Anonym bruker Skrevet 27. mai 2012 #1 Skrevet 27. mai 2012 Er det noen her som går på blodtypedietten og som har opplevd positive virkninger av å spise basert på blodtype. Jeg har selv blodtype A, som ifølge denne dietten bør spise mest vegetarmat. Og som blir slapp av meieriprodukter og kjøtt.
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2012 #2 Skrevet 27. mai 2012 Bare bull. Men alle diettene er ok dietter, så om du velger deg en og holder deg slavisk til den vil du antagelig føle deg veldig bra og finne match-vekten din
Gjest Sekretøsa Skrevet 27. mai 2012 #3 Skrevet 27. mai 2012 Gikk på skole med ei som prøvde den i samråd med legen sin, og hun fikk gode resultater! Dette var på videregående, hvor hun ble så mobbet for at hun var litt rund. Hun ble skikkelig flott i fasongen.
☆☆☆ Skrevet 27. mai 2012 #4 Skrevet 27. mai 2012 Ja, det er tull. Men det betyr ikke at den ikke virker. Egentlig kan du velge den blodtypedietten som inneholder de matvarene du liker best, ikke nødvendigvis den som matcher blodtypen din. En i min familie gikk ned 10 kg på 3 måneder med blodtypedietten.
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2012 #5 Skrevet 27. mai 2012 Kanskje jeg kunne tjent millioner på å kopiere bøkene om blodtypedietten, bare at jeg kunne brukt øyenfarger i stedet for blodtyper.
førti Skrevet 27. mai 2012 #6 Skrevet 27. mai 2012 Jeg har tro på blodtype dietten. Selv gikk jeg ned 10 kg på 4 mnd uten å.spise mindre eller trene. Jeg spiste til.og.med en halv plate med mørk kokesjokolade nesten daglig. Jeg er blodtype 0 og det stemmer at jeg fordøyer kjøtt godt og ikke tåler hvetemel uten å bli skikkelig oppblåst.Det.er lurt å lese boka før en danner.seg.en.mening.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2012 #7 Skrevet 28. mai 2012 De som sier det er tull vet ikke hva det her er snakk om! Eller har ikke god nok erfaring med det. Altfor mange tenker at blodtypedietten er en slankediett og kun det. Ja, man kan bruke det til å gå ned i vekt, men det er først og fremst en kostholdsplan hvor man tilpasser kosten hvert enkelt individ, for vi er forskjellige. Jeg ble frisk etter lang tids alvorlig sykdom etter at jeg la om til blodtypedietten. Dette er vel ca 7 år siden. Legen min har sagt rett ut at hadde jeg ikke gjort det så hadde jeg aldri blitt frisk igjen! Nå holder jeg meg frisk så lenge jeg holder meg til matvarene for min blodtype, kun med utskeielser en gang i blant. Jeg jobber som terapeut og har i ca 9 år sett utallige personer, både egne klienter og kollegaers klienter, som har fått et helt nytt liv etter omlegging til blodtypedietten. Det som er viktig å huske på er at det er et utgangspunkt, men ingen fasit. Setter man en overvektig person med blodtype O som også har altfor mye syre i kroppen til å spise mye mer kjøtt, da vil denne kunne få problemer fordi den får for mye syreoverskudd i kroppen, og personen vil ikke gå ned i vekt til tross for at den spiser "riktig". Denne personen må da spise mye mer grønsaker for å få ned syrenivået i kroppen, og spise noe mindre proteiner. Et annet eksempel; hvis man skal gå ned i vekt, så må man som regel også kutte ned karbohydratmengden i tillegg til at man følger blodtypedietten, selv om man i følge blodtypedietten skal tåle mange karbohydrattyper godt. En del sier også at de ikke har effekt av det. Min erfaring tilsier at det to grunner. Som regel er det at de ikke har vært konsekvente i den perioden de må være konsekvente for å få resultater. For enkelte kan også være at de har en matintoleranse som er uoppdaget. Jeg liker ikke ordet diett når det snakkes om blodtypedietten. Dette fordi de fleste tenker slanking når de hører ordet diett. Selv om man med suksess kan bruke blodtypedietten som en måte for å gå ned i vekt (med visse tilpasninger), så ser jeg det først og fremst som et kosthold som kan hjelpe folk til å bli frisk(ere) og å holde seg friske. Poenget er hele tiden at vi er forskjellige, og at dette må tas hensyn til! Blodtypedietten er et fantastisk utgangspunkt for å forbedre helsen - hvis man gjør det riktig. Hvis man sliter med flere ting kan det være en fordel å få hjelp av en erfaren terapeut!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå