Gå til innhold

Et merkelig dilemma. Innspill ønskes

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært alene med 2 små barn i 2,5 år, har ikke vært så heldig å finne noen å dele hverdagen med. Var i nærheten ifjord sommer da jeg møtte en gammel bekjent som jeg fant tonen godt med, men han bor utenlands for tiden. Vi avtaltes å møtes i jula, men da fikk han kalde føtter og tok med seg en annen dame hjem. Greit nok det, vi møttes etter dette og hadde sex, og snakket om å se ting an denne sommeren. Han sier han liker meg godt, så vi får se.

For 2 mnd siden møtte jeg en kar på nett (i et online spill faktisk) fra england som jeg fikk ufattelig god kjemi med. Kan ikke huske sist jeg møtte et menneske jeg kan snakke med på den måten jeg gjør med han. Vi sitter på skype hver eneste kveld og tuller og snakker over webkamera, samt at i helgene når begge har anledning tar oss et glass vin sammen. Jeg må innrømme at jeg er betatt av han, og vi har avtalt å møtes på nøytral grunn i juli.

Nå er det da 1 uke igjen til min gamle bekjente kommer hjem, og han har vist interesse for å tilbringe tid sammen med meg. Det høres kanskje rart ut, men jeg føler dette blir et lite dilemma ettersom vi ofte havner i senga når vi møtes. Og jeg vet ikke om jeg vil dette da jeg skal møte han fra england i juli. Er dette en rar måte å tenke på? Føles nesten som jeg svikter han fra england. Hva tenker dere? Blir meget glad om noen tar seg bryet å svare.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vært alene med 2 små barn i 2,5 år, har ikke vært så heldig å finne noen å dele hverdagen med. Var i nærheten ifjord sommer da jeg møtte en gammel bekjent som jeg fant tonen godt med, men han bor utenlands for tiden. Vi avtaltes å møtes i jula, men da fikk han kalde føtter og tok med seg en annen dame hjem. Greit nok det, vi møttes etter dette og hadde sex, og snakket om å se ting an denne sommeren. Han sier han liker meg godt, så vi får se.

For 2 mnd siden møtte jeg en kar på nett (i et online spill faktisk) fra england som jeg fikk ufattelig god kjemi med. Kan ikke huske sist jeg møtte et menneske jeg kan snakke med på den måten jeg gjør med han. Vi sitter på skype hver eneste kveld og tuller og snakker over webkamera, samt at i helgene når begge har anledning tar oss et glass vin sammen. Jeg må innrømme at jeg er betatt av han, og vi har avtalt å møtes på nøytral grunn i juli.

Nå er det da 1 uke igjen til min gamle bekjente kommer hjem, og han har vist interesse for å tilbringe tid sammen med meg. Det høres kanskje rart ut, men jeg føler dette blir et lite dilemma ettersom vi ofte havner i senga når vi møtes. Og jeg vet ikke om jeg vil dette da jeg skal møte han fra england i juli. Er dette en rar måte å tenke på? Føles nesten som jeg svikter han fra england. Hva tenker dere? Blir meget glad om noen tar seg bryet å svare.

Han kompisen din som "fikk kalde føtter" er en enkel drittsekk som utnytter alenemor til å få seg lett ligg. Istedet for å springe på byen og gjøre masse for å imponere damene der for å få dem med hjem. Been there, done that. Så ham hadde jeg kutta ut etter at han tok en annen dame hjem da han egentlig avtalte å treffe deg.

Skrevet

Tja, når du skriver at han fikk kalde pedaler i jula, og tok med seg en annen dame hjem. Da har du jo egentlig svart selv.

Klart han viser interesse for deg nå, for han vil jo gjerne være sikker på å få seg noe også her i Norge.

Nei, dropp han. Ikke la deg bruke.

Skrevet

Han første fyren virker jo ikke oppriktig interessert da. Du kan få deg noe bedre enn den der......

Skrevet

Var vel i grunn min tankegang også. Er forøvrig ikke særlig interessert i førstemann, men går vel mer på hvilke behover man har. Tenkte bare det virket sprøtt å ikke ville gjør noe med han pga en jeg ikke har møtt enda, men hadde jeg kunnet velge ville det vært enkelt. Fungerer jo desverre ikke slik :)

Skrevet

Hvis du samler på gråstein, går du glipp av diamanter ;)

Glem han første. Han er en drittsekk.

Og du sier jo selv at du ikke er interessert. Så hvorfor ødelegge noe potensielt bra, for noen som du egentlig ikke bryr deg om?

Makes no sense

Skrevet

Jeg er samboer og har et barn, med en som jeg har klikket helt med over nettet fra et annet land. Er kjemien der over skype, så pleier den å følge etter i virkeligheten også, det er ihvertfall slik jeg har erfart det :) Hadde holdt meg unna den føste, nytt livet og tatt ting som de kommer, og brukt tiden frem til besøket til bli bedre kjent med den andre :) Been there, done that.

Skrevet

Bruk heller tid på han ifra England enn han gamle bekjente. Nå mener jeg virkelig ikke og være stygg, men han bruker deg bare som ei "ferie-dokke". Mannfolk er veldig dumme og enkle sånn.

Skrevet

Og, ja jeg har barn og er samboer med en jeg traff over nett, dog en Norsk en da, men vi var stupforelsket med engang vi så hverandre :)

Kos deg med ham fra England så håper jeg det klaffer :)

Skrevet

Det var jo ganske enstemmig, og stemmer godt overens med magefølelsen min. Det håper jeg og ahouup, gr iallefall strålende fint så langt ;) hadde aldri trodd man skulle kunne bli så betatt av noen man møtte over nett, men se det. hihi

Skrevet

Jeg tenker at du skal være var for svindel. Hvis han begynner å skal låne penger osv skal du være på vakt.

Meeeen, det er jo sikkert ikke slik han er, så du får ha masse lykke til! Jeg er litt sånn selv, jeg er alene men har et par flørter på gang. Jeg synes det er vanskelig, selv om jeg ikke har forpliktelser overfor noen. Jeg får lett dårlig samvittighet.

Skrevet

Nei er sånn jeg også er, eller jeg blir fortalt at det er ofte sånn kvinner er. nei det har aldri vært snakk om penger eller noe sånt, han er bare utrolig sjarmerende og hyggelig. Vi har det veldig gøy når vi skyper på kveldene :) føler jeg kjenner han litt nå etter 2 mnd med timesvis av prat så og si hver kveld, hehe

Skrevet

#11 her:

Jeg var på en eneste date med eksmannen, som bodde i et annet land, for så å holde kontakten per sms ;) Jeg dro tilbake dit to ganger før vi ble gift. Ekteskapet varte i 6 år og det ble 2 barn utav det :) Vi er gode venner selv om vi ikke er sammen i dag. Så jeg vet mye om at det faktisk går an å forelske seg på en slik måte.

Jeg tror også at det er en kvinnegreie å være slik. Han ene jeg møter flørter med andre, og han vil faktisk at jeg skal finne meg en mann. Ikke fordi vi ikke vil være sammen, men fordi vi ikke kan. Så jeg prøver å løsrive meg litt fra ham ved å flørte med andre. Og det er en annen jeg liker veldig godt også, men for meg er dette også et dilemma! Får dårlig samvittighet overfor begge, selv om jeg ikke holder noe skjult for noen. Han nummer to er en som jeg potensielt kan ha en framtid med da... Selv om det er alt alt alt for tidlig å si :) Jeg har også 2 barn.

Skrevet

Hehe ikke greit det der ;) Han jeg skyper med forteller han ikke har hatt noen interesse av å treffe andre jenter mens våre samtaler har pågått, og jeg føler igrunn det samme selv. Nå vet jeg jo ikke 100 % sikkert at det stemmer, men magefølelsen sier han er ærlig. Det er vel ingen umulighet at det går an å forelske seg over nett, jeg tror bare jeg alltid har sett på det som noe som ikke kom til å hende meg.

Tror ikke jeg har samvittighet til å gjøre noe med han kompisen min, vil mye heller la det ligge å heller bli bedre kjent med han fra england :) Man bør vel i grunn ikke ha dårlig samittighet ettersom ingen har lovet den andre noe, men den er nå der likevel :P

Gjest sommerfuggel i vinterland
Skrevet

Jeg er enig med de som sier at det kan virke som din eksflamme ikke er noe å satse på. Han hadde avtale med deg, men tok med seg en annen dame hjem istedenfor? Så møttes dere igjen senere og hadde sex? Jeg kjenner ikke denne mannen, men det høres litt ut som om han vil ha i pose og sekk, at han holder deg på gress mens han selv er ute på vift.

Men du sier han bor utenlands for tiden.. Hvordan forholder han seg til deg når han er utenlands? Er han ivrig og gleder seg til å se deg, savner han deg og ønsker å satse når han kommer hjem? Eller er det minimalt med kontakt og kun "løfter" om å se hva som skjer når han kommer hjem?

Jeg tror heller jeg hadde satset på han i England. Men som en annen nevner, bare vær obs på svindel :) Men personlig er jeg en sucker for engelskmenn :D

Skrevet

Ja jeg og min eksflamme hadde jevnlig kontakt over facebook, hvorpå vi da skulle treffes jula som var. Det var en løs avtale, så han må jo for all del gjøre som han vil. Men forrige sommer virket han meget oppsatt på at vi to passe veldig godt sammen, og vi snakket om at d kanskje kunne bli oss om ting tillot det når han var ferdig med utdannelsen sin i utlandet. han har da ett år igjen nå. Hvor mye vi snakker sammen går litt i rykk og napp. Det han gorde i jula unnskyldte han med at han var usikker om han burde treffe meg ettersom han var redd for å få for mye følelser før han flyttet hjem.......

Jeg og han i england er vel egentlig inneforstått med at noe forhold kan bli vanskelig da jeg ikke ser for meg at jeg tar med barna til england, og han ikke har de store planene om å bli Norsk statsborger. Men vi føler begge to vi har så god kjemi, at vi iallefall vil treffes ansikt til ansikt, så ta det derfra. Har ingen planer om å dele ut noe konto-info, og har heldigvis ikke blitt spurt om noe sånt heller.

Jeg er også over gjennomsnittet glad i engelskmenn, synes de er meget sjarmerende;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...