Gå til innhold

Mannen reiser bort i en uke 3 uker før termin... hva synes dere?


***Curious***

Anbefalte innlegg

Vi har hele tiden være enige om at han skal være hjemme siste 3-4 ukene før termin. Nå dukket det opp noe som gjør at han bør reise bort 3 uker før, men i utgangspunktet var det snakk om 2 dager, og 3-4 timers biltur for å komme seg hjem. Så skulle han i tillegg en dagstur 2 uker før termin, noe jeg sa var ok dersom det ble en dagstur med fly, og ikke en tredagerstur med bil (70 mil en vei...)

 

Nå viser det seg at den dagsturen passer dårlig med flyrutene, så han mente det var bedre å kjøre, og da å kjøre direkte fra den første turen han skal på. Begge deler har med jobben å gjøre, og om han ikke tar den lengste turen taper han 10.000kr... Så nå har en todagers tur pluss dagstur plutselig blitt til ei uke sammenhengende reise med hjemkomst 2 uker før termin.

 

Og her sitter jeg ganske redd for å måtte føde alene, og en samboer som ble småsur da jeg tok til tårene for det etter vi hadde lagt oss... jeg fikk beskjed om at dette kunne jeg tatt på dagtid, og at jeg tar lett til tårene for tiden, før han snudde seg med ryggen til. (3. gang jeg gråter på 2 mnd, og forrige gang var fordi jeg ble rørt av en fødselsfilm, så NEI, jeg sipper ikke av hva som helst!!)

 

Nå er jeg lei meg, sint, og får ikke sove, og skal selvsagt opp på jobb om 4,5 timer...

 

Overreagerer jeg? Hva hadde dere gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, dette var en vanskelig situasjon, for dere begge egentlig. Jeg synes ikke du overreagerer, og hadde nok reagert likt som deg og blitt lei meg over at avtalen vår ikke ble holdt. Tryggheten ved å vite at partneren er i nærheten når det store skal skje er alfa og omega for de fleste av oss, og dette er nok noe som din samboer også både forstår og ønsker å gi deg.

 

Jeg vet ikke helt hva jeg ville gjort i din situasjon, annet enn å snakke med han om det, og veie risiko mot det økonomiske aspektet, og helst gjort dette på dagtid. Problemer virker større i mørket er min erfaring. Det kan være lurt å tenke ut alternative fødselshjelpere, kanskje du har en mor/søster/venninne som kan være der for deg, om samboeren din mot formodning ikke skulle rekke det?

 

Håper det ordner seg for deg:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for råd... Har snakket litt om det, og han har bestemt seg for å reise. Jeg sa jeg kom til å bli kjempeskuffet og lei meg om det skulle vise seg at han ikke rakk hjem til fødselen, men at han selv fikk bestemme om han ville ta sjansen.

 

Ble ikke akkurat roligere da jeg snakket med mamma om hennes raske fødsler.. 13 timer med epidural som stanset riene i 3 timer underveis, og 4 timers fødsel uten epidural. Da reknet hun fra hun våknet og kjente at noe kunne være på gang! (og fødte selvsagt 14 dager før termin...) Har fått tilbud om at både mamma og lillesøster kan være med, men synes ikke det er et alternativ :-S Får tenke at sjansen for at de skjer noe når han er borte tross alt er ganske liten. Evt. håpe det skjer før han reiser for langt vekk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...