Gå til innhold

Leif Leander ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oppkalling ,rart?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja... Dropp Leander. Grusomt navn!

Skrevet

Enig i at Leander er grusomt.. Regner med det er Leif som er oppkalling? Finn såfall et annet mellomnavn? :)

Skrevet

Tullete navn, er vel egentlig ikke et fornavn i det fele tatt, men et svensk etternavn.

Skrevet

Rart var forbokstaven...! Vi har mange Leif i familien, og jeg liker navnet, men ikke i kombinasjon med Leander (nå skal det legges til at jeg ikke akkurat er noen fan av Leander i utgangspunktet)!

Skrevet

Leander passet virkelig ikke med Leif. Jeg er ikke i utgangspunktet så opptatt av at navn skal matche, men dette var totalkræsj. Det finnes noen navn som går med Leif, stort sett nordiske/norrøne navn. Hvorfor ikke bare bruke Leif alene?

Skrevet

Liker verken Leif eller Leander, men Leif er verst. De er fra så veldig vidt forskjellige navnekategorier at det bare høres fryktelig rart ut sammen.

Tommelen ned ifra meg.

Skrevet

Da jeg såg overskriften Leif Leander trodde jeg det var et tulleinnlegg...

Skrevet

Leander er jo et navn som minner meg om gamlinger. Det navnet kan ofte se i dødsannonser for tida. Det gleder meg at folk bruker det. Især når det kommer i kombinasjon med andre sterke norske navn som Leif. Kjør på.

Gleder meg til Kjærbjørg, Hillrun, Gudfred og Gunvald blir populært igjen. Da skal det ble mye uff og gnål.

Gjest sug lut
Skrevet

Tullete navn, er vel egentlig ikke et fornavn i det fele tatt, men et svensk etternavn.

Selvfølgelig er det et fornavn, du må kjenne din antikke mytologi: Leander var en ung mann som forelsket seg i Hero, en prestinne som bodde i et tårn på andre siden av vannet, og han svømte over til henne hver natt og fant veien ved hjelp av en lykt hun tente. En natt med storm ble lyset blåst ut, han fant ikke veien og druknet. Da Hero hørte om det kastet hun seg ut fra tårnet. Skikkelig drama.
Gjest sug lut
Skrevet

Forøvrig totalkræsj med Leif, ja. Og Leif er et mye finere navn.

Skrevet

Leif Leander ble som brun lapskaus med vaniljekrem for meg. Det passer overhode ikke sammen!

Leif er fint, Leander er greit men litt klissete, men sammen ble det et sånt navn som jeg ville stoppet ved i avisa og sagt " hva tenkte de på?"

Skrevet

Leander er nydelig, men Leif kan jeg styre min begeistring for. Liker Torleif bedre. Men som sagt, ville gått for Leander.

Skrevet

Må bare spørre. Er det fordi Leander har blitt et populært navn som alle skal ha dere ikke liker det? eller er det bare navnet? Jeg syns Leander er et nydelig navn, SELV om det er populært. Og nei, jeg er ikke en ung 19 åring som digger carosander chrisander osv...

Skrevet

Ikke glad i "veike" navn, jeg danner meg bilde av hvordan personen med navnet er og ser for meg at Leander er en mammagutt, evt en snobb. Liker navn med mer kraft i...

Skrevet

Totalkræsj.

Skrevet

Må bare spørre. Er det fordi Leander har blitt et populært navn som alle skal ha dere ikke liker det? eller er det bare navnet? Jeg syns Leander er et nydelig navn, SELV om det er populært. Og nei, jeg er ikke en ung 19 åring som digger carosander chrisander osv...

For meg handler det om mye av det samme som stjerna sier. Jeg ser ikke for meg at Leander kan ta i et tak og hjelpe deg med å bære inn den nye fryseboksen, men han kan sikkert sitte ved siden av og fortelle deg om det er Feng shui å ha den langs vestveggen, mens han børster imaginære støvkorn av Prada skjorten med de lange slanke og litt bleke fingrene sine.

Jepp, jeg er full av fordommer :)

Skrevet

De passer absolutt ikke sammen.. Greie navn hver for seg, men sammen blir det bare teit i mine ører.

Og jeg, som de fleste, ville absolutt foretrukket Leif fremfor Leander, mye pga det samme som stjerna sier. Jeg liker mye bedre sterke, trauste navn enn de mer pretensiøse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...