dem.
moota m storebror&lillebror Skrevet 29. mai 2012 #6 Skrevet 29. mai 2012 Storesøster fikk når hun begynte på skolen. Vi har ikke hustelefon og hun tar bussen hjem fra skolen og jeg vil da at hun skal kunne nå meg om jeg ikke er hjemme.
Verbena Skrevet 29. mai 2012 #7 Skrevet 29. mai 2012 De har fått overta våre gamle når de har vært 6,5år gamle. Vi har ikke hustelefon og noen dager blir det sånn at de kommer hjem først. Da kan det være greit at de får tak i oss. I tillegg er det greit å slippe å lete halve bydelen rundt etter de nå når de drar fra kompis til kompis, på fotballbanen, i skogen å bygger hytte fortere enn mor klarer å si hæ!! ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå