Trillingmamma Skrevet 28. mai 2012 #1 Skrevet 28. mai 2012 Er det flere der ute som venter trillinger eller noen som har trillinger som kan komme med gode råd når det gjelder vogn, senger osv? Er veldig usikker på hva slags vogn vi bør kjøpe, hva har vi behov for?
Gjest SHOC Skrevet 28. mai 2012 #2 Skrevet 28. mai 2012 Vet ikke hva slags vogn du bør kjøpe siden vi bare har tvillinger Senger er vel rimligst på IKEA eller JYSK. Men ville bare komme med et tips, ta kontakt med kommunen der du bor og spør om de har noen hjelpeordninger for de som får trillinger. Noen kommuner tilbyr hjemmehjelp og avlastning m.m Mens andre ikke har noe opplegg for trillinger. Lykke til
Trillingmamma Skrevet 29. mai 2012 Forfatter #3 Skrevet 29. mai 2012 Ja, vi har planer om å ta kontakt med kommunen for å høre om avlastning. Det jeg tenkte på angående senger var mer om det er vanlig å la de sove sammen den første tiden eller om de har hver sin seng?
Gjest SHOC Skrevet 9. juni 2012 #4 Skrevet 9. juni 2012 Vi byttet raskt til to senger, var redd for hørselen når de lå og hylte inn i ørene på hverandre. De sov også bedre i hver sin seng.
Swiftie Skrevet 9. juni 2012 #5 Skrevet 9. juni 2012 Jeg kjøpte en slik trillingvogn, og vil virkelig anbefale at du kjøper en slik type vogn.En kan velge hvor mange seter en ønsker på vognen om gangen, og den er ikke spesielt bred slik at en kan ta vogna inn i de fleste butikker. Den blir heller ikke så stor når den legges sammen. Jeg synes iallefall disse vogntogene virker veldig upraktiske på grunn av lengden, og den med tre i bredden hindrer deg nok garantert å komme frem om du skal på butikker eller andre trange steder.
Swiftie Skrevet 9. juni 2012 #6 Skrevet 9. juni 2012 Ups, glemte linken:P http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/bilder?finnkode=8073292
Trillingmamma Skrevet 14. juni 2012 Forfatter #8 Skrevet 14. juni 2012 Ja, jeg har også tenkt på ei slik vogn pga lettere fremkommelighet. Det viser seg at det er ikke det enkleste i verden å få tak i trillingvogner. Jeg har vært i kontakt med flere av de som selger vogner på finn.no, i tillegg til i butikker. Det er sjokkerende at en stor butikk som Barnas Hus kun har en trillingvogn i sitt sortement.
Leopoldtre Skrevet 27. juli 2012 #9 Skrevet 27. juli 2012 Bor du i Stavanger???? Jeg elsker småbarn men har desverre aldri kunne fått barn selv, er dagmamma så om du skullle trenge litt avlastning, barnevakt eller noe må du ta kontakt. Jeg har lang og god erfaring og gode attester. Mitt nr er 46917904. Vennlig hilsen Kjersti
Trillingmamma Skrevet 27. juli 2012 Forfatter #10 Skrevet 27. juli 2012 Nei, jeg bor dessverre ikke i Stavanger, men takk for tilbudet! Nå har vi fått kjøpt vogn og nå er det bare seks uker til jeg blir lagt inn på sykehuset og max 14 uker til de kommer til verden. Stas!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå