Gå til innhold

Svare på bryllupsinvitasjon - skrive hvorfor vi ikke kommer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er invitert til søskenbarnet til samboeren min 80 mil unna. Jeg er gravid og vi har et barn på to år. Verken samboer eller jeg kjenner dette søskenbarnet.. Vi har heller ikke barnepass om vi drar dit, så en må sitte på hytta og passe

Barnet. Alt blir egentlig bare stress..

Hadde dere litt fornærmet om dere ikke fikk noen grunn til et avslag på invitasjonen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke vanlig å oppgi grunn, man takker ganske enkelt ja eller nei.

Hvis dere ikke kjenner dem engang er dere sikkert bare invitert 'for syns skyld' uansett, så de kommer nok ikke til å grave etter en legitim grunn.

Skrevet

Syns ikke du trenger noen grunn, men litt mer utfyllende enn 'nei' ville jeg nok skrevet. Noe a la 'Tusen takk for hyggelig invitasjon. Vi har dessverre ikke anledning til å delta i feiringen, ,men vi ønsker dere en fantastisk dag'. I min verden er det også naturlig å sende en liten gave.

Skrevet

Trenger ikke oppgi grunn, egentlig. Men hva legger man i i en gave i en slik sammenheng? Henger meg på og spør her jeg...håpder det er greit...

Til nr 3 ; hva legger du i en liten gave?

Gjest lillemor og lillefrøken
Skrevet

Jeg tenker man oppgir grunn dersom man føler behov for å unnskylde seg litt. Føler dere at dere er invitert for syns skyld, så vil det vel uansett ikke være rart å takke nei. Men føler dere at de har invitert dere fordi dem ønsker dere der, så vil det jo være naturlig å merke på samvittigheten et forklaringsbehov... (for meg iallfall)

Skrevet

Hvis det hadde vært noen som sto dere nære synes jeg en grunn er greit å få med. Men i deres situasjon holder det med et hyggelig takk for invitasjonen, men vi har dessverre ikke anledning til å komme.

Ang. å sende gave når en takker nei så fikk vi ikke en eneste gave fra de som ikke kom, og det var en del som ikke kunne komme. Så det er nok ikke vanlig over alt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...