Anonym bruker Skrevet 28. mai 2012 #27 Skrevet 28. mai 2012 Da jeg tok 20 stk avføringstabletter, og de begynte å virke... ALDRI igjen!
Tired mama Skrevet 28. mai 2012 #28 Skrevet 28. mai 2012 Gallesteinsanfall. Ingenting over, ingenting ved siden....
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2012 #30 Skrevet 28. mai 2012 Da jeg syklet og frontkolliderte med en stor varebil som kom i 40 km/tt.Fløy 8 meter og klasket i asfalten. Eller da jeg fikk hematom og betennesle i ks såret.Sykepleier ba meg hoste,akuratt da jeg hostet snittet hun opp såret for å tømme det.Trodde jeg skulle dø av smerter..
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2012 #31 Skrevet 28. mai 2012 Ble bitt av en katt midt i håndleddet og fikk blodforgiftning.Var så grise dårlig i over 3 uker,smertene i hånden og armen var helt sinnsyke..
Småtorsk Skrevet 28. mai 2012 #32 Skrevet 28. mai 2012 Migreneanfall i tre dager. Fødsel var helt uproblematisk, de smertene som kom da er jo konstruktive.
min<3 Skrevet 28. mai 2012 #33 Skrevet 28. mai 2012 Sårstell av åpne store kjøttsår på leggene. Tok over 1 år før de klarte åstille rett diagnose slik at det ville gro.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2012 #34 Skrevet 28. mai 2012 Da jeg fikk hornhinnen revet av på det ene øyet. Fy flate. å få den operert på igjen var også helt forjævlig, lå som ei blind ugle i mørket i ei ukes tid.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2012 #35 Skrevet 28. mai 2012 Ankelbrudd med påfølgende operasjon. Jeg hadde så grisevondt dagen etter at jeg lå og hulka. Det kjentes ut som noen prøvde å sage av meg beinet. Da jeg ba om noe smertestillende kom sykepleieren med to paracet! Da trodde jeg ikke mine egne øyne. Jeg kunne ikke svelge en gang for smertene gjorde at jeg brakk meg og kastet opp. Heldigvis fikk jeg noe med litt mere futt i etter at en legestudent spurte sykepleieren hvorfor de ikke ga tilstrekkelig smertelindring så kort ( 8 timer) etter en slik operasjon... Jeg hadde tatt en fødsel isteden uten å blunke. Ankelbrudd her også. Gikk med ubehandlet ankelbrudd i tre døgn fordi legevakten ikke ville sende meg til røntgen! Var 14 år. Fikk paralgin forte som ikke hadde noen effekt overhodet. Svimte av til slutt. Ble operert. Hadde hatt så sterke smerter over lang tid at jeg måtte få morfin intravenøst hver 1,5 time etterpå. Bare legen tok på sykehussenga mi skrek jeg av smerte (fordi det forplantet seg gjennom senga og kroppen min). Fødselsmertene var vel omtrent på det samme da det var som mest intenst (hadde ikke smertestillende) - men det var over mye kjappere.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 28. mai 2012 #36 Skrevet 28. mai 2012 (endret) Smerter: Fødsel og brudd i arm x2 + skulder ut av ledd (alt på en gang ja, altså av bruddene og ute av ledd, ikke med fødsel). Sykdom: På slutten da jeg hadde giardia... var helt grusomt. Gikk ned 18 kg på noen få uker, klarte ikke å løfte babyen min, knapt nok å holde et glass, satt på do hele tiden nesten, fikk kramper i bena hele tiden og leveren begynte å vise tegn på svikte + mye mer. Legen fant ikke ut av hva det var, og var på vei til å bli innlagt da parasitten endelig ble avslørt. En sterk kur, og vips frisk igjen men det tok over ett år å komme seg skikkelig på bena igjen. Endret 28. mai 2012 av Alva♂♂♂♀
Gjest Miryks Skrevet 28. mai 2012 #37 Skrevet 28. mai 2012 Hver gang hoftene truer med å streike. Bøyer jeg meg for fort frem, eller sidelengs kjennes det ut som hofta skal hoppe ut av ledd. Legen anbefaler meg å slutte å ri, men det er ridningen som holder hoftene sånn passe på plass...
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2012 #38 Skrevet 28. mai 2012 De kraftigste migreneanfallene! Blir delvis blind på ene øye, og ligger og vrir meg under dynen i ca 6 timer med konstante smerter i hodet. Jeg spyr alltid et par ganger etter noen timer, og det letter trykket. Ble faktisk hentet av ambulanse for 1 år siden fordi smertene ikke ga seg. Og ja - fødsel er ingenting i forhold.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2012 #39 Skrevet 28. mai 2012 Jeg er svært sjeldent syk, så har ikke opplevd noe ufattelig vondt på den fronten som jeg kan komme på i farten. Fødselen var vond, å jeg hadde pressrier i 4,5 timer. Fødselen varte i ca. 19 timer. Tilslutt ble det sugekopp. Han var stjernekikker, så det var nok svaret på tiden det tok. Men fødselen var bare en utavmegsjælopplevelse, så jeg husker ikke så mye. Ellers er det verste jeg har opplevd av smerter den natta jeg hadde tatt en tablett som skulle hjelpe meg på do... Jeg fikk så magekramper at jeg svima av, mens jeg satt på do (kom ingenting da altså). Men jeg har aldri svima av før, å smertene jeg hadde før jeg svima av var grusomme!! Verste er jo at jeg er alene med barnet mitt på 5 år. Han ropte på meg bare noen minutter etter at jeg hadde kommet til meg selv igjen. Tenker med gru på hvordan han hadde reagert om han hadde kommet ned på badet å sett meg liggende mellom do og vask (falt derfor ikke på bakken), uten å reagere. Var borte i nærmere 20 min. å.. Ekkelt... Aldri en slik tablett igjen på meg!!
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2012 #40 Skrevet 28. mai 2012 Trakk en visdomstann uten bedøvelse,en som nesten ikke hadde komt frem..Tannlegen hørte ikke på meg når jeg sa at bedøvelsen ikke virket. På toppen av det hele hadde jeg betennelse. å du skal aldri trekke en tann med betennelse får de det er fare for at betennelsen spre seg. Men jeg ble kvitt tannlegeskrekken får nå vet jeg at uansett hva jeg skal gjøre der, så kan det ikke være verre en den gang
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2012 #42 Skrevet 28. mai 2012 Smerte: Nakkeprolaps som endte med akutt operasjon på Ullevål. Hadde enorme smerter, og var nummen fra halsen og ned. Tok 3 dager før legen tok meg på alvor (måtte bli nummen først), "Alle" har jo vondt i nakken. Magesår, Sto på alle fire i senga og hulket i 4 døgn. Så ikke ungen disse dagene, fordi jeg ikke klarte lyd/lys osv. Sykdom: Livmorbetennelse etter fødsel hvor morkaken måtte skrapes ut. Feber på 41 (på grunn kommende melk i følge jordmor), elendig form og hvilepuls på 150. Da var jeg sikker på at jeg kom til å dø. Var fremdeles på sykehuset da det skjedde. De satte i gang intravenøs behandling med crp på 48. Dagen etter var den på 300. Hadde jeg vært utskrevet hadde jeg mest sannsynlig blitt avvist for videre behandling på legevakten. Skummelt å tenke på.
Junifrue Skrevet 28. mai 2012 #43 Skrevet 28. mai 2012 Tror nok jeg må si at gallesteinsanfall er den verste smerten jeg noensinne har hatt. Hadde styrtfødsel som var sinnsykt intens og vond, men følte på en måte på kroppen at det var en naturlig smerte, dessuten så varte det mye kortere. Lengste gallesteinsanfallet varte 24 timer, måtte på legevakta (og det var hverken første eller siste gangen) for å få sterke smertestillende. Hadde blinstarmbetennelse da jeg var 12, det var også fryktelig vondt. Kastet opp av smertene, eneste gangen jeg har gjort det...
Petetatismos Skrevet 28. mai 2012 #44 Skrevet 28. mai 2012 Spinalhodepine Betennelse i såret etter å ha operert mandlene Brukket armen 3 steder noe ikke legen trodde på (jeg var 6 år) Låst skulder i 6 år (kunne ikke løfte armen uten å føle intens smerte) Betennelse i underlivet etter fødsel
Nickey Mouse Skrevet 28. mai 2012 #45 Skrevet 28. mai 2012 Blindtarmbetennelse i 20. uke med minstemor. Tror redselen for å miste gjorde det ekstra ille. Trekke visdomstann som aldri kom opp. Ble så mange betennelser i den at de valgte å trekke - den satt godt fast... Og jeg hadde halsbet. 4 paralgin forte etterpå kjente jeg det fremdeles... Fødsel er konstruktiv smerte, så for min del kan det ikke måle seg. Heller ikke alle de hofteoperasjonene jeg har hatt. Bla.a. skiftet den ene. Men man blir jo så dopa i etterkant at det nærmest er morsomt...
Fiemamma Skrevet 28. mai 2012 #46 Skrevet 28. mai 2012 2 cm sprekkferdig aneurisme på hovedpulsåren i hjernen. Ble oppdaget ved ren tilfeldighet. Det var så komplisert tilfelle at ingen kirurger turte å operere meg, men siden pasienten bestemmer så sa jeg at jeg ønsket operasjon likevel, for da hadde jeg en ørliten sjans til å overleve. Fikk det beste teamet i europa og her sitter jeg Hjerneoperasjonen tok 8-9 timer og jeg mistet nesten livet. Smertene etterpå var så jævlige at jeg klarer ikke å forklare hvordan det var, men når kraniet blir sagd opp og man går igjennom hjernen med tang og sug, og blir tappet for spinalvæske så sier det vel litt.. Fått helt vanvittig smerteterskel etter det der. Har et gedigent arr fra panna og ned til øret, men det gjør meg ingenting! Ellers må det være endometriosen min som omtrent "tar livet av meg" enkelte dager nå.. AAaaaaauuuuuuuuu!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå