Gå til innhold

Babyklær :)


November-spire-79

Anbefalte innlegg

Hei dere med novemberbabyer. Det er jo kaldt i november, og derfor tenker jeg at vintertøy til babyen er nødvendig.

Hva tenker dere er et "sett" til å ha inne? Er det body,strømpebukse,genser og bukse+ sokker? Tenker dere 2 lag inne eller holder det med ett lag? Evt. innejakke? Herregud jeg blir gal av disse klærne hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor mye klær babyen skal ha på seg inne kommer jo helt an på hvor varmt dere har det...

 

Vi fikk snuppa i januar, men brukte bare sokker, bukse og body inne siden vi jo hadde det ekstra godt og varmt med ny baby og vi var oppe til alle døgnets tider ;) ikke gøy å fryse da...og husk at du skifter bleie HELE tiden, så det er ikke noe moro med masse lag som skal av hver gang!

 

Men hvis du skal ut, eller på besøk til noen du ikke vet har samme temperatur inne som dere har, så ville jeg kledd på strømpebukse, body, bukse og innejakke. For da kan du ta av det du trenger dersom det er varmt, evt beholde det på hvis det er kaldt :)

 

Lykke til med handlingen :) det går nok så bra, skal du se - du ser an babyen og om du har fått en varm eller kald en (veldig forskjell på babyer) også tilpasser du antrekkene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er jammen ikke lett ;) Man kommer vel fort inn i det, men må jo handle inn litt klær så vi har litt å starte med. Får kjøpe inn noen strømpebukser da ;) Det er jo så mye fint også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he.. ja, masse fint tøy i butikkene.

Kjøp inn så du har litt til å begynne med, men så stenger jo ikke butikkene etter at ungen kommer, så dersom du ser at du trenger flere enn to-tre strømpebukser, så stikker du en tur i butikken :)

 

Ps. kan være greit å tenke på at baby-bæsj er veldig flytende, så det kan ofte lekke litt ut siden av bleien dersom du ikke merker det før du tar opp ungen (og dermed "trykker" på bleien), så jeg ville hatt 3-4 bukser og et par strømpebukser å skifte på i begynnelsen, inntil du ser hva som passer for ditt barn ;o)

så slipper du å vaske 2 maskiner om dagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ja takk for svar ;) Vi har ikke bil så jeg må ta buss hvis jeg skal få handlet inn ting, derfor vil jeg hvertfall ha godt med tøy så jeg slipper å dra ut de første ukene.Regner med at jeg er sliten da ;) Får sikkert litt gaver også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere begynt å handle allerede? Er det bare jeg som er treg? Lurte på å sånn smått over sommeren å finne eskene med tøy etter 1 jenta.. Vet jo enda ikke om det er gutt eller jente i magen,men husker vi hadde mye nøytrale farger,brunt grått og hvitt...

Må kanskje komme igang da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har ikke begynt å handle noe enda.. men skal på ordinær UL til uka, så tenker å kanskje begynne å handle så smått etter det. vil se hvordan det står til med lille trille før vi begynner å handle :) og så går det nok litt mer opp for oss begge at vi faktisk venter en liten en etter å ha sett ungen på UL :) har vært jevnlig til lege og jordmor, og hørt hjertelyden til ungen flere ganger, men jeg er litt sånn at jeg tror det ikke før jeg får se det. hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere begynt å handle allerede? Er det bare jeg som er treg? Lurte på å sånn smått over sommeren å finne eskene med tøy etter 1 jenta.. Vet jo enda ikke om det er gutt eller jente i magen,men husker vi hadde mye nøytrale farger,brunt grått og hvitt...

Må kanskje komme igang da..

 

Jeg har begynt å handle fordi vi ikke har bil og bor på "landet" uten så mye tilgang til butikker. Vi har bare 1 inntekt derfor må vi fordele på kostnadene hver måned slik at vi slipper å stå med alt til slutt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal på ul om 2 uker ca.begynner kanskje å handle litt etter vi har sett at alt står bra til og kanskje hvilket kjønn..? Men vi har begynt med å kjøpe en kommode så vi har et sted å gjøre av det vi kjøper ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Mitt tips er ull underst! Praktisk, pustende og tørker greit en gulp uten at baby blir kald ;) Fikk i oktober sist så da var det en litt blandet temperatur. Fikk lite bruk for disse bamsedressene utendørs siden vi hadde tykk ullpose i vogna :) Ble mye bare body og strømper innendørs siden vi liker en god temperatur her hehe... Ellers finnes det mange slags "pullovers" som er bukse/genser i ett som er kjempegreie og sparkebukser er gull verd med de hersens sokkene som faller av hele veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...