Gå til innhold

Egenmelding når sykt barn dager er brukt opp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har brukt et par feriedager siden sykt barn dagene blåste vekk tidligere år her med forkjølelser, vannkopper og pencilinkurer.

Nå er det på'an igjen og lurte på om det er "dumt å ta en egenmelding nå?

Videoannonse
Annonse
Gjest lillemor og lillefrøken
Skrevet (endret)

Slik jeg har forstått reglene så er det ikke lov til å bruke verken egenmelding eller sykemelding for å få fri fra jobb når sykt barn dager er brukt opp (fordi dette går på deg som voksen, og gjelder ikke når barnet er sykt). Når sykt barn dagene har gått ut så tror jeg rett og slett du må bruke feriedager eller permisjon uten lønn.

Endret av lillemor og lillefrøken
Skrevet

Siden det ikke er lovlig kvalifiserer det i beste fall som dumt ja.

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Egenmelding skal kun brukes ved egen sykdom

Skrevet

Som arbeidsgiver har ikke jeg brydd meg om du eller barnet er sykt. Så lenge du har egenmelding til gode, uansett hvilken. Men når barnet er syk mere enn noen dager så bruker lege skrive sykemelding her. Så får aldri mulighet til å bruke alle dagene i løpet av året. Men husk at pappaen kan bruke sine. Ser mødre er mye flinkere å være hjemme med syke barn enn menn.

Skrevet

Her har heldigvis pappen vært veldig flink og vi har delt på alle dagene og vært akkurat like mye hjemme..

Så har vært heldig der. Nå er det dessverre min tur til å være hjemme og det er ikke lett til å få puslespillet til å gå opp :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...