Bee&Alie Skrevet 29. mai 2012 #1 Skrevet 29. mai 2012 Er i uke 34, og begynte å kjenne litt ubehag i lysken for to dager siden. Tenkte det kunne være smart å røre seg litt, så jeg gikk meg en rolig tur i skog og mark! Men det ble ikke bedre.. innimellom er det vondt å reise seg, og jeg sliter med å løfte høyre bein. Det er ikke like ille hele tiden, og jeg kjenner det mest når jeg skal reise meg og de første stegene etter det. Har ikke lagt på meg mye i graviditeten (bare magen), og den er heller ikke "stor". Har vært i kjempe fin form, og har kunnet trent hele veien! Er trent og i god form. Trodde jeg skulle slippe unna bekkenløsning da Tror dere det er det? Har 3 uker igjen til permisjon.. er sjansen stor for å bli sykemeldt?
Lettie Skrevet 29. mai 2012 #2 Skrevet 29. mai 2012 Hei! Kom deg til kiropraktor/MT eller lignende. De kan stille diagnose of behandle. Jeg klarte nesten ikke gå, har kun trengt en behandling så langt!
Major HotLips Houlihan Skrevet 29. mai 2012 #3 Skrevet 29. mai 2012 Det høres ut som bekkenplager ja. Vær forsiktig slik at du ikke "bruker opp deg selv" og får vondt, da kan plagene bli verre. Hvis du vil fortsette å trene, så er svømming et kjempebra tips for det belaster ikke bekkenet Gå til legen og få rekvisisjon til fysioterapeut
2 hjertegull :) Skrevet 29. mai 2012 #4 Skrevet 29. mai 2012 Jeg har vært plaga med bekkenløsning siden uke 22, samme som sist svangerskap. Behandling anbefales, men jeg har klart å holde meg gående uten. Har vært sykemeldt da. Hvis du presser deg vil mest sannsynlig plagene bli værre. Ikke støvsug, gå ut/inn i bilen med beina samla, når du ligger bør du ha en pute mellom knærne. At du er godt trent er nok en fordel, men trenger ikke bety at du skal slippe unna Kanskje hadde det kommet tidligere og vært værre om du ikke var trent. http://lkb.no/
Bee&Alie Skrevet 29. mai 2012 Forfatter #5 Skrevet 29. mai 2012 Takk for tips jenter! Jeg kan jo ikke gå igjennom et svangerskap uten en eneste plage ;p hehe.. så skal vel ikke klage! Men skal høre på dere, slik at det iallefall ikke blir værre. Svømming skal prøves, for å bevege meg Må jeg (MARK!) Kan selfølgelig være jeg hadde fått det tidligere om jeg ikke hadde trent. Det er jo sant Leste på nett at man så og si garantert blir sykemeldt om man får det? Tenkte jo jeg skulle jobbe hele veien jeg da Men er bare 3 uker til jeg likevell skal ut i permisjon. Takk!
Lettie Skrevet 29. mai 2012 #6 Skrevet 29. mai 2012 Jeg hadde ikke fungert uten behandling i alle fall, men nå har jeg bare småvondt, klarer fint å reise meg opp, gå trapper og sånn igjen. Et knekk hos kiropraktor hadde nok hindret sykmelding her, men jeg er hjemmeværende
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå