Gå til innhold

8 mnd glass til barn på 15 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er 15 mnd og spiser stort sett det samme som oss. Men innimellom får hun middagsglass, om vi er borte eller har noe hun ikke kan spise (selv om hu som oftest da får hjemmelaget vi har i frysen). Men hun liker ikke glassene for de eldste barna. Er det for store biter i det vil hun ikke ha det (spiser store biter når det er hjemmelaget mat), så da blir det som oftest 8 mnd glass. Er det nok næring i et sånt glass til et så stort barn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når det bare er en gang i blant går det nok helt fint.

Skrevet

Ikke for å være frekk, men hvorfor gir dere middagsglass til et barn som er over 1 år.

Hun har tenner og kjeven må ha noe å jobbe med så det å spise mye most mat er ikke bra.

Jeg ville kuttet ut middagsglassene (jeg kuttet dek da hun var 11 måneder) og la barnet spise samme mat som dere.

Skrevet

Ikke for å være frekk, men hvorfor gir dere middagsglass til et barn som er over 1 år.

Hun har tenner og kjeven må ha noe å jobbe med så det å spise mye most mat er ikke bra.

Jeg ville kuttet ut middagsglassene (jeg kuttet dek da hun var 11 måneder) og la barnet spise samme mat som dere.

Det står jo at hun stort sett får det samme som de andre, men glass av og til....

Gjest yrild
Skrevet

Det er jo ikke noe problem uansett hvis det bare er iblandt :-) Er joikke noe værre enn om hun hadde spist suppe med dere?

Skrevet

Hvis du leser hovedinlegget så ser du jo ar hun spiser dt samme som oss, men på reiser eller om vi spiser no hun absolutt ikke burde spise få kan hun få middagsglass. Selv om hun som oftest får ferdige middager i har i frysen da, men når vi ikke er hjemme er middagsglass greit

Skrevet

Hos oss også får min på 14 måneder glass med barnemat til middag iblant. Ikke for å være frekk, men det fins faktisk en del mat som ikke egner seg spesielt godt for så små mager. Taco f.eks..... Eller spareribs. Thaimat. Og det er sånne ting vi liker å spise en gang i blant.

Forresten så liker heller ikke min maten for ettåringer, men den til 8 mnd går bra :-)

Skrevet

Hos oss også får min på 14 måneder glass med barnemat til middag iblant. Ikke for å være frekk, men det fins faktisk en del mat som ikke egner seg spesielt godt for så små mager. Taco f.eks..... Eller spareribs. Thaimat. Og det er sånne ting vi liker å spise en gang i blant.

Forresten så liker heller ikke min maten for ettåringer, men den til 8 mnd går bra :-)

Taco kan en fint servere, det er ikke verre en at en dropper krydderet til barna.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...