Anonym bruker Skrevet 27. mai 2012 #1 Skrevet 27. mai 2012 Svangerskapet satte sine spor på store deler av kroppen og tennene mine fikk også gjennomgå. Jeg var hos tannlege når den lille var 2 mnd gammel og borret noen hull. Jeg hadde da et hull som var ganske dypt, hvor tannlegen sa jeg kanskje måtte rotfylle hvis jeg skulle få mer plager med den. Og jippi, heldige meg fikk skikkelig tannverk for 3 dager siden. Jeg er student, og vi sitter ikke med den aller beste økonomien i sommer som gjør at dette kom på det mest tenkelige dårlige tidspunkt. Men men! Sånn kan jeg jo ikke gå. Dette er den nest bakerste tanna oppe på høyre side, og tanken har slått meg at jeg like gjerne kan jo trekke den. Men synes nå det er litt tidlig å begynne å trekke tenner i en alder av 23 år. Rotfylling er jo langt dyrere enn å trekke en tann, så tankene mine spiller vel mest på det økonomiske. Noen som har trekt denne tanna? og klarer seg fint uten den? eller hva ville dere gjort?
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2012 #2 Skrevet 27. mai 2012 Jeg ville trekt den. Det vises ikke, det endrer ikke bittet og en kan fint tygge uten de bakerste tennene
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2012 #3 Skrevet 27. mai 2012 Jeg hadde uten tvil reparert den. Hvis tennene dine er så dårlige allerede, så blir de sikkert ikke bedre når du blir gammel og da er det best å ha flest mulig tenner igjen, selv om de allerede er rotfyllt.
moota m storebror&lillebror Skrevet 28. mai 2012 #4 Skrevet 28. mai 2012 Jeg hadde rotfylt tanna hvis det var nødvendig.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2012 #5 Skrevet 28. mai 2012 Jeg hadde reparert den. Ville ikke vært uten en tann uansett hvor det er i munnen. De andere tennene kan også bevege på seg når det pluttselig er bedre plass og da kan hele bittet bli feil over tid. Da er det bedre å ta denne utgiften nå enn en veldig mye større senere. Og ikke minst all tiden det vil ta.
soleia Skrevet 28. mai 2012 #6 Skrevet 28. mai 2012 Hadde spandert ei rotfylling. Å gjere det billeg no, kan kanskje gjere det dyrt seinare.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2012 #7 Skrevet 28. mai 2012 Dersom du har visdomstann og tannen med verk i er den syvende fra fortann, så vil det nok ikke synes når man smiler og ler dersom man trekker den. Man klarer seg fint uten, men dersom det er seksårsjekselen(6.tann fra fortann) vil det hos de fleste synes at den mangler dersom den blir trekt.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2012 #8 Skrevet 28. mai 2012 Hvis du har råd...så ville jeg kanskje ha gått for krone. Da får du aldri mer problemer med den. Ellers ville jeg ha trekt den....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå