Anonym bruker Skrevet 28. mai 2012 #1 Skrevet 28. mai 2012 Jeg er gift og har 2 barn med min mann. Han har 3 barn fra før. Jeg ønsker å forstørre babybilder av våre felles barn og henge opp på veggen, men ikke dersom dette betyr at jeg må gjøre det samme med alle 5 barna! Da blir jo hele veggen dekket av barnebilder. Er det ok med et bilde sammen av de 3 stebarna? I stedet for ett av hver. De er hos oss annenhver helg og har bilder av hver enkelt hos moren.
Gjest Heartbroken Skrevet 28. mai 2012 #2 Skrevet 28. mai 2012 Om du tenker at mannen din er like mye pappa til alle sine fem barn, tror (håper) jeg at du selv skjønner hva som er ok å gjøre i denne situasjonen. Husk at det er barn det er snakk om. Tre barn som du visste om da du gikk inn i et forhold med pappa'en deres.
Mrs Smith Skrevet 28. mai 2012 #3 Skrevet 28. mai 2012 Om du tenker at mannen din er like mye pappa til alle sine fem barn, tror (håper) jeg at du selv skjønner hva som er ok å gjøre i denne situasjonen. Husk at det er barn det er snakk om. Tre barn som du visste om da du gikk inn i et forhold med pappa'en deres. Enig !
Gjest Juliea+gullet07.03.11 Skrevet 28. mai 2012 #4 Skrevet 28. mai 2012 Nei det er like lite ok som å sende julekort med bilder av bare "nye familien" Jeg var et av de barna som tilhørte gamle familien, det var veldig vanskelig å se pappa bare få nye familie, nye bilder, nye ferieturer og egene julekort. Ikke gjør det! Det skaper ikke nært forhold til deg og stebarna senere heller!
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2012 #5 Skrevet 28. mai 2012 Om du tenker at mannen din er like mye pappa til alle sine fem barn, tror (håper) jeg at du selv skjønner hva som er ok å gjøre i denne situasjonen. Husk at det er barn det er snakk om. Tre barn som du visste om da du gikk inn i et forhold med pappa'en deres. Skjønner jo det, men for han var det viktigste at alle hang opp, ikke om alle hang opp hver for seg. Han er enig i at det blir for mange bilder. Men da dropper vi heller bildene, er ikke verre enn det HI
Berta_78 Skrevet 28. mai 2012 #6 Skrevet 28. mai 2012 Hvis du hadde hatt barn fra før, ville du nøyet deg med ett fellesbilde av dem...? Eller ville du ha syntes det var vondt for dem å måtte kjenne på at ikke de var like mye barn for deg siden de var født i et annet forhold?
Berta_78 Skrevet 28. mai 2012 #7 Skrevet 28. mai 2012 Menn skjønner ikke sånt. Så her må stemor ta ansvar! Good call, forresten :-)
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 28. mai 2012 #8 Skrevet 28. mai 2012 Så lenge alle barna henger på veggen så spiller det vel ingen rolle i hvilken alder barna er i på bildene eller om barna er alene eller samlet på bildene. Jeg syns folk er utrolig sensitive noen ganger. Jeg har en bror og hjemme hos oss så var det babybilder av bror, det var biler av meg og kusine, av meg og bror, store bilder, små bilder og jeg kan aldri si at jeg har talt eller målt for å sammenligne anntall og størrelse. Og slik tror jeg det er i mange hjem, både for fellsbarn og for særkullsbarn. Det viktigste er at man ER på veggen. Tror jeg.
Major HotLips Houlihan Skrevet 28. mai 2012 #9 Skrevet 28. mai 2012 Her henger det bilder av alle barna på veggen, hans gutter, min jente og vår felles baby. Kunne ikke falt meg inn å utelate noen. Vi skal til fotograf også med dem, hele gjengen. Da skal vi ta bilde av alle på et, mine barn på et og hans på et. De skal jo selvfølgelig opp på veggen
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2012 #10 Skrevet 28. mai 2012 Enig i at mange er veldig sensitive ang stebarn. Så lenge man ikke faktisk utelater et eller flere av barna så spiller det ingen rolle...
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 28. mai 2012 #11 Skrevet 28. mai 2012 Kunne du ikke hengt opp ett fellesbilde av fellesbarna og ett av stebarna og gå til fotograf med alle sammen/evnt ta noen fine bilder med alle barna? Men, på en annen side, så er det ikke noe grunn til at du ikke skal henge opp bilder av dine egne barn i ditt eget hjem, det er jo helt naturlig.:)Nei, heng opp du,så lenge det henger bilde/bilder av stebarna i huset også.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2012 #12 Skrevet 28. mai 2012 Menn skjønner ikke sånt. Så her må stemor ta ansvar! Good call, forresten :-) Hva er dette for TULL? Kan ikke forvente at stakkars lille mannen skl ta ansvar for at ungene hans trives hos han, og føler seg velkommen, for stakkars lille mannen vet ikke hvordan. Det er nok stemor sitt ansvar det!? Mannen kan ei være ansvarlig for noe, for han skønner sg jo ikke på noen ting? Etter 10år som stemor har jeg erfart en ting, og det er at nesten alt er et minefelt, det er så mye som er sårt og betent for stebarna, så det beste er å følge far. Så er det hans ansvar når tng går galt. Man bør også forsøke å styre unna potensielle bomber, bilder, postkasser, dørskilt, julekort, gaver etc.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2012 #13 Skrevet 28. mai 2012 Vet at om jeg noen gang får stebarn, skal jeg behandle alle i den nye søskenflokken likt! Tenk på barna, kanskje de er veldig følsom på det område. At de er redd pappa skal glemme de litt etter han har fått ny familie. Tenk om de ser mye større på sånne ting som du ser på bagateller..
Tauriel Skrevet 28. mai 2012 #14 Skrevet 28. mai 2012 Hva med å ta et fellesbilde av alle ungene i lag? De er jo søsken, så det burde jo ikke være et problem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå