<3_2gutterogeijente_<3 Skrevet 28. mai 2012 #1 Skrevet 28. mai 2012 Vi driver å planlegger bryllup neste år i juni. Har bestemt oss for lokale,overnatting og mat. Dette +drikke og kake er inkl i en sum på 80000 kr. Det jeg lurer på erfølgende: Hvor mye penger bør jeg beregne kjole,frisør,blomster,dekorasjon i kirke og lokale,fotograf,klær til 3 barn og mannen,fremkomstmiddel og musikk? Trenger vel kanskje en toastmaster også? Er helt i begynnelse av planlegging,men greit å få noen råd:-)
Nithuviel Skrevet 29. mai 2012 #2 Skrevet 29. mai 2012 kommer an på... Kjøpte kjole på salg til 6000, sparte 12000 der..(i trondheim er det visst salg i omtrent alle forretninger i september, anbefales!) Tilbehør (bolero, veske, tiara, slør og sko) samt dress og sko til mannen kjøpte vi i London, det kom vel på omtrent 4000 kroner. Ei frisørvenninne av søstra mi ordnet håret, fikk 700 for det. Forloveren min og søstra mi sminket meg gratis. Leide et bydelshus for 3500.. Toastmasteren var onkelen min, helt gratis. Leide Londoncab, 2000 tror jeg. Fotografen var en lokalamatør, 1500 for arbeidet (vil for øvrig anbefale og finne en litt mer proff, kanskje fotofagelev eller en fotograf som tar det på fritida, slik at dere innkludert i prisen får rett til alle bildene? Søstra mi brukte proff fotograf, og måtte ut med maaaange tusen for å få ut bildene etterpå, i tillegg til prisen for selve fotograferingen. Bildene ble finere enn våre da, det skal sies, men vannvittig dyre. Hadde ei brudepike, kjøpte hvit kjole til henne på hm, 300. Sko hadde hun selv. Kirka lot vi være som den var, visste ikke at man kunne dekorere den en gang jeg Blomsterdekorasjoner lagde jeg og modern, hun lagde også buketten. Kjøpte blomster for 1500 ca. Musikken var anlegget til bartenderen (en kompis av pappa) og spotify. Kirkeprogram og meny printet vi ut selv, kjøpte pent papir da. Omtrent 300 tilsammen mener jeg å huske. Søstra til mannen lagde invitasjoner og bordkort, hun har en gudegave når det kommer til slike ting. Om vi ikke hadde gjort mye selv og hatt gode hjelpere ville vi vel aldri blitt gift Var i grunnen utrolig hyggelig å stelle i stand med blomster og slikt selv, samt å ha kjentfolk til å bidra der de måtte ønske. Og fikk masse tilbakemeldinger på at det var et usedvanlig hyggelig bryllup vi hadde, for våre 21 gjester Så det er til en viss grad hva man gjør det til selv, med disse utgiftene. Men det koster jo litt uansett. Lykke til, og gled deg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå