Anonym bruker Skrevet 28. mai 2012 #1 Skrevet 28. mai 2012 Jeg mottar dagpenger da jeg er arbeidsledig for tiden. Jeg er førskolelærer så det skal nok ikke ta så lange tiden før jeg får jobb. MEN jeg tar ikke hva som helst. Noen har fortalt meg at jeg kan takke nei 3 ganger, uten at det går utover dagpengene. Stemmer det?? Noen med erfaring? NAV opplyser såklart ikke om det.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2012 #2 Skrevet 28. mai 2012 Nei, det stemmer ikke. Du kan ikke takke nei til et eneste jobbtilbud for å regnes som reell jobbsøker. NAV-dama
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2012 #3 Skrevet 28. mai 2012 Aner ikke, men strengt tatt bør du vel takke ja til hva som helst til du får den jobben du vil ha? Er bedre det enn dagpenger.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2012 #4 Skrevet 28. mai 2012 Nei, det stemmer ikke. Du kan ikke takke nei til et eneste jobbtilbud for å regnes som reell jobbsøker. NAV-dama Hehe ok. Da var jo den saken avklart
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2012 #5 Skrevet 28. mai 2012 NAV dama har rett her, hilsen en annen NAV dame :-) Hva første NAV dama her ikke sa noenting om er at det ikke haggler med jobbtilbud i NAV systemet, så det er ikke akkurat en fryktelig intressant problemstilling. Mange "snyltere" lever som sådann, at de ikke har jobb etter endt svangerskapspermisjon, ikke barnehage plass, og bruker dagpenger til å finansiere en forlenget permisjon. Da kan du godt risikere å bli "plaget" med ulike tiltak, jobbklubber og amokurs.
Gladmor30 Skrevet 28. mai 2012 #6 Skrevet 28. mai 2012 Ja, det skjønner jeg. Jeg har vært i permisjon nå i 1 år, så jeg tilhører den gruppen.. Meen jeg ser at stilinger som blir lyst ut gjelder fra høsten av, dermed får jeg automatisk litt forlenget permisjonstid Da begynner snupps i barnehagen, og jeg forhåpentligvis i jobb.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2012 #7 Skrevet 28. mai 2012 Mannen min takket nei til to jobbtilbud med nav sin velsignelse. Den ene jobben var i pendleravstand og siden vi har fire små barn aksepterte nav at han takket nei til den jobben. Så fikk han et engasjement gjennom vikarbyrå og var ute av nav-systemet i 3 mnd. Da engasjementet var over ble han tilbudt fast jobb der han hadde vært, men siden han sterkt mistrivdes med jobben aksepterte igjen nav at han takket nei. Men mannen min er en driftig kar da, han gikk aldri lenge på dagpenger, han tok engasjementer, jobbet for en kamerat o.l. så nav lot han egentlig styre på som han ville selv om de måtte betale ut litt dagpenger innimellom frem til han fikk fast jobb. Hvorfor jobber du ikke som vikar, gjennom vikarbyrå, tar vakter som assistent (det må vel bli omtrent samme utbetaling som dagpengene?) frem til drømmejobben dukker opp. Da slipper du ha nav "på nakken".
Gladmor30 Skrevet 28. mai 2012 #8 Skrevet 28. mai 2012 Mannen min takket nei til to jobbtilbud med nav sin velsignelse. Den ene jobben var i pendleravstand og siden vi har fire små barn aksepterte nav at han takket nei til den jobben. Så fikk han et engasjement gjennom vikarbyrå og var ute av nav-systemet i 3 mnd. Da engasjementet var over ble han tilbudt fast jobb der han hadde vært, men siden han sterkt mistrivdes med jobben aksepterte igjen nav at han takket nei. Men mannen min er en driftig kar da, han gikk aldri lenge på dagpenger, han tok engasjementer, jobbet for en kamerat o.l. så nav lot han egentlig styre på som han ville selv om de måtte betale ut litt dagpenger innimellom frem til han fikk fast jobb. Hvorfor jobber du ikke som vikar, gjennom vikarbyrå, tar vakter som assistent (det må vel bli omtrent samme utbetaling som dagpengene?) frem til drømmejobben dukker opp. Da slipper du ha nav "på nakken". Jeg har meldt meg opp som ringevikar, men siden jeg har en sjømann som er mye borte, så kan jeg kun ta vakter som er i den tiden han er hjemme. Siden lille ikke går i bhg enda.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2012 #9 Skrevet 28. mai 2012 Om du ikke har barnepass er du ikke reel arbeidssøker og har ikke krav på dagpenger engang... Som arbeidssøker må du kunne møte på jobbsøkerkurs, intervjuer og ikke minst jobb om det dukker opp noe.
leloco Skrevet 28. mai 2012 #10 Skrevet 28. mai 2012 Jeg takket nei til to tilbud når jeg gikk på dagpenger (gikk på jobbklubb for ungdom via Nav). Jeg fikk ikke noe pes fra Nav når jeg takket nei. Tre dager etter jeg takket nei til jobbene, så fikk jeg et tilbud jeg takket ja til
Gladmor30 Skrevet 28. mai 2012 #11 Skrevet 28. mai 2012 Det er vel godt mulig. Men jeg er åpen og ærlig om alt til NAV, og det er min saksbehandler som hjelper og veileder meg i saken. Det er hun som forteller meg hva jeg skal gjøre og hvordan jeg skal gå fram. Så reel eller ei.. alt jeg ønsker er å få meg en jobb, og jeg står på som bare det med søking og intevjuer. Jeg har møtt opp på alt de har bedt med om
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå