Anonym bruker Skrevet 28. mai 2012 #1 Skrevet 28. mai 2012 Hun er nå 5,5 år og har daglige bæsje og tisseuhell. Det er sjelden hun bæsje seg helt ut, men det er alltid "noe" der. Og er det ikke bæsj (noe det oftest er), så er det tiss. Det feiler henne i følge legen ingenting. Men, hun er avhengig av å komme regelmessig på do. Det er ikke alltid så lett når ungen sier hun ikke må bæsje seg (er ikke spesielt hard i magen). Så hva gjør vi nå?! Jeg kjenner det koker hver gang det skjer. Og jeg må innrømme jeg blir sint når hun har gått med det uten å gidde og skifte.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2012 #2 Skrevet 28. mai 2012 http://www.familieverden.no/Barn-og-laring/Fysiske-ferdigheter/Pa-tide-a-kutte-ut-bleiene/
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2012 #3 Skrevet 28. mai 2012 Det siste du burde er å bli sint - det funker sjelden bra. Har du spurt henne hvorfor hun ikke sier i fra?? Kanskje det er fordi du blir sint og at hun ikke vil få enda mere kjeft. Lurt å ta en prat med helsesøster eller fastlegen kansje de kan hjelpe.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2012 #4 Skrevet 28. mai 2012 Skjønte ikke helt hva jeg skal med den artikkelen? Dette er jo ikke bleieavvenning. Og hun har heller ikke holdt på med dette hele tiden, det har kommet etter hvert. Har vært hos lege, som jeg skrev i hovedinnlegget. Lite råd å få bortsett fra faste dotider, men det skjer uansett. Jeg har ikke vist at jeg har blitt sint (vet det er dumt) før i det siste, og hun har alikevel vært slik hele tiden at hun går med bæsjen. Hun lukter jo vondt. Og nå skal hun på skolen til høsten. Så hva i all verden gjør vi med tanke på skolen også?
Isola&Lille+julegave Skrevet 28. mai 2012 #5 Skrevet 28. mai 2012 Prøv belønningssystem. Hvis hun klarer 3 dager uten, så får hun premie. Så 5 dager, 1 uke osv. Det har jeg veldig tro på!
Fizzymed2små Skrevet 28. mai 2012 #6 Skrevet 28. mai 2012 Du skriver at du vet hun ikke er hard i magen, men vet du det sikkert? Man kan være kjempeforstoppet og likevel ha litt avføring. Det som du beskriver med store barn som har uhell på den måten ganske typisk forstoppet faktisk..
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2012 #7 Skrevet 28. mai 2012 Har prøvd belønningssystem flere ganger med veldig usikker virkning. Men, det skader jo ikke å prøve igjen. Hvordan merker man egentlig at barnet er forstoppet da? Det kan til tider kanskje gå litt for mange dager mellom hun er på do, men hun klager ikke, og bæsjen ser normal ut. Hva kan vi evt gjøre om hun er forstoppet?
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2012 #8 Skrevet 28. mai 2012 Har prøvd belønningssystem flere ganger med veldig usikker virkning. Men, det skader jo ikke å prøve igjen. Hvordan merker man egentlig at barnet er forstoppet da? Det kan til tider kanskje gå litt for mange dager mellom hun er på do, men hun klager ikke, og bæsjen ser normal ut. Hva kan vi evt gjøre om hun er forstoppet? Høres ut som sønnen min når han var på den alderen! Han slet med forstoppelse, og merka ikke alltid at det kom ut litt! Han tissa litt på seg ofte også! var skikkelig bekmra før skolestart! Han ville heller ikke innrømme at han hadde hatt et uhell, han var skikkelig flau over det! Blodprøvene legen tok viste melkeallergi. Kutta ut melka og etter det var uhellene helt borte! Etter en stund prøvde vi litt melk igjen, men ikke så mye som før, og det går helt fint. Han har ikke uhell lenger! Hvis dere ikke har prøvd det, er det verdt å prøve! Håper det hjelper!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå