Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 28. mai 2012 #2 Skrevet 28. mai 2012 At den gjerne ligger nært der man studerer Det jeg liker er at de tilrettelegger ved feks. at dersom jeg har sykt barn på eksamensdagen så kan jeg fortsatt levere henne i barnehagen og så har de rutiner på det (barnet er ikke med de andre barna, men er i barnehagens lokaler så lenge eksamen pågår), at man kan søke om utvidet åpningstid ved praksis, at man møter andre foreldre som også er studenter så man kan få et nettverk og... var det jeg kunne komme på Ellers så kommer det mest an på personalet, lokalene og slikt og det varierer nok like mye som i andre barnehager.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2012 #3 Skrevet 28. mai 2012 Det er i alle fall mitt inntrykk at det er langt lettere å få plass! Vi har søkt og fått plass etter fristen to ganger. Begge ganger i storbyer som ellers er presset for plasser. Noen studentbarnehager har "eksamensåpent" på lørdager i eksamensperioden. Tipper det er gull verdt der begge er studenter eller man er student alene. De skal vel også ha eksamensgaranti, type åpner tidligere hvis det er nødvendig for at du skal ta eksamen og sånne ting. Det er også mitt inntrykk at studentbarnehagene generelt har et veldig godt rykte. På minussiden vil jeg tro det er større utskiftninger i studentbarnehage, det er sannsynligvis ikke i nærmiljøet og barnet går sannsynligvis ikke i barnehage med de samme som de skal begynne på skole med.
Love my kidz Skrevet 28. mai 2012 #4 Skrevet 28. mai 2012 En studentbarnehage tar utrolig mye hensyn til studentenes eksamenstid f.eks, de sørger blant annet for at planleggingsdager IKKE kommer i en slik tid. St.bhg stenger ikke i vinterferien fordi studenter ikke har vinterferie. Samme gjelder høstferien. Derimot er romjula stengt. Så du ser at de følger hele tiden studentenes opplegg. St.bhg har noen flere uker mer ferie på sommeren. Kan jo være ulempe for de som har sommerjobb, men du slipper jo unna med betaling av bhg da.. Og så er det kr 200,- mindre på månedspris i forhold til vanlige barnehager. En siste fordel kan være at siden bhg er privat så har de mer råd til riktig bemanning til enhver tid. Jeg er utrolig fornøyd med vår studentbhg
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2012 #5 Skrevet 28. mai 2012 Det er i alle fall mitt inntrykk at det er langt lettere å få plass! Vi har søkt og fått plass etter fristen to ganger. Begge ganger i storbyer som ellers er presset for plasser. Noen studentbarnehager har "eksamensåpent" på lørdager i eksamensperioden. Tipper det er gull verdt der begge er studenter eller man er student alene. De skal vel også ha eksamensgaranti, type åpner tidligere hvis det er nødvendig for at du skal ta eksamen og sånne ting. Det er også mitt inntrykk at studentbarnehagene generelt har et veldig godt rykte. På minussiden vil jeg tro det er større utskiftninger i studentbarnehage, det er sannsynligvis ikke i nærmiljøet og barnet går sannsynligvis ikke i barnehage med de samme som de skal begynne på skole med. Når jeg skrev utskiftninger mente jeg av barn, ikke ansatte
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå