Anonym bruker Skrevet 29. mai 2012 #1 Skrevet 29. mai 2012 Gubben er ikke spesielt gla i meg pga at jeg skal ha hest på prøve. Han syns det er bortkasta tid og fatter ikke poenget med å ha hest. Hesten jeg skal ha på prøve (og som jeg får om det fungerer) er avkommet etter hesten jeg hadde for noen år siden. Og det er jo da selvsgat litt spesielt for meg. Men nei. Han går rundt og furter og spør jeg om noe gidder han enten ikke å svare eller glefser til meg. Det skal sies at han tok opp lån får å kjøpe bil og campingvogn som "vi" skal ha glede av sammen. Prøblemet er jo bare det at jeg er ikke noe campingmenneske og det er han fullstendig klar over. Også ellers bruker han penger på tull, så hvorfor skal ikke jeg da få drive med det jeg virkelig brenner for når jeg koster det selv? Hva hadde dere gjort i denne situasjonen? Hvorfor skal mannen få gjøre det han vil mens jeg ikke får lov.
2 hjertegull :) Skrevet 29. mai 2012 #3 Skrevet 29. mai 2012 "Gubben hater meg"... Hvor gamle er dere egentlig? Snakk om å være barnslige!
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2012 #4 Skrevet 29. mai 2012 Jeg synes dere virker veldig barnslige begge to, som trumfer gjennom viljen deres uten å kommunisere.
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2012 #5 Skrevet 29. mai 2012 Jeg synes dere virker veldig barnslige begge to, som trumfer gjennom viljen deres uten å kommunisere.
Kyllingbein Skrevet 29. mai 2012 #6 Skrevet 29. mai 2012 Barnslige begge to kanskje, men her kan du stå på ditt ja. Det er din hobby, og du velger selv hva du vil bruke tiden din på. La han furte litt. Det går over.
Serepta Skrevet 29. mai 2012 #7 Skrevet 29. mai 2012 Uff. Dette ekteskapet varer nok ikke til dere blir 100 .... Hva med å snakke sammen ?
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2012 #8 Skrevet 29. mai 2012 Hvordan er økonomien? Vet om ei som har hest, og 3 unger og ingen jobb! hun bruker alle pengene sine, pluss litt av samboeren sine penger på hest! Da er det på tide å gi slipp på den hobbyen! Men om dere har tid og økonomi til det, hvorfor ikke? Han har vel sine hobbyer?
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2012 #9 Skrevet 29. mai 2012 Jeg mener så lenge hesten ikke går utover familien med tanke på både tid og penger, har han ingen grunn til og furte. Forklar ham nøye at dette er DIN hobby, han kan ha andre hobbyer som trening/bil/pc eller hva det nå er uten at du skal slutte med din hobby. Kanskje han føler at han har kjøpt campingvogna til ingen nytte, og er lei seg pga det. Høres egentlig ut som en serdeles barnslig mann hvis dere har både økonomi og tid til å ta dere av en hest. Men har dere verken tid eller penger synes jeg det er du som er barnslig
Gjest Mentha & Junior Skrevet 29. mai 2012 #10 Skrevet 29. mai 2012 Her tror jeg nøkkelen er kommunikasjon, og en vilje fra begges side til å faktisk sette seg ned og snakke gjennom planer en har _før_ de settes ut i livet. Ja, mannen vet kanskje at du ikke er glad i campingliv og tenker muligens at det er lettere å få tilgivelse enn tillatelse. Og du tenker kanskje det samme om hesten. Men jeg har liten tro på at man skaper et godt samliv på den måten.
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2012 #11 Skrevet 29. mai 2012 Vel, vi har hest selv, og jeg ser jo hva det krever av tid. Viss du i tillegg må leie stallplass, beite og kjøpe fôr, så er det også ganske dyrt. Men har dere ikke diskutert og blitt enige om det på forhånd da? Viss mannen min hadde skaffet seg en slik dyr og tidkrevende hobby uten at dette var noe vi var enige om at var greit, så hadde jeg også blitt passe sur tror jeg.....
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2012 #12 Skrevet 29. mai 2012 Skjønner han godt, hest koster penger, men tar også masse tid. Hadde mannen min startet med hest hadde jeg blitt like sint. Takk og lov ser han det samme som jeg.
Gjest Miryks Skrevet 29. mai 2012 #13 Skrevet 29. mai 2012 Skjønner deg. Utenom familien min, så her hest hele livet mitt. Alt jeg har som får meg ut av huset og som gir meg "time-out" fra huset, ungene og gubben. Du får påpeke for gubben at han har sine ting å bruke tiden sin på. Om du må bruke litt av dine egne penger for å trives og kunne drive med hobbyen din, so be it. Men vil anbefale dere å kommunisere bedre.
Gjest Miryks Skrevet 29. mai 2012 #14 Skrevet 29. mai 2012 Skjønner han godt, hest koster penger, men tar også masse tid. Hadde mannen min startet med hest hadde jeg blitt like sint. Takk og lov ser han det samme som jeg. Hørt om prioriteringer? Jeg har også hest, og har drevet med det siden jeg var liten. Ja, det tar tid. Men skal jeg ha det bra, så må jeg ha en hobby som får meg ut av huset, og som gjør at jeg føler at jeg får til noe. Hest er det eneste jeg har, så de to timene jeg er borte om dagen utenom jobb, går til hest. Tenk, så egoistisk er jeg, at jeg tenker at jeg må ha det bra for å kunne ta meg av familien min! Det har også gubben skjønt, selv om han visste at hest kom med på kjøpet før vi ble sammen. Takk og lov at gubben min respekterer meg og alt som følger med.
maimora Skrevet 29. mai 2012 #15 Skrevet 29. mai 2012 Har dere diskutert det på forhånd da? Synd han ikke syns det er greit at du skal få holde på med hva du vil, men hvis det er pga økonomi skjønner jeg det. Vi har selv en stor flokk, og driver med avl. Mannen min er lite intr, mest pga at det koster utrolig mye, men vi har god økonomi, så det går jo fint sånn, men bruker vel rundt 10000 i mnden på fôr, veterinær, hovslager osv. Hadde mannen min vært så imot det hadde vi ikke kunnet drevet med det, for han må bidra han også, med fôring, slå staur her og der osv, mye fysiske tunge oppgaver, samt at det krever mye tid, og når man har barn i tillegg så er det krevende, og noe man bør stå sammen om. Så jeg ville nok ikke hatt hester om mannen min var så i mot det, men hvis du skal leie stallplass så noen tar seg av det meste, er det jo mindre krevende, men fortsatt dyrt.
☆☆☆ Skrevet 29. mai 2012 #16 Skrevet 29. mai 2012 Oj sann. Fy deg for å skaffe beist uten å snakke med han. Fy til han også for å skaffe campingvogn uten å diskutere det først.. Dere må virkelig ta dere sammen og avklare med hverandre før dere tar avgjørelser som påvirker dere begge!
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2012 #17 Skrevet 29. mai 2012 Gubben er ikke spesielt gla i meg pga at jeg skal ha hest på prøve. Han syns det er bortkasta tid og fatter ikke poenget med å ha hest. Hesten jeg skal ha på prøve (og som jeg får om det fungerer) er avkommet etter hesten jeg hadde for noen år siden. Og det er jo da selvsgat litt spesielt for meg. Men nei. Han går rundt og furter og spør jeg om noe gidder han enten ikke å svare eller glefser til meg. Det skal sies at han tok opp lån får å kjøpe bil og campingvogn som "vi" skal ha glede av sammen. Prøblemet er jo bare det at jeg er ikke noe campingmenneske og det er han fullstendig klar over. Også ellers bruker han penger på tull, så hvorfor skal ikke jeg da få drive med det jeg virkelig brenner for når jeg koster det selv? Hva hadde dere gjort i denne situasjonen? Hvorfor skal mannen få gjøre det han vil mens jeg ikke får lov. Jeg hadde blitt rasende om min mann kjøpte bil og campingvogn uten å snakke med meg man snakker om slike store avgjørelser. Både fordi det er mye penger og fordi ikke alle liker å å dra på camping. Men jeg hadde også blitt kjempe ganske så sur om min partner uten å snakke med meg og være enig gikk å skaffet seg hest. Jeg bor på gård med hester og er kjempe glad i disse dyrene. Men det er dyr som krever mye stell og tid og dyr som koster mye. Forsikring, for og utstyr baller fort på seg til en god del penger per år. I tillegg er man ganske så låst når man har hest. Man må fore hesten flere ganger om dagen annet en på sommeren når den står på beite , rideturer bør tas minst hver 3 dag gjerne hver. stell av hest tar mye tid også. Og om dere ikke bor et sted hvor dere kan ha hesten selv kommer jo leie av stall i tillegg. Og ikke minst reise til og fra stallen. Og hester er flokkdyr og skal helst ikke stå alene men med minst en annen hest. å reise bort en dag, en helg eller en til to uker er jo helt uaktuelt om man ikke har en person som er vant med hester som kan ta seg av stellet i denne perioden. Så ja skjønner godt din mann om han er irritert på deg at du tar på deg dette om dere ikke er enige. Og enda mer om det ikke var diskutert på forhånd. Når dere er en familie forandrer ikke det å ha hest bare ditt liv men også hans i en stor grad.
Gjest Løvemusene Skrevet 29. mai 2012 #18 Skrevet 29. mai 2012 Jeg har sååå lyst på en kanin jeg! Men mannen min sier vi har nok med kattene våre. Jeg dør nesten hver gang jeg ser en kanin, savner det så innmari fra barndommen min. Men jeg respekterer mannen min sitt ønske og kjøper ingen kanin Lysten til å respektere han er million ganger større enn lysten på kanin. Bare et eksempel, vet ikke hva som var poenget mitt.... hihi. Hater også campingbil, så hadde vi hatt en stående i hagen vår nå hadde jeg virkelig vurdert kommunikasjonen i forholdet vårt.
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2012 #19 Skrevet 29. mai 2012 Merkelig at ingen av dere snakker med hverandre om slike ting før avgjørelser blir tatt. Hest er en stor del av livet mitt. Min forrige samboer taklet ikke dette, syntes jeg brukte for mye penger på hest, gadd ikke sette en fot innafor stallen, og brydde seg ikke når hesten min gikk løp - han spurte ikke hvordan det gikk engang (jeg har konkurransehester). Min nåværende respekterer at dette alltid er og alltid vil være en stor del av meg, og at jeg bruker mye penger på det - akkurat som jeg respekterer at han bruker mye penger på bil. Hver sin lyst
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2012 #20 Skrevet 29. mai 2012 Det hadde min gubbe fint måtte finne seg i. Jeg er også hestejente og har store planer om å kjøpe hest når jeg er ferdig med studier og har økonomi til å leie stallplass og alt det andre som koster (mye) penger. Min kjære har volleyball som hobby og spiller på bedriftslag og de trener flere ganger i uka. Han er også ofte ute med kompiser om sommeren og spiller beachvolley. Om han hadde nekta meg å ri hadde det blitt månelyst i heimen. Heldigvis forstår han dette og ser hvor kjipt jeg syns det er som ikke har råd til hest på mange år enda. Måtte selge gampen da jeg ble gravid. Nei, vettu hva, HI! Syns du skal stå på ditt. Har "dere" råd til campingvogn og bil har dere pinadø råd til hest også!
super_s Skrevet 29. mai 2012 #21 Skrevet 29. mai 2012 Jeg har vært utrolig heldig egentlig. For jeg har fått stallplass hos ei jeg kjenner som har 4 hester selv til 1500 mnd. Dette er inkludert för. Billigere blir det jo nesten ikke.Og siden jeg betaler min del av faste og felles utgifter og fortsatt har penger til det, skjønner jeg ikke problemet. Uansett, gubben er ikke sur lenger, da han så hvordan jeg hadde satt opp økonomien for å vise han hvordan jeg skulle få det til (Og enda penger til overs!)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå