Gå til innhold

Dine beste spare-tips...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil dere dele deres beste spare-tips. (Tenker på økonomi)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heng opp klesvaska i stede for å bruke tørketrommel.

Firsth price - produkter

Skrevet

Vaskepulver fra europris.

Kutt nedpå pålegg.

Spis alt, slutt å kaste mat.

La bilen stå! Helst kvitt dere med den, det koster med bensin, det koster med slitasje og vedlkehold, så mindre bruk er også lurt. Parkering, bompenger.

Skrevet

Lage handleliste for en uke om gangen, og sende mannen på butikken alene. Han har vært i permisjon nå, og ansvarlig for innkjøp (skriver listene sammen). Det går nesten halvparten så mye på mat nå i forhold til da jeg var hjemme. Litt flaut for meg da, men har gjort at også jeg tenker litt mer på alle småkjøp og alt ekstra som havner i kurven når jeg er i butikken. Alle disse små impulskjøpene har kostet oss ca 3000 i måneden.

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Spis rester. Spise du lunsj på jobben, ta med middagsrester fra i går istedet for å lage niste eller kjøpe lunsj på butikk/cafe. Smaker mye bedre, gir mer energi og sparer penger.

Selg/kast tørketrommel med mindre du har 4 barn og over. Sparer strøm og klærne holder lenger.

Sparedusj er bare noe tull. Ha heller en vanlig dusj og bruk mindre tid i den. Slå av vannet mens du såper deg inn.

Bruk beina og ikke bilen der det er mulighet - sunt for kroppen og økomonien.

Ikke gå i butikken sulten - bruker å ende opp med masse mer tull enn hvis du hadde spist litt før du dro.

Ta en romantisk filmkveld eller sen middag med kjæresten hjemme, med stearinlys, badekar, god hjemmelaga mat og film på TV istedet for å dra ut på kino, cafe eller restaurant. Mye mer intimt, avslappende og billig.

Skrevet

Skru av elektriske apparater som ikke er i bruk (tv, data osv).

Dusj kortere tid i kaldere vann

Spis mer ubearbeidet mat

Ikke spis kjøtt hver dag

Drikk vann (mange bruker mye penger på drikke)

Gå når du kan, evt sykle

Bytt til bil med kjip motor (kjedelig, men effektivt. Kan halvere både bensinforbruk og forsikring)

Spis opp pålegget før du kjøper nytt

Ikke ha mer enn en sort pålegg på hver skive

Kjøp store pakninger av husholdningsprodukter

Følg med på tilbud

Kjøp utenfor sesong

Tenk før du kjøper (trenger du ny parfyme/neglelakk?)

Skrevet

Spis hjem. Og ikke impuls kjøp.

Skrevet

Overraskende ofte er familiepakninger eller det større alternativet dyrere i kg- eller literpris, så sjekk pris først. Jeg trodde poenget med store pakninger var at de var hakket rimeligere, men det er det visst ikke. Det samme med refill. Det er ikke gitt at refillen er billigere enn orginialpakken. Merkelig.

Skrevet

First price bleier!

Når du er på shopping, vent med å handle og tenk på det du ønsker deg når du kommer hjem. Trenger du det virkelig? En sjelden gang går jeg tilbake og kjøper (hvis den ikke er utsolgt i min str. i mellomtiden:)) Dette gjør at jeg unngår bomkjøp og impulskjøp.

Gå på nettet å se om du kan finne varen billigere på ebay el.

Skrevet (endret)

Overraskende ofte er familiepakninger eller det større alternativet dyrere i kg- eller literpris, så sjekk pris først. Jeg trodde poenget med store pakninger var at de var hakket rimeligere, men det er det visst ikke. Det samme med refill. Det er ikke gitt at refillen er billigere enn orginialpakken. Merkelig.

Sant nok. Grunnen er nok at butikken får kvantumsrabatt på en del varer det går mye av (det blir solgt flere småpakninger) eller at den lille pakningen er vanlig i test-handlekurven til aviser ved pristest. Så prissjekk må til...

Endret av ★

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...