Anonym bruker Skrevet 28. mai 2012 #1 Skrevet 28. mai 2012 Jeg jobber deltid, og får noen ganger spørsmål om å jobbe mer ved sykdom osv. Jeg forstår selvsagt at jeg ikke skal jobbe mer for å fylle plassen til noen hvis det blir streik på min arbeidsplass. MEN det er IKKE streik på min arbeidsplass. Det er imidlertid mange småbarnsforeldre der, og sikkert sannsynlig at noen av dem må utebli fra jobb fordi de ikke kan sende barna sine på skole el i barnehage. Er det da ok av meg å jobbe for dem som er hjemme med barna sine, om det blir aktuelt? Det er vel ikke streikebryteri el umoralsk? Om det er det vil jeg selvsagt ikke gjøre det. Men det handler altså ikke om å gjøre jobben til noen som streiker, men om å gjøre jobben til noen som ikke får gjort jobben pga sreiken.
Gjest SHOC Skrevet 28. mai 2012 #2 Skrevet 28. mai 2012 Så lenge du ikke går på jobb for noen som er i streik er det greit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå