Anonym bruker Skrevet 28. mai 2012 #1 Skrevet 28. mai 2012 Jeg ønsker å være mest mulig fordomsfri, men greier det ikke alltid.. Jeg har bl.a fordommer mot drosjesjåfører og langtransportsjåfører. Jeg innbiller meg at de røyker mer enn andre og trykker i seg mer dritt-mat. Tror også at de i hovedsak stemmer FRP og ikke er spesielt samfunnsengasjerte. Jeg sier altså ikke at det er slik, men at dette er mine fordommer. Andre som vil bekjenne sine?
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2012 #2 Skrevet 28. mai 2012 Jeg deler dine fordommer. I tillegg synes jeg de fleste taxisjåfører har ekstremt korte sosiale antenner. Har fordommer mot vektere og dørvakter også. Innbiller meg at de tror de er kongen på haugen, noe som som regel ikke stemmer.
Musemorbr / Skrevet 28. mai 2012 #4 Skrevet 28. mai 2012 Sure kassadamer, men bare de sure. De som ser ut til å ikke trives i jobben, og virkelig misliker kundeservice. De unge tenker jeg at ikke har giddet ta utdannelse og nå ikke finner annen jobb, og de eldre tenker jeg at har vært hjemmeværende husmødre, som kjeder seg og har blitt bittre etter at barna har flyttet ut og de innser at de begynner å dra på årene. Eller at de har blitt singel på sine gamle dager. Hvis de ikke er gift med sjefen da. Det er i alle fall en stor del kjempegretne damer som jobber i butikk her jeg bor.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2012 #5 Skrevet 28. mai 2012 Tattovører. Mange av de hvertfall. Oppfører seg om de skulle vært rockestjerner.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2012 #6 Skrevet 28. mai 2012 Jeg har de samme fordommene som nevnt over, men i tillegg så syns jeg at samer ser mindre intelligente ut. Ikke pent tenkt, jeg vet det, men skal jeg være ærlig så tenker jeg slik...
Lotta27 Skrevet 28. mai 2012 #7 Skrevet 28. mai 2012 Jeg prøver å ikke ha fordommer mot noen yrker, og heller tenke at alle yrker er viktige på hver sin måte. For meg handler det mer om måten man utfører jobben sin på, jeg forventer feks å bli møtt av hyggelige mennesker i servicebransjen, og en lyttende lege som ønsker å finne ut hva som feiler meg. Innenfor alle yrkesgrupper finnes det "mye rart", det verste jeg ser er de som ser ned på andre, eller de som tror de er mer verdt enn andre bare fordi de feks har en høytstående stilling.
khm Skrevet 28. mai 2012 #8 Skrevet 28. mai 2012 Jeg har de samme fordommene som nevnt over, men i tillegg så syns jeg at samer ser mindre intelligente ut. Ikke pent tenkt, jeg vet det, men skal jeg være ærlig så tenker jeg slik... Når ble samer en yrkesgruppe?? Isåfall har jeg noen fordommer mot DIB mennesker her inne...
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2012 #9 Skrevet 28. mai 2012 Å si noe negativt om yrkesgrupper er en ting, Å si at et folkeslag ser uintelligente ut er en annen. Under beltestedet, #6.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2012 #10 Skrevet 28. mai 2012 Veldig mange taxisjåfører er utlendinger, så FrP stemmer de neppe
Voilà Skrevet 28. mai 2012 #11 Skrevet 28. mai 2012 Vektere - i mitt hode vil det alltid være de menneskene som leker politi, men ikke kom inn på politiskolen... Jeg har også fordommer mot sykepleiere som jobber på eldrehjem og lignende. Vet selvfølgelig at det er en nødvendighet, og at det er koselig og kjekt å jobbe slike plasser - men det finnes såå mange andre spennende plasser å jobbe som sykepleier... Og selvfølgelig eiendomsmeglere. Klyser! ... Prøver også å ikke ha det, men fordommer kommer jo ofte helt uten videre...
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2012 #12 Skrevet 28. mai 2012 huff dette er veldig fordomsfullt... men har av en eller annen grunn fått det for meg av de som jobber på Nille, Europris o.l er korttenkte og dumme :/
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2012 #13 Skrevet 28. mai 2012 Selgere, men mest fordi jeg har møtt så mange som er sleske/utro o.l.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2012 #14 Skrevet 28. mai 2012 huff dette er veldig fordomsfullt... men har av en eller annen grunn fått det for meg av de som jobber på Nille, Europris o.l er korttenkte og dumme :/ Ja, det er utrolig fordomsfullt og dumt. En venninne av moren min jobber på Nille. Hun har en fantastisk universitetsutdannelse fra hjemlandet sitt, men får ikke godkjent den her i landet. Hun kom hit som flyktning. Hun er nok høyere utdannet og smartere enn de fleste av kundene hun ekspederer.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2012 #15 Skrevet 28. mai 2012 Jeg vil gjerne se på meg selv som fordomsfri, men jeg er nok ikke det... Jeg har fordommer mot vektere og dørvakter. De er jevnt over en gjeng med wannabe-tøffinger som aldri kom inn på politihøyskolen. Jeg har også fordommer mot frisører og negldesignere, de aller fleste der er dessverre mindre smarte pyntedokker med relativt god gjennomtrekk i topplokket.
Magia Skrevet 28. mai 2012 #16 Skrevet 28. mai 2012 Kommer ikke på noen akkurat nå, men skal ikke påstå at jeg er helt fordomsfri. Jeg jobba som vaskedame en periode på noen måneder en gang. Det var bedre enn å gå på nav, og jeg lærte en del om mennesker på den tiden. Bla a at vaskedamer flest ikke er så verst - kollegene jeg hadde var veldig morsomme, hyggelige og smarte. Det var på en stooor bedrift, og jeg merket at veldig mange hadde fordommer mot oss som vasket der. De fleste så nok ned på oss, og det var spesielt å oppleve det. Etter denne erfaringen har jeg prøvd å bli kvitt fordommer jeg har hatt mot spesielle yrkesgrupper, for jeg vet nemlig hvordan det føles når folk antar at du er dum ol.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2012 #17 Skrevet 28. mai 2012 Sure kassadamer, men bare de sure. De som ser ut til å ikke trives i jobben, og virkelig misliker kundeservice. De unge tenker jeg at ikke har giddet ta utdannelse og nå ikke finner annen jobb, og de eldre tenker jeg at har vært hjemmeværende husmødre, som kjeder seg og har blitt bittre etter at barna har flyttet ut og de innser at de begynner å dra på årene. Eller at de har blitt singel på sine gamle dager. Hvis de ikke er gift med sjefen da. Det er i alle fall en stor del kjempegretne damer som jobber i butikk her jeg bor. Haha, tuller du? Du vet at 80% prosent av alle unge butikkmedarbeidere er studenter, gjør du ikke? Så de dermed kan ha litt ekstra å rutte med utenom studielån? Jeg synes det står respekt av at så mange unge i dag er villig til å kombinere, for det kan være slitsomt i lengden! "Ikke giddet å ta utdannelse og ikke finner annen jobb" Dummeste jeg har lest på lenge. Og hva er galt med at en voksen person jobber i servicebransjen? Kanskje de er supersosiale mennesker som er perfekte kundebehandlere! Det blir bare kleint å se deg prøve å sparke ned fra ponnien din.
Firekids Skrevet 28. mai 2012 #18 Skrevet 28. mai 2012 Jeg har skikkelige fordommer mot folk som tror at alle i samme bransje er like.
Gjest Heartbroken Skrevet 28. mai 2012 #19 Skrevet 28. mai 2012 Jeg kan med hånden på hjerte si at jeg ikke har fordommer mot noen som utfører yrket sitt på en ordentlig måte! Man kan finne like mye yrkesstolthet hos en langtransportsjåfør som hos en lærer. Samfunnet har brukt for både dørvakter, kassadamer og leger!
Von Hertelhofen Skrevet 28. mai 2012 #20 Skrevet 28. mai 2012 Jeg må innrømme at jeg har litt fordommer mot gynekologer... Mannlige sådan. Hvorfor ble de gynekologer? Enten så gjorde de det så dårlig på skolen at gynekologi var den eneste spesialistutdanningen de kom inn på. Eller så er de griser som liker å krafse i underliv. Det er vel ingen NORMALE folk som synes det er kult å undersøke fiffinetter hele dagene?
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 28. mai 2012 #21 Skrevet 28. mai 2012 Har egentlig ingen fordommer mot noen yrker. Hvorfor skulle jeg det? Vi er avhengig av at noen jobber i butikk, hvordan skulle i ellers fått kjøpt mat? Uten renholdere ville sykehusene, skolene, barnehagene osv blitt stengt osv. De fleste yrkene er nødvendige for at samfunnet skal fungere, så hvem er jeg til å se ned på andre??
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2012 #22 Skrevet 28. mai 2012 De som jobber på McDonalds.. Det virker som en skikkelig drittjobb - bidrar til å gi dårligere helse og spe på en stor pengemaskinbedrift, bråkete maskiner som uler hele tiden, fæl ekkel lukt, og man må jo stinke frityrfett når man kommer hjem. Håper for deres skyld at de bare er studenter og kommer seg videre i livet.. Likevel: telefonsalg, matbutikk, hvasomhelst må jo være bedre enn å jobbe der..
Mrs Smith Skrevet 28. mai 2012 #23 Skrevet 28. mai 2012 (endret) Har egentlig ikke fordommer mot noen yrkesgrupper.. Det er ingen yrkesgruppe, men jeg har nok litt fordommer mot folk som ikke gidder å jobbe, men heller mottar penger fra nav , og i tillegg kritiserer alle innvandrere som utnytter systemet :-( Endret 28. mai 2012 av Mrs Smith
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2012 #24 Skrevet 28. mai 2012 Har dessverre fått fordommer mot nav-ansatte. Vet ikke alle er slik, men har inntrykk av at altfor mange er arrogante og misbruker sine posisjoner i en misforstått maktdemonstrasjon overfor brukerne. Liker ikke at jeg har fått det inntrykket, for jeg er normalt ganske fordomsfri....
Tauriel Skrevet 28. mai 2012 #25 Skrevet 28. mai 2012 Har fordommer mot NAV- og barnevernsansatte, men det pga veldig dårlig behandling. Og jeg vet at de er nødvendige og. Men jeg har ikke fordommer, men frykt for de i helsesektoren *de er skumle*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå