Gå til innhold

Ang begravelse og barn/babyer

Anbefalte innlegg

Skrevet

På onsdagen skal vi i begravelse, og jeg er usikker på hva jeg skal kle på barna. Er det vanlig å kle barn og babyer med helt svarte klær, eller hva er vanlig?

Jeg er også usikker på hvordan vi skal løse dette med kirka. Vi har et barn på 2 og babyer på 4 mnd. Er redd det skal bli mye støy og kaos! Vi føler begge at vi må gå i kirka, og vet desverre ikke om noen her som kan ha dem i 1-2 timer.

Hvordan ville dere løyst dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kledde babyen i vanlige penklær..

Skrevet

Vanlige penklær!!!

Skrevet

Jeg hadde med ene sønnen vår i begravelse da han var ca6uker. Da hadde han på seg en helt nøytral body med en enkel blå sparkebukse over.

Dette var i begravelsen til bestefaren til mannen min. Vi var med alle tre i begravelsen, men planen var at hvis babyen ble urolig, så skulle jeg ta han med ut. Heldigvis var han forholdsvis rolig, så vi fikk begge vært med. Storebroren var i barnehagen og ble hentet av mormor og morfar. Han hadde ikke hatt så mye kontakt med oldefaren at vi syns det var naturlig å ta han med oss. Hvis han skulle vært med, så hadde vi gjort det samme og at jeg hadde tatt med begge to ut hvis en av dem hadde begynt å bråke.

Skrevet

jeg hadde med min jente i begravelse da hun var 5 uker. Jeg hadde hvit body og strømpebukse og en mørke blå kjole. Dette var til hennes oldefar på min manns side, moren og faren min var også der så de hadde henne bakerst i kirken og skulle bare gå ut dersom hun bråkte. Syntes ikke det var riktig av meg som satt langt fremme å gå ut med henne selv, gjennom helle kirken...

sett deg bak slik at du lett kan gå ut.

Skrevet

Går 2 åringen i barnehagen ? Da er det jo bare å ha han der.

Når det gjelder klær, kan de fint gå i vanlige penklær. Trenger ikke være svart til barn. Ta med noen kjeks og en bok eller noe, og sitt gjerne langt bak. Da kan dere gå ut om det blir støy.

Skrevet

Vi har reist langt bort, så har ikke mulighet til å ha største i barnehage. Er moren min, så jeg har heller ikke mulighet til å sitte bakerst. Sambo skal bære kisten, så han skal sitte fremst sammen med meg og noen andre.

Kanskje jeg bare får sette meg bakerst, eller se om jeg ikke finner noen andre som kan ha de 2 minste litt lengre bak i kirken...

HI

Skrevet

Jeg hadde babyen hos meg framme i kirka, men hadde avtalt med pappa at han kom og tok henne om hun bråkte (mannens bestemor som ble gravlagt). Det gikk helt fint, hun var våken men rolig. På minnestunden så jeg henne knapt pga alle som ville holde...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...