Gå til innhold

Hva er det verste du har opplevd av sykdom/smerter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her vil jeg si at gallestensanfall flere dager på rad er det verste jeg har opplevd, ikke engang fødsel kan sammenlignes :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var min første tanke da jeg så overskriften, hadde gallesteinsanfall i en uke sammenhengene. Jeg synes riene var omtrent like vonde, men de var fortere overstått. ;)

Skrevet

Nyresmerter topper lista her! Selv etter tre fødsler.

Skrevet

En nyrebekkenbetennelse som hadde gått alt for langt. Sinnsyke smerter! Ble innlagt, fikk morfin og har aldri hatt så vondt. Fødsel var peanuts i forhold ;)

Skrevet

Har ikke vært så mye sjuk, men.. Hadde en kraftig bihulebetennelse for første gang i vinter og ble så dårlig.. Hodet hadde et konstant trykk og febern var høy og jeg greide ikke reise meg en gang. Er alene med mitt barn, så det var en utfordring! Den varte i ti dager.. Pinglete kanskje, men jeg er aldri syk altså :)

Skrevet

Gallesteinsanfall og en prolaps som endte med at jeg ble hasteoperert.

Skrevet

Siste fødselen, når de ikke fikk tak i hode med tangen og de måtte dra ham ut med vakum istedet og det lå tre sykepleiere på magen min for å presse ham ut. Da ba jeg om å få dø rett og slett.

Skrevet

Kramper i urinrøret etter seponering av kateter

Skrevet

Her vil jeg si at gallestensanfall flere dager på rad er det verste jeg har opplevd, ikke engang fødsel kan sammenlignes sad.png

Utvilsomt nyrestensanfall. Ble til slutt operert i uke 32 i siste svangerskap. Etter uker med anfall, operasjon og innlagt stent, fødte jeg faktisk uten å vite jeg var fødsel. Var så vant til smerter, at jeg ikke merket riene. Vesla kom rett i underbuksen. Så det endte jo godt :-)
Skrevet

Ankelbrudd med påfølgende operasjon. Jeg hadde så grisevondt dagen etter at jeg lå og hulka. Det kjentes ut som noen prøvde å sage av meg beinet. Da jeg ba om noe smertestillende kom sykepleieren med to paracet! Da trodde jeg ikke mine egne øyne. Jeg kunne ikke svelge en gang for smertene gjorde at jeg brakk meg og kastet opp. Heldigvis fikk jeg noe med litt mere futt i etter at en legestudent spurte sykepleieren hvorfor de ikke ga tilstrekkelig smertelindring så kort ( 8 timer) etter en slik operasjon...

Jeg hadde tatt en fødsel isteden uten å blunke.

Skrevet

Fødsel er det vondeste jeg har opplevd. Men jeg har hatt både nyrebekkenbetennelse og nyrestein, og tror de smertene har potensiale til å bli minst like ille.

Skrevet

Etter fødsel er det de første ukene etter jeg fikk Ulcerøs kolitt. Grusomt vondt.

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Gallesteinsanfall sammen med bukspyttkjertelbetennelse. Fy f***.

Skrevet

Har hatt skikkelig omgangssyke en gang, tror nesten det var det verste. På en god nr 2 kommer fødselen, nr 3 nyrebekkenbetennelse (lå over ei uke på sykehus) og på fjerdeplass påkjørsel av bil med hjernerystelse, beinbrudd og flere forstuinger.

Hvorfor omgangssyken var verre enn fødselen veit jeg ikke helt, men jeg tenker at det er grunnet at fødselen er avgrenset i tid, selv om det ble et døgn etterhvert veit man at det går over. Omgangssyken er noe man ikke veit når går over, og det er meningsløs smerte og uvelhet. Jeg er glad jeg stort sett slipper unna..

Skrevet

Å ta mandlene :) Tar heller en fødsel hver dag en uke enn å ha så vondt igjen.

Skrevet

Som over her: 5 dagers gallesteinsanfall og bukspyttbetennelse. resulterte i ul for å finne ut hva det var, undersøkelser på sykehus og påfølgende operasjon. en god nr 2 er mageproblemene pga fjerning av galleblære og ca 40 (!!) stein.. fødsel ligger langt ned på lista etter vanlig gallesteinsanfall og div annet..

Skrevet

Jeg fikk som 10-åring kraftig oppkast og diaré som varte 5 dager i slengen, kom annenhver uke i et helt år... :(

Sluttet å vokse, ble fryktelig tynn og var etter 1 år helt utmattet.

Tok legene 1 år å finne ut at jeg hadde Cøliaki :P

Skrevet

Kjærlighetssorg. Å sitte alene gravid med kjærlighetssorg.

Ellers hadde jeg nervebetennelse i en tann, det var helt jævlig. Har ikke vært gjennom fødsel enda da...

Skrevet

Den verste smerten var da de på sykehuset skar opp og tømte halsbyller i mandlene i forbindelse med en stygg streptokokkinfeksjon.

Det fikk fødsel og splintret overarmsben til å blekne sånn smertemessig.

Skrevet

Nyresteins anfall. Det var nok det jævligste jeg opplevd

Tett etter kommer tarmslyng

siste fødsel da jenta satte seg fast.

og mine kroniske rygg, nakke og skuldre smerter.

Skrevet

gastroskopi! sa seinere til svigersøstra mi at jeg tar en fødsel når som helst fremfor å gjennomgå gastroskopi igjen. Og jeg mener det! Det er absolutt det grusomste jeg har vært med på. Er ikje direkte vondt (bortsett fra i halsen når dem trykker ned slangen), men trodde ærlig jeg skulle dø. Jeg brekte meg i ett sett og følte som om at jeg ikje fikk puste. Også blir man jo holdt ned av en sykepleier så man føler seg skikkelig hjelpeløs..ja nei, huff!

Skrevet

Fødsel. Så håper jeg slipper unna problemer med gallestein eller nyrer!

Skrevet

En halsbyll jeg hadde. Klarte ikke svelge mitt eget spytt engang :(

Skrevet

1. Magesmerter pga matforgiftning. Helt for******* magekramper som aldri tok slutt..

2. Tannbyll.. Hadde så vondt at jeg så bare svart. Etter x antall ibux..

3. Coloskopi.. Angret grusomt at jeg takket nei til tablett..

Får vel legge til at fødsel har jeg ikke hatt mulighet å oppleve..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...