Gå til innhold

Apropos utdritningslag og slikt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal gifte meg til neste år og håper at jeg får en fornuftig forlover (har ikke gjort valget enda), men blir litt sånn småskremt når jeg leser og hører fra venninner om hvilke utdritningslag de har vært utsatt for. Kle folk ut som hore, ku, stripper og andre fæle ting. Så jeg lurer på, hva skjer hvis bruden nekter å la seg kle ut og gjennomføre det der? Hvordan fungerer det? Går det an å bare nekte?

Videoannonse
Annonse
Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Klart man kan nekte.

Det beste er at man sier på forhånd at "om du skal arrangere utdrikningslag så setter jeg pris på at.....". Da er forlover klar over dette

Skrevet

Selvsagt kan du nekte, men det kan jo skape en litt sur stemmning i gruppa om bruden ikke vil gjøre slike ting, og du kan få en fornærmet forlover..

Men nå burde jo forloveren være en så god venninne at hun vet hva du liker, og ikke vil gå med på, og heller ikek bli fornærmet om hun har bommet helt.. :)

Skrevet

Selvsagt kan du nekte, men det kan jo skape en litt sur stemmning i gruppa om bruden ikke vil gjøre slike ting, og du kan få en fornærmet forlover..

Men nå burde jo forloveren være en så god venninne at hun vet hva du liker, og ikke vil gå med på, og heller ikek bli fornærmet om hun har bommet helt.. :)

Jeg har ingen gode venninner, derfor har enda ikke valgt forlover. Så derfor er jeg litt engstelig. Men hadde jeg fått beskjed om å kle meg ut som stripper og strippe offentlig for eksempel, så hadde jeg nektet. At utdrikningslaget da hadde blitt ødelagt for andre deltagere og forloveren ble sur, hadde jeg faktisk ikke ansett som mitt problem.

Gjest Mentha & Junior
Skrevet

Det hadde jeg gjort. Men når jeg valgte forlover hadde jeg også tatt en prat med vedkommende og gjort det veldig klart at jeg ikke kom til å delta på offentlig utdritning på mitt eget utdrikningslag. Vær nøye med å sette grensene for hva du tolererer, og så får de finne på noe innenfor de grensene.

Skrevet

Klart du kan nekte. Det blir et kjedelig utdrikkningslag og vennene dine vil vel tenke at du er feig og spolerer morroa, men de kan ikke tvinge deg.

Skrevet

Klart du kan nekte. Det blir et kjedelig utdrikkningslag og vennene dine vil vel tenke at du er feig og spolerer morroa, men de kan ikke tvinge deg.

Så det må alltid være kjedelig utdrikningslag hvis bruden ikke ønsker å spille hore midt på gata? Hm....

Skrevet

når du velger forlover, prater du med vedkomne samtidig og sier ifra hva du syns er greit eller ikke. er bare å si ifra at du ikke vil bli driti ut, så bør det går fint :) er masse anna man kan finne på som ikke går ut på å drite ut bruden :) og det er helt greit å si ifra hva du absolutt ikke vil gjøre. forloveren vil jo at bruden skal få en kjempe fin og minnerik dag :)

Skrevet

Min kjære gav beskjed om at hu ønsket en stor fest som utdrikkningslag med alle venner. Og hu fikk en knall dag med shopping, spa, fotballkamp og gokart, og en flott fest til slutt. Hu storkosa seg. Jeg derimot tåler litt av hvert og fikk et mer tradisjonelt utdrikkningslag der jeg må drite meg litt ut, men jeg hadde det veldig koselig jeg og. Personlig mener jeg at utdrikkningslaget skal være litt overraskende, men likevel ta vare på den kommende bruds ønsker. Så det er jo bare å gi beskjed om hvordan du ønsker at dagen skal være.

Skrevet

Det riktige er vel å ta det opp med forlover når det snakkes om utdrikkningslaget. Snakke litt om ønsker, forventninger, og ikke akseptable ting. Greit også å diskutere prisnivå, ønsket antall gjester osv. Spesielt om forlover ikke kjenner din stil ut og inn, og om du har andre hensyn som skal tas. Som forlover ville jeg ha satt pris på at bruden kom med viktige innspill. Noen forlovere kan ta helt av på aktiviteter som koster mye, slik at kun et fåtall har råd til å komme, og noen kanskje opplever det hele som en økonomisk belastning. Andre hensyn er for eksempel om Ida har ekstrem nøtteallergi, så det ikke står på bordet med ølen, og om Anne er veganer.

Gjest sommerfuggel i vinterland
Skrevet

Hei hi :)

Jeg skal være forlover og holde utdrikningslag om 2 uker.

Bruden er ikke i min nærmeste omgangskrets lenger, derfor ble jeg litt overrasket over at hun betrodde meg denne oppgaven. Men jeg har jo kjent henne godt i 10 år og vet hva hun liker o.l

Hun er en bestemt dame, og hadde klare meninger om hva hun ikke kom til å gjennomføre. Og som hennes forlover ønsket jeg selvfølgelig at hun skal sitte igjen med best mulig minner om denne dagen. Jeg har respektert at hun ikke ønsker å shotte eller drikke seg drita før kl 14 på ettermiddagen, synge på torget eller kles ut som noe pinlig f.eks.. (Bruden drikker så sjelden at hun ikke ønsker å bli presset til å drikke og risikere å bli dårlig). Har heller planlagt en koselig dag, med noen fysiske utfordringer (da hun er en veldig aktiv person), men det blir mer latter og moro enn fest og fyll. De andre deltagerne kan selvfølgelig drikke igjennom hele dagen, men det er ikke noe drikkepress for bruden. Så avslutter vi heller dagen med en heidundrande fest ;)

Syns du skal ta deg en prat med den du velger som forlover. Det er viktig å respektere hverandre. MEN: jeg har sagt klart ifra at hun kommer til å få utfordringer hvor hun kanskje må ut av komfortsonen sin så lenge jeg tar hensyn til de tingene hun er klarest på. Hun skal ikke få diktere hele utdrikningslaget ;)

Skrevet

Jeg har selv vært forlover, og bruden sa da klart ifra om hva ho ikke ville gjøre, og utenom d hadde jeg frie tøyler. Man må ikke bli driti ut på utdrikkningslaget sitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...