cindy85 Skrevet 29. mai 2012 #1 Skrevet 29. mai 2012 I begynnelsen syns jeg det gikk så tregt, men vips så er jeg 13+2 . håper tiden går like fort fremover:) Svangerskapskontroll i dag og legen skal sjekke hjertlyd, gleder meg masse:) ul på torsdag, håper selvfølgeli på å få se kjønn, selvom det kanskje er litt tidlig.. Fikk dere vite kjønn så tidlig?og hjertelyd kan man vel høre når man er over 13 ? Ha en fin dag alle sammen:)
Lisse_01 Skrevet 29. mai 2012 #2 Skrevet 29. mai 2012 I begynnelsen syns jeg det gikk så tregt, men vips så er jeg 13+2 . håper tiden går like fort fremover:) Svangerskapskontroll i dag og legen skal sjekke hjertlyd, gleder meg masse:) ul på torsdag, håper selvfølgeli på å få se kjønn, selvom det kanskje er litt tidlig.. Fikk dere vite kjønn så tidlig?og hjertelyd kan man vel høre når man er over 13 ? Ha en fin dag alle sammen:) Var på UL uke 15. Så ikke kjønnet da. Tiden fremover vil gå kjempe fort. Jeg er allerede i uke 23.
eaglebeagle Skrevet 29. mai 2012 #3 Skrevet 29. mai 2012 (endret) I begynnelsen syns jeg det gikk så tregt, men vips så er jeg 13+2 . håper tiden går like fort fremover:) Svangerskapskontroll i dag og legen skal sjekke hjertlyd, gleder meg masse:) ul på torsdag, håper selvfølgeli på å få se kjønn, selvom det kanskje er litt tidlig.. Fikk dere vite kjønn så tidlig?og hjertelyd kan man vel høre når man er over 13 ? Ha en fin dag alle sammen:) Med riktig utstyr og kompetanse, samt at fosteret ligger fint til - kan de se kjønn fra ca uke 12. Vi fikk vite kjønn på Rikshospitalet da vil var på fosterdiagnostikk 12+6. Dette var en spesialist på området, og han kunne forklare hva som skiller kjønnene så tidlig i svangerkskapet. Vi har siden fått bekreftet kjønnet også på ordinær UL. Det er dog alltid en mulighet for at de tar feil - og jeg tror ikke det er vanlig at man får annet enn kvalifisert gjetting såpass tidlig. Legen hører sannsynligvis hjertelyd med doppler - men det hender de ikke finner den selv om alt er ok så tidlig. Du vil derimot garantert se at hjerte slår på UL, det kan de se fra ca uke 7. Lykke til! Endret 29. mai 2012 av eaglebeagle
Apple80 Skrevet 29. mai 2012 #4 Skrevet 29. mai 2012 Jeg var på ul uke 12,da kunne de ikke se kjønn. Og hjertelyden ville egentlig ikke legen sjekke før uke 17,fordi det er en fare for at hun ikke finner den (kommer an på utstyr) og da blir man gjerne så redd..
Nordhagenjentene :) Skrevet 29. mai 2012 #5 Skrevet 29. mai 2012 Jeg var på ul 11+4, og fikk høre fin hjertelyd Vi så noe som kunne være en penis, eller en klitoris - de er visst like lange på den tiden.....
Gjest Nina10 Skrevet 29. mai 2012 #6 Skrevet 29. mai 2012 Jeg hørte hjertelyden hos legen uke 10, mest fordi jeg var usikker på om det var noe liv. Hadde ikke UL før den ordinære i uke 18, syns det var morro og spennende og vente helt til da:) er 20 uker i dag:)
cindy85 Skrevet 29. mai 2012 Forfatter #7 Skrevet 29. mai 2012 Kontrollen gikk bra og fikk høre hjerte lyden og det var spesielt:) ettersom jeg ikke er noe dårlig form lenger har jeg liksom nesten ikke følt meg gravid, men etter å høre lyden ble alt helt annerledes.. Det er jo så rart at det ligger et menneske der inne.. Gleder meg nå Til ul torsdag og håper de kan se noe..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå