Gå til innhold

Solbrent gutt! :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har vært ute i sola i helga, jeg har smurt ungene ofte med høy faktor! De har badet, men solkremen skulle tåle vann, uansett smurte jeg når de var tørre en liten stund.

Men eldstegutten er blitt så fryktelig solbrent på ryggen! hvorfor det? Han ble jo smurt! Hva gjorde jeg feil??? :( Han har det så vondt stakkar, og det er min feil føler jeg!

Og hva kan jeg gjøre for at det skal være mindre vondt? Han har et vått og kaldt håndkle på ryggen, for det syns han var så godt, men er det bra at det er vått?

Håper noen har noen tips, og kanskje ideer på hva jeg gjorde galt så det ikke skjer igjen! :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kortisonsalve hjelper VELDIG, her var det røde borte samme dagen når jeg smørte på morningen. Har du ikke, ville jeg smørt med aloe vera og fått tak i kortisonsalve i morgen.

Har du ingenting er nok det beste å smøre med noe annet lindrende. After-sun? hvis ikke du har det en gang, bruk vanlig fuktighetskrem...

vet også at betennelsesdempende medikamenter som voltaren hjelper. det tok jeg selv når jeg ble brent men kan jo ikke gi det til ungen... :(

vi hadde også et uhell i tyrkia for en uke siden. smørte med solfaktor 50 om og om igjen. syns hun var hvit av solkrem på hele kroppen men likevel, når kvelden kom hadde hun blitt solbrent på armer og skuldre... :(

Ikke lett, kan ikke holde de vekke fra sola heller når de ikke er babyer lengre!!

Skrevet

kortisonsalve hjelper VELDIG, her var det røde borte samme dagen når jeg smørte på morningen. Har du ikke, ville jeg smørt med aloe vera og fått tak i kortisonsalve i morgen.

Har du ingenting er nok det beste å smøre med noe annet lindrende. After-sun? hvis ikke du har det en gang, bruk vanlig fuktighetskrem...

vet også at betennelsesdempende medikamenter som voltaren hjelper. det tok jeg selv når jeg ble brent men kan jo ikke gi det til ungen... :(

vi hadde også et uhell i tyrkia for en uke siden. smørte med solfaktor 50 om og om igjen. syns hun var hvit av solkrem på hele kroppen men likevel, når kvelden kom hadde hun blitt solbrent på armer og skuldre... :(

Ikke lett, kan ikke holde de vekke fra sola heller når de ikke er babyer lengre!!

Har smurt med aftersun, men skal kjøpe aloe vera i morgen! Takk for tips!

Nei han er en aktiv gutt som er over alt, så å holde han borte fra sola er umulig ;)

Skjønner bare ikke hvordan han ble solbrent når jeg var så streng med den smøringen... :(

hi

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Legen der jeg jobber sier at hun alltid smører sinksalve der hun blir solbernt, ettersom sink hjelper hudcellene å fornye seg, så man blir bra raskere. Det er litt gris da, ville nok tatt på en gammel t-skjorte over, perfekt å gjøre mens han sover.

Skrevet

Det som lindrer nesten aller best er faktisk youghurt. Det er litt gris, men det kjøler ned og det hjelper faktisk så du ikke er så sår dagen etter. Anbefaler imidlertid naturell, de andre blir veldig grisete...

Skrevet

Denne er helt fantastisk! Anvennelig til det meste, Hvis vi blir solbrent, smører vi et veldig veldig tynt lag, og det er nesten vekke dagen etter. Må gjerne gjenta det en gang til for å få det helt vekk. Derimot viktig å IKKE ta for mye på i den tro det hjelper fortere, da det vil ha motsatt effekt... (snakker av erfaring... )

http://www.markensgrode.no/agrosan---gronn-etikett--300-ml-p-599-c-218.aspx

Skrevet

Har du sjekket om solkremen har gått ut på dato? Det har jeg brent meg på en gang, bokstavelig talt... ;):P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...