Gå til innhold

Venter trillinger og ønsker råd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det flere der ute som venter trillinger eller noen som har trillinger som kan komme med gode råd når det gjelder vogn, senger osv? Er veldig usikker på hva slags vogn vi bør kjøpe, hva har vi behov for?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke hva slags vogn du bør kjøpe siden vi bare har tvillinger ;)

Senger er vel rimligst på IKEA eller JYSK.

Men ville bare komme med et tips, ta kontakt med kommunen der du bor og spør om de har noen hjelpeordninger for de som får trillinger.

Noen kommuner tilbyr hjemmehjelp og avlastning m.m Mens andre ikke har noe opplegg for trillinger.

Lykke til

Skrevet

Ja, vi har planer om å ta kontakt med kommunen for å høre om avlastning. Det jeg tenkte på angående senger var mer om det er vanlig å la de sove sammen den første tiden eller om de har hver sin seng?

• 2 uker senere...
Skrevet

Vi byttet raskt til to senger, var redd for hørselen når de lå og hylte inn i ørene på hverandre. De sov også bedre i hver sin seng.

Skrevet

Jeg kjøpte en slik trillingvogn, og vil virkelig anbefale at du kjøper en slik type vogn.En kan velge hvor mange seter en ønsker på vognen om gangen, og den er ikke spesielt bred slik at en kan ta vogna inn i de fleste butikker. Den blir heller ikke så stor når den legges sammen.

Jeg synes iallefall disse vogntogene virker veldig upraktiske på grunn av lengden, og den med tre i bredden hindrer deg nok garantert å komme frem om du skal på butikker eller andre trange steder.

Skrevet

WOW! Gratulerer med trillinger! :D

Skrevet

Ja, jeg har også tenkt på ei slik vogn pga lettere fremkommelighet. Det viser seg at det er ikke det enkleste i verden å få tak i trillingvogner. Jeg har vært i kontakt med flere av de som selger vogner på finn.no, i tillegg til i butikker. Det er sjokkerende at en stor butikk som Barnas Hus kun har en trillingvogn i sitt sortement.

• 1 måned senere...
Skrevet

Bor du i Stavanger???? Jeg elsker småbarn men har desverre aldri kunne fått barn selv, er dagmamma så om du skullle trenge litt avlastning, barnevakt eller noe må du ta kontakt. Jeg har lang og god erfaring og gode attester. Mitt nr er 46917904. Vennlig hilsen Kjersti

Skrevet

Nei, jeg bor dessverre ikke i Stavanger, men takk for tilbudet! Nå har vi fått kjøpt vogn og nå er det bare seks uker til jeg blir lagt inn på sykehuset og max 14 uker til de kommer til verden. Stas!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...