Gå til innhold

Bilder av barn i bar overkropp som bader?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det galt å legge ut dette også på fb nå da?

 

Hva tror dere de kan brukes til?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som offer for en pedofil som misbrukte meg i mange år som liten (han elsket også å se meg bade i badestamp), vil jeg si det er svært mye som kan gjøres med slike bilder.... slike bilder har ingenting på nettsamfunn og gjøre.

Skrevet

Jeg har jobbet med datakrimavdelingen i Kripos og du vil ikke tro hvaor mange slike bilder som fins på nettsteder der pedofile vanker.

En pedofil tenner ikke bare på selve kjønnsorganet, men på barnet i seg selv og så er det pluss om barnet viser kropp.

 

Svært naivt av deg å tro at bildet ikke kan brukes. Jeg sier ikke at bildet vil bli brukt, men faren er absolutt tilstede.

 

Når du legger ut bildet av barna så bør du tenke: "Er dette er bilde jeg ville lagt ut av meg selv?" og ville du lagt ut bilde av deg selv med bar overkropp i badekaret?

Skrevet (endret)

Nå må folk slutte å være hysteriske. barn i bar overkropp er da ikke noe farlig. Jeg synes da der faktisk er værre med en 1 åring i med bikini.

 

Sant som folk sier, er enig at det ikke bør legges på NETTSAMMFUNN.

Endret av Hulda73
Skrevet

Hvis man skal ta forbehold for all galskap, så bør man ikke legge ut bilder av et barneansikt engang!

 

HI

Skrevet

Nå må folk slutte å være hysteriske. barn i bar overkropp er da ikke noe farlig. Jeg synes da der faktisk er værre med en 1 åring i med bikini.

 

Nå må folk slutte å kalle de som tar sine forhåndsregler for å beskytte de som ikke kan beskytte seg selv, BARNA, for hysteriske.

 

Husk: Vi tar valg på vegne av våre barn som ikke kan velge selv. Det er et ansvar vi skal forvalte med forsiktighet og alltid med barnets beste i minne!

Skrevet

Hvorfor har du lyst å dele de, risikoen tatt i betraktning? Synes det er overtramp jeg, send heller et fint bilde på mail til de som er interessert. Eller vær i det minste så smart at du begrenser tilgangen!

 

Hilsen en som ikke deler bilder av andre på facebook uten samtykke (nei, jeg deler faktisk ingen bilder av barnet mitt, for jeg synes han selv må bestemme hva som legges ut, og det er han ikke stor nok til enda).

Skrevet

Når du legger ut bildet av barna så bør du tenke: "Er dette er bilde jeg ville lagt ut av meg selv?" og ville du lagt ut bilde av deg selv med bar overkropp i badekaret?

 

Så hvis jeg ikke ville lagt ut et bilde av meg selv med sjokoladekake over hele trynet, så bør jeg heller ikke legge ut et slikt bilde av en ettåring på bursdagsfest?

 

Synes slike retningslinjer blir vel hysteriske.

Skrevet

Når du legger ut bildet av barna så bør du tenke: "Er dette er bilde jeg ville lagt ut av meg selv?" og ville du lagt ut bilde av deg selv med bar overkropp i badekaret?

 

Så hvis jeg ikke ville lagt ut et bilde av meg selv med sjokoladekake over hele trynet, så bør jeg heller ikke legge ut et slikt bilde av en ettåring på bursdagsfest?

 

Synes slike retningslinjer blir vel hysteriske.

 

Du bør ha samme standard på ditt barn som du har for deg selv. Dersom du ikke vil at andre skal se deg på bilde med sjokolade i hele trynet hvorfor ønsker at du barnet skal bli sett på en måte som du ikke ønsker for deg selv?

 

Ser du ikke hvor feil det blir?

Skrevet

Jeg må si dere virker rimelig hysteriske i mine øyne ja.

 

Dere har vel ikke med barna på stranden og lar de bade i bar overkropp heller? Mange rundt omkring som kan ta bilder av de. For ikke å snakke om alle pervoene som er på stranden nettopp for å observere.

 

HI

Skrevet

Nå må folk slutte å være hysteriske. barn i bar overkropp er da ikke noe farlig. Jeg synes da der faktisk er værre med en 1 åring i med bikini.

 

Nå må folk slutte å kalle de som tar sine forhåndsregler for å beskytte de som ikke kan beskytte seg selv, BARNA, for hysteriske.

 

Husk: Vi tar valg på vegne av våre barn som ikke kan velge selv. Det er et ansvar vi skal forvalte med forsiktighet og alltid med barnets beste i minne!

 

 

Det er forskjell på og være beskyttende og hysterisk. Jeg er også beskyttende. Men jeg lar ikke være å ta med barna på stranden for det kan ligge en pedofil mann som tenner på datteren min der.

Desverre finnes det syke folk overalt. I dag skal vi på tusenfryd og tro meg det er syke folk der og. Skal vi lavære og reise?

Skrevet

Jeg må si dere virker rimelig hysteriske i mine øyne ja.

 

Dere har vel ikke med barna på stranden og lar de bade i bar overkropp heller? Mange rundt omkring som kan ta bilder av de. For ikke å snakke om alle pervoene som er på stranden nettopp for å observere.

 

HI

 

Det er en viss forskjell på det for bilder på nett forsvinner aldri. De vil alltid være der, de kan alltid bli kopiert og de kan legges ut på nytt.

 

Barn som har vært offer for pedofile og som har blitt tatt bilder av sier at det verste er bildene som ligger på nett og som folk kan se igjen, igjen, igjen og igjen. Mange av dem sier at det er som å bli overgrepet på nytt og på nytt og de vil aldri bli borte.

En glimt på stranda forsvinner. Et bilde på nett er til evig tid.

Skrevet

Som jeg skrev er det mange sykinger som tar bilder av barn nettopp på stranden....

 

HI

Skrevet

Som jeg skrev er det mange sykinger som tar bilder av barn nettopp på stranden....

 

HI

 

Men du kan fortsatt gjøre det du kan for å ikke legge til rette og å gjøre det enda enklere for dem ved å frivillig publisere slike bilder på nett.

 

Vi kan ikke kontrollere alt og alle, men vi kan kontrollere oss selv og våre handlinger. Og da bør vi ikke publisere slike bilder av barna våre.

Skrevet

Det er bestandig en mulighet for at et bilde kan "misbrukes", men hvordan skades egentlig et barn av at en eller annen fremmed skulle bli kåt av å se et egentlig uskyldig bilde? Hva konkret er det egentlig å være redd for?

 

Jeg er selvfølgelig motstander av at barn skal skades, men jeg forstår virklig ikke hvordan barnet skades om et badebilde av et barn i bar overkropp skulle komme på avveier eller om noen skulle kikke på barnet i smug når det bader.

Skrevet

Det er bestandig en mulighet for at et bilde kan "misbrukes", men hvordan skades egentlig et barn av at en eller annen fremmed skulle bli kåt av å se et egentlig uskyldig bilde? Hva konkret er det egentlig å være redd for?

 

Jeg er selvfølgelig motstander av at barn skal skades, men jeg forstår virklig ikke hvordan barnet skades om et badebilde av et barn i bar overkropp skulle komme på avveier eller om noen skulle kikke på barnet i smug når det bader.

 

Skaden kan oppstå dersom barnet selv finner ut av dette eller blir, av andre, gjort oppmerksom på bildene.

 

Jeg var for mange år siden medlem på en nettside som het Blink. Jeg hadde lagt ut noen bilder av meg selv, anstendige bilder, og tenkte ikke videre over det før jeg plutselig en dag fikk en telefon fra politiet. De lurte på om jeg var et reellt medlem av en nynazistisk organisasjon som het Solkorset eller om jeg hadde stått modell for dem.

Det hadde jeg selvfølgelig ikke gjort og jeg var heller ikke medlem. Solkorset hadde altså tatt bilder fra Blink og gjort meg til en "posterjente" for deres organigasjon på nett.

 

Det var UTROLIG ekkelt! At mitt bilde og at jeg ble assosiert med en nynazistisk organisasjon va ekkelt og den følelsen sitter fortsatt i.....

Skrevet

Bra at du beviser poenget mitt!

Man kan bruke bilder til helt andre ting enn formålet uansett positur eller nakenhet. Derfor mener jeg at da bør man være like "hysterisk" til alt på nett. Noe som blir for dumt...

 

Og hvem mistenker vel at en i familien er pedofil, selv om det bare er nærmeste familie som har tilgang til album...

 

Jeg mener at man kan ikke ta forbehold om absolutt alt, det må da være utrolig slitomt å tenke "hva om....", "enn hvis....." til alt.

 

 

Tenk om vi skulle tilpasset hele vår verden til alle gale mennesker som lever der ute, da hadde vi mistet fullstendig frihet! Bare til ettertanke.

Skrevet

Bra at du beviser poenget mitt!

Man kan bruke bilder til helt andre ting enn formålet uansett positur eller nakenhet. Derfor mener jeg at da bør man være like "hysterisk" til alt på nett. Noe som blir for dumt...

 

Og hvem mistenker vel at en i familien er pedofil, selv om det bare er nærmeste familie som har tilgang til album...

 

Jeg mener at man kan ikke ta forbehold om absolutt alt, det må da være utrolig slitomt å tenke "hva om....", "enn hvis....." til alt.

 

 

Tenk om vi skulle tilpasset hele vår verden til alle gale mennesker som lever der ute, da hadde vi mistet fullstendig frihet! Bare til ettertanke.

 

Dette var forresten HI.

Skrevet

Jeg tar mange bilder av barnet mitt, både med bar overkropp og helt naken. Jeg har dem i fotoalbumet mitt, og det er ikke på facebook..

Skrevet

Når du legger ut bildet av barna så bør du tenke: "Er dette er bilde jeg ville lagt ut av meg selv?" og ville du lagt ut bilde av deg selv med bar overkropp i badekaret?

 

Så hvis jeg ikke ville lagt ut et bilde av meg selv med sjokoladekake over hele trynet, så bør jeg heller ikke legge ut et slikt bilde av en ettåring på bursdagsfest?

 

Synes slike retningslinjer blir vel hysteriske.

 

Du bør ha samme standard på ditt barn som du har for deg selv. Dersom du ikke vil at andre skal se deg på bilde med sjokolade i hele trynet hvorfor ønsker at du barnet skal bli sett på en måte som du ikke ønsker for deg selv?

 

Ser du ikke hvor feil det blir?

 

Nei, for det er en forskjell: Barnet mitt er et barn, det er ikke jeg.

 

Vi har ikke samme standarder og forventninger til barn som vi har til voksne. Jeg ville heller ikke lagt ut bilde av meg selv på en trehjulssykkel eller i et hoppeslott, men jeg ser virkelig ikke noe galt i å legge ut et slikt bilde av et barn. Dette er situasjoner som kan virke upassende og kompromitterende for en voksen, men ikke for et barn.

 

Det samme gjelder å vise seg offentlig med avkledt overkropp. Det er ikke ansett akseptabelt for en voksen kvinne, mens det burde være uproblematisk for ei lita jente.

Skrevet

Jeg synes man skal være forsiktig med å legge ut bilder av barna uansett hva de har på seg, fordi man aldri kan vite hva de synes om at bilder av dem er tilgjengelige for almennheten når de blir større.

 

Men jeg er mer skeptisk til bilder der barna er lett identifiserbare enn bilder med litt hud. Jeg har lagt ut to bilder av babyen på facebook, men er ganske bevisst på at jeg ikke skal legge ut i massevis. Når hun blir eldre og blir såpass "lik seg" at hun kan gjenkjennes på utseende i flere år, kommer det nok til å begrense seg til avstandsbilder. Ikke fordi jeg tror bildene vil bli misbrukt, men fordi hun er for liten til å kunne gi informert samtykke til publiseringen.

Gjest sandyBay1
Skrevet

Husker for endel år tilbake da jeg var 25 eller noe og vi reiste til Thassos ( ei øy i Hellas), og de to eldste var 6 mnd og 2 år.

 

På stranda der så var det mann som stadig tok bilder unger og folk fulgte med han om han hadde noen unger blandt disse- noe han ikke hadde. OG dæven han fikk assa.

 

Halve stranda grisebanka grisen og rev ut kamerarullen av kamera!! Og fikk beskjed om ikke vise seg igjen :D

 

Men gjør man annt her i Norge, så blir man vel bura inn sjæl og krevd for erstattning :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...