Anonym bruker Skrevet 28. mai 2012 #1 Skrevet 28. mai 2012 ... før dere spiser det? Jeg trodde "alle" gjorde det, men nå er jeg plutselig ikke sikker lenger...
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 28. mai 2012 #3 Skrevet 28. mai 2012 Med mindre jeg skreller det først (som glrot, appelsin el), så pleier jeg å vaske det først ja. Men det hender at om vi er på steder uten tilgang til vask, så bare tørker jeg av f.eks eplet på genseren. Vet at det egentlig ikke er noe vits i, men det føles liksom litt bedre
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2012 #4 Skrevet 28. mai 2012 Ja, det gjør jeg. De er berørt av mange hender før de når vår munn. Kan også ha støv, skitt og rester av plantevernmidler på seg. Unntaket kan være bær som ikke tåler vann særlig godt(f eks bringebær)
moota m storebror&lillebror Skrevet 28. mai 2012 #5 Skrevet 28. mai 2012 Vasker eller skreller alltid frukt og grønt ja
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2012 #8 Skrevet 28. mai 2012 Litt mer nøye nå når jeg er gravid, men pleier ikke gjøre det til vanlig nei.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2012 #9 Skrevet 28. mai 2012 Veldig betryggende svar...! Var på besøk hos en venninne forrige uke, og hun kappa potta av rapidsalaten og la resten rett på tallerkenen.. fikk litt hakeslepp! Begynte å lure på om det var jeg som er overhygienisk..
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2012 #10 Skrevet 28. mai 2012 Vasker alltid frukt og grønnsaker.. det som skal kokes/stekes skylles nok litt mindre grundig, men det er ikke godt med jord som knaser i tennene, og nå om dagen brukes det så mye sprøytemidler at det umulig kan være bra!
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2012 #11 Skrevet 28. mai 2012 Gjorde det da jeg var gravid, men ellers gidder jeg ikke hvis det bare er til meg selv. Men gjør det selvfølgelig om jeg skal servere det til andre.
Mandalas Skrevet 28. mai 2012 #12 Skrevet 28. mai 2012 Nei, ikke alltid. Ca 50/50. Salat skyller jeg alltid, grønnsaker skyller jeg oftest. Av frukt, så skyller jeg omtrent bare druene. Jeg vil kunne kjøpe meg et eple og spise det direkte, uten å måtte lete etter vann. Sprøytemidler forsvinner nok uansett ikke bare av skylling, og jeg tviler på at så altfor mange bakterier forsvinner heller.
Tigerpote Skrevet 28. mai 2012 #14 Skrevet 28. mai 2012 Ja, jeg gjør alltid det, men det har ofte slått meg om det er noen vits, siden rent vann ikke fjerner bakterier For å fjerne de må man bruke såpe/desinfeksjon, og det kommer jeg aldri til å bruke på frukt og grønt hehe...Får bort synlig lort da med vann.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå