Anonym bruker Skrevet 28. mai 2012 #1 Skrevet 28. mai 2012 Jeg har fått gjeldsordning og har den i 5 år no. er lærling som barne og ungdomsarbeider og har da krav fra stipend fra lånekassen. men fikk avslag fordi d ikke sto noe om at jeg kunna ta utdanning under denne perioden. jeg kan d. lurer på om noen vet hva jeg kan gjøre for å evt få støtte fra lånekassen? er d noen som har vært oppi dette?
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2012 #2 Skrevet 28. mai 2012 Du må ha tillatelse for å ta utdanning. Regelen sier: "En kan ikke velge bort lønnet arbeid til fordel for ulønnet utdannelse under en gjeldsordning. Et alternativ kunne være å forlenge gjeldsordningsperioden"
anitra Skrevet 28. mai 2012 #3 Skrevet 28. mai 2012 ok. men fikk ikke noe jobb..må være bedre få en utdannelse også kanskje stå sterkere i jobb søking etterpå...
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2012 #6 Skrevet 31. mai 2012 At du ikke er i lønna arbeid, eller er registrert som reell arbeidssøker gjør at du bryter en av dine plikter som part i gjeldsordningen. Du kan risikere at kreditorene bryter hele ordningen din, da er du fucked. Gir ikke sånt igjen til folk i sin beste alder som verken evner p forstå alvoret eller formålet med en gjeldsordning. Formålet er ikke bare at du skal bli gjeldsfri, men også at kreditorene skal få best mulig dekning. Tror heller ikke det hjrlper deg å forlenge perioden, da du neppe får inntekt høy nok til å betale noe særlig med dividende etter endt utdanning heller. Forstår ikke at du våger!
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2012 #7 Skrevet 1. juni 2012 Du må fortsette å søke på alt du kan av jobber, og skaffe lønnet arbeid. Lærling kan du være når gjelda er gjort opp. Forstår egentlig ikke at du kan vurdere det en gang. Først skaffer du deg mer gjeld enn du klarer å betjene ( uansvarlig) så får du en utrolig god deal hvor du bare må betale ned det du kan i løpet av noen få år, og så slettes resten av gjelda. Hvor mange av oss får så lukrative avtaler? Vi må faktisk betale ned alt vi har lånt, med renter... At du planlegger å bruke disse årene på å studere i stedet for å betale gjelda di viser vel egentlig bare at du ikke har forstått hva dette dreier seg om,..,,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå