Anonym bruker Skrevet 27. mai 2012 #1 Skrevet 27. mai 2012 Har nå bestilt en symaskin til meg selv.. men lurer litt på hvorfor de som syr klær hjemme, velger så rare mønstre. Til barn er det vanlig å velge mønstre med kjempestore dyr på, eller små elefanter over hele plagget (fargesterke mønstre). Syns ærlig talt ikke dette er noe fint. Er det ikke andre stoffer å få tak i? Som her, her har ei dame valgt et veldig støyende mønster på armene til kjolen, og på en "ball" midt på. http://merkeligemour...01_archive.html Men man må kanskje gjøre det sånn for at det skal "skrike" hjemmesydd?!
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2012 #2 Skrevet 27. mai 2012 Klær er så billig å kjøpe at det ville være rart å sy ting som man like godt kunne kjøpt i butikken. Poenget med å sy selv må jo være at det enten blir billigere eller bedre (annerledes) enn det man får kjøpt.
prikkete_kjole Skrevet 28. mai 2012 #4 Skrevet 28. mai 2012 Selvfølgelig er det andre stoffer å få tak i. Og jeg må si jeg har sett svært mange selvsydde klær uten elefantmønstre o.l. Men det er jo sånn at det ofte er dyrere med materiale til å sy klær (for ikke å snakke om tiden det tar) enn å kjøpe ferdig, så motivasjonen for de fleste er vel å lage noe spesielt, som er akkurat sånn som de selv vil ha det og som de ikke finner i butikken.
prikkete_kjole Skrevet 28. mai 2012 #5 Skrevet 28. mai 2012 Og én ting til: jeg synes det er kjempefint med elefantmønstre og dyremønstre på barneklær. Mitt barn har mye av det, men(dessverre) er ingenting av det hjemmesydd. Men fra kjedebutikker og noe dansk design. H&M f.eks og spesielt Lindex har MYE av denne typen mønstrete barneklær, så tenker vel ikke akkurat at det skriker hjemmesydd av dem... At du ikke liker denne typen klær er en annen sak, tror ikke det skal være noe problem å få tak i helt nøytrale tekstiler
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 28. mai 2012 #6 Skrevet 28. mai 2012 (endret) Fra Stoff og Stil kan du velge omtrent alle typer stoff du måtte ønske, og de har mye ulike mønstre. Jeg har sydd litt til ungene, men jeg bruker aldri mønster siden jeg ikke klarer å sy etter det. Finner meg klær jeg liker og ser hvordan de er sydd, eller bare tegner ned ideer, og så klipper og syr jeg fritt fra eget hode. Blir som regel ganske bra. Jeg liker heller ikke sånne sære plagg som du beskriver, så syr helt vanlig klær i mer nøytrale farger og mønstre. Endret 28. mai 2012 av Alva♂♂♂♀
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå