Gå til innhold

Er dette helt idiotisk? Alenemødre.

Anbefalte innlegg

Skrevet

To alenemødre som tenker på å flytte sammen. De har begge hvert sitt barnehagebarn. Er dette helt idiotisk å gjøre? Flytte sammen som venninner med barna sine?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, hvorfor er det idiotisk?

Skrevet

Med dagens boligpriser ser jeg ikke problemet, om disse er venninner og kjenner hverandre og hverandres barn godt. Kunne sikkert gjort det selv :) Hilsen alenemamma

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

For å si det slik: Jeg ville ikke valg å gjøre det.

Skrevet

Høres ut som en god idé, egentlig. Jeg kjenner to alenemødre som begge har 1 barn, de bor rett ved siden av hverandre(lavblokker med felles uteområde) og i praksis bor de nesten sammen :) Spiser middag sammen nesten hver dag og ungene koser seg, bra løsning det også!

Skrevet

Jeg kunne faktisk vurdert det. Heller med ei venninne som har barn, enn en uten. Blir jo ingen fester eller noe, fordi man skjønner jo hvordan det blir når det er barn til stede.

De boligprisene / leieprisene som er i dag er jo helt ville..

Skrevet

Jeg ville ikke gjort det, men det har jo med min personlighet å gjøre. Jeg liker ikke reise på ferie med andre engang jeg, blir for tett og for mye hensyn å ta, jeg er glad å være alene.

Men selv om det ikke passer for meg å bo i kollektiv kan det jo fungere utmerket for andre.

Skrevet

Jeg ville heller ikke valgt å gjøre det, rett og slett fordi jeg er for gammel til å bo i kollektiv. Jeg setter pris på privatlivets fred og ro ;)

Men dersom dette er mennesker som vet at de klarer å bo sammen som en slags samboere, hvorfor ikke ;)

Gjest Miryks
Skrevet

Jeg kunne ikke gjort det. Jeg liker å være alene. Jadda, jeg bor med gubben og to unger, men de er en del av mitt liv og min hverdag. Jeg liker å ha litt fri fra venner, og være for meg selv.

Gjest Juliea+gullet07.03.11
Skrevet

Absolutt ikke idiotisk, sikkert fint for mange.

Ikke noe for meg, men jeg liker å lage et liv for barnet mitt og meg uten å være avhengig av andre, liker å skape et hjem for oss uten å høre med andre om den og den fargen er ok i stuen. Men er ikke alle som har muligheter for det og da er det sikkert fint.

Jeg ser det lett kan bli problemer om man er forskjellige på oppdragelse og gjerne helst vil blande seg litt i hva den andre mammaen gjør...

Skrevet

sikkert lurt i teorien! Men er vel sjeldent det funker i praksis :S

Skrevet

Hvis de er gode venner og har et helt klart bilde av hvordan det skulle løses praktisk, så synes jeg det er en super ide. Kjenner faktisk folk som har gjort det, fordi de ikke hadde mulighet til å skaffe seg bolig alene.

Skrevet

sikkert lurt i teorien! Men er vel sjeldent det funker i praksis :S

Hvorfor tror du ikke det vil funke i praksis?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...