Gå til innhold

Hvordan har riene startet for dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sterke, korte sjeldne smerter som kommer oftere og oftere? Har de begynt som bare litt vondt og blitt verre eller holdt seg jevnt frem til dere dro til sykehuset? Hvor lenge var de første riene og hvor fort eskalerte det ?

Hvor lang tid tok det fra de første riene starter, til dere ringte sykehuset, til det var bare 5 minutter mellom og dere dro til sykehuset ?

Bare går og venter nå og lurer veldig på hvordan dette kommer til å starte. Vet de fleste ganger er rier, men ikke tenkt noe mer på det før nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begynte ganske svakt med 15-20 min. mellom. Etter 5 timer ringte jeg Føden, da var det vel 10 min mellom. De sa jeg bare måtte vente, ringe igjen når det var under 5 minutter eller de varte mer enn 1 minutt. Dro til sykehuset 14 timer etter første ri, da var de ca 3 minutt mellom. Hadde da 3 cm åpning (skuffet!). Derfra tok det ca 10 timer til. Så totalt 24 timer fra første ri til han var ute.

Men dette er nok en del lenger enn gjennomsnittet. Han var 4,5 kg og måtte tas med tang til slutt.

Skrevet

Begynte som murringer som kom og gikk litt ila formiddagen (vannavgang om morgenen). Utover dagen litt mer som menssmerter, men ikke veldig vondt. Sterke menssmerter fra sen ettermiddag, og deretter veldig eskalerende. Var i aktiv fødsel fra ca 22 og gutten var født litt før halv fem om morgenen.

Vi var på sykehuset tidlig ettersom jeg blødde endel - de ville kontrollere at det ikke var noe mer morkaken. Så da ble jeg lagt inn tidligere enn jeg ellers haddde blitt - men jeg tror nok jeg hadde følt ganske greit på når jeg var klar for å komme inn på sykehuset...

Skrevet

Har svake, men vonde mensmurringer ca hver halvtime nå. Men det er liksom ikke vondt nok til at jeg kan tro det er rier... Men mulig det begynner så svakt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...