Gå til innhold

Hvilken barnevogn skal dere ha?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I 2007 hadde vi urban jungle. Vi kjøpte brukt og var fornøyd helt til den ble ødelagt ved en flyreise. Det var elendig service på den og vi fikk tak i nye deler etter 8 uker!! Vind/regntrekket tålte ikke 20 minus. Kjøpte to stykk og begge sprakk. Den ble max solbleket etter en sessong.Vogna var lett og smidig og vi var fornøyde sådan.

Nå må vi ha ny vogn og tips mottas gjerne. Dersom det er noen som bruker samme merke i dag vil vi gjerne høre deres erfaringer. Viktig for oss er at vogna er lett og tar liten plass.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

VI skal bruke TFK joggster twist. Den brukte vi til førstemann og den blir overtatt av lillerurket i november. Det er en utrolig god vogn som vi har vært kjempe fornøyd med. Nå har jeg ikke hatt behov for å få tak i nye deler til vognen, men har hørt av andre at servicen er topp. Vogna er lett og blir mindre enn urban jungle når den slås sammen, baggen er utrolig stor og ryggen i sportsdelen er lang slik at vi kan bruke vognen så lenge det er nødvendig.

Jeg har ei venninne som har urban jungle. Tror hun er kjempe fornøyd med vogna, eneste er at hun sier den tar mye plass i bilen. (må inn på tvers, tfk på langs i samme bil) Den har hun hatt i snart to sesonger og vognen ser ikke falmet ut. Det kan jo være at du har vært uheldig? De har nok forbedret mye siden 2007.

Lykke til med vognvalg! en jungel der ute! :)

Skrevet

Vi har også TFK joggster twist, og skal ha bruke den nå også. Vi har hatt lite problemer egentlig. Bortsett fra at det svingbare hjulet var helt utslitt på slutten, så nå kjøper vi ny vogn (ikke hardbag). :)

Skrevet

Jeg skal ha emmaljunga Edge duo. Syntes den så veldig fin ut sist, men hadde kjøpt 1 Simo exclusive classic og en hartan skater så en vogn til var uaktuelt :)

Skrevet

Blir emmaljunga Edge duo her og, med det letteste understellet:)

Skrevet

Vi kjøpte en helt ny Cobra ABC Design :-) Så lett og fin vogn! Når barnet blir større og vinterføre melder seg, kjøper vi en mer robust og romslig vogn. Jeg tenker vi kjøper en brukt TFK Joggster Twist, Easywalker, el l. med tre hjul.

Skrevet

Jeg skal ha emmaljunga Edge duo. Syntes den så veldig fin ut sist, men hadde kjøpt 1 Simo exclusive classic og en hartan skater så en vogn til var uaktuelt :)

Hvilken farge går du for?? Er ubestemmelig...:/
Skrevet

Edge duo her også, classic understell. I fargen capri black. Mannen fikk velge mellom den, grey carbonite og mondial black :)

Gjest Prinsesse x 2
Skrevet

Vi har en Brio kombi vogn fra storesøster, og har kjøpt carena double swing som søskenvogn:) begge sorte.

Skrevet

Vi skal ha bebe confort sin. Kjøpte denne til førstemann og har vært utrolig fornøyd både med service og med vognen i seg selv. Utrolig lett og praktisk å ha med å gjøre :)

Skrevet

Her står det mellom Emmaljunga City Cross eller Bugaboo Cameleon. Viktig at vogna er forholdsvis lett, og at den tar liten plass sammenslått. Har nemlig liten bil, og bor i 4.etg uten heis. Noen som har noen tanker om disse vognene? :)

Skrevet

TFK Joggster Twist :-)

Skrevet

Hvilken farge går du for?? Er ubestemmelig...:/

Har tenkt mørkeblå :) lettere å holde ren samt at hvis den falmer litt så kan man friske opp med blå tekstil spray :)

Skrevet

Her havnet vi på Emmaljunga City cross, pga den lette vekten og at det er en kvalitetsvogn. Kjempe god å trille og har bare hørt positive ting om den. Gleder meg til å bruke den!

Skrevet

kjøpte tfk joggster i 09 og den er like fin enda så bruker den til nestemann også som kommer i begynnelsen av august

Skrevet

Har kjøpt Bugaboo Cameleon.

Har hatt Simo kombi, Mountain Buggy og Bugaboo Bee (trille) før, så gleder meg veldig til å ut på tur med denne :)

Skrevet

Mange som hadde tfk her!!! Er dokke alle fornøyde med trillekomfort? Triller dokke på grus og i skogen? Går det fint? Sammenligna med simo duo?

Jeg klarer ikke å bestemme meg mellom simo duo og TFK twist ;)

Skrevet

Takk for mange gode tips. Jeg skal Google litt i kveld:)

Skrevet

Jeg har ettet mye om og men bestemt meg for tfk joggster III. Grunnen til det er at den kan leveres med litt store jul, og at fremjulet kan låses eller være fritt etter behov.

Vekt er også en viktig årsak, den veier ca 5-6 kg mindre enn simo, emmaljunga og lignende vogner. I tillegg har den en av de aller største bagene (82 cm), og jeg vil at mitt augustbarn skal kunne sove i den over vinteren i pose

Ulempen er at jeg synes den er veldig lite pen....., men jeg satser på å låne en retrovogn som jeg kan bruke innimellom...

Skrevet

Ta en titt på Baby jogger city elite.. Utrolig fin sportsdel, blir liten sammenslått og er lett... Og en praktisk kallesje som er mye mer skjermende enn andre. Ikke erfaring men fra butikken ser den svært bra ut ;)

Skrevet

Emmaljunga Mondial Edge Duo i fargen Navy Dream. Er en limited edition så det finnes bare 250 av den i hele verden. Selv er jeg lykkelig eier av nr 167 :) Så den i butikken og falt pladask! Det er en relativt stor bag, men jeg valgte ut ifra at jeg ønsker plass til voksipose etc når vinteren kommer. Den veier litt mer enn de andre, men det får jeg ta som trim :)

Skrevet

Vil bare gi et tips til alle som vurderer tfk.

Selv er jeg ganske lav 1.58 for å være nøyaktig. Jeg så ingenting over sportsvognen på tfk en, den er høy, bred og ikke noe særlig grei å ha med å gjøre for "kortvokste"...hehe, så sjekk den ut før dere kjøper den om dere ikke er av modellhøyde...

Skrevet

Jeg sto mellom tfk og easywalker, og det ble sistnevnte. Både pga at bagen er større og at de på barnas hus sa at om noen deler blir ødelagt på tfk, så kan det ta veldig lang tid før man får nye. Har ingen erfaring med det, men ville ikke risikere :) + at jeg hadde hørt veldig mye bra om easywalker, lett og liten vogn sammenlagt :) lykke til med vognvalget! :)

Skrevet

Her ble det en emmaljunga edge duo i fargen Charleston, litt usikker på at den er hvit(heldigvis skinn) men pappen var totalt umulig å rikke på fargen.... så da får mor frampå med vaskefilla.... :) ser folk klager på vekta, men som før skrevet det får je ta som trim :) har hatt fysisk tungt arbeid i mange år, så je får si at je holder musklene vedlike mens jeg har permisjon :)

Skrevet

Emmaljunga edge duo med sportsunderstell :) I fargen brown flowers :D gleder meg masse, fallt for den med tvert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...