Anonym bruker Skrevet 27. mai 2012 #1 Skrevet 27. mai 2012 Hva synes dere egentlig om en firebarns mamma som reiser på jobb 07.00 og kommer hjem en gang mellom 16.00 og 21.00. Jobber og i snitt 3. hver lørdag. Hun har en lederstilling og tjener deretter, slik at familien mangler ingenting materielt sett, og foreldrene har mulighet til å hjelpe barna økonomisk når de en gang skal studere, kjøpe bolig e.l. Mannen har også full jobb, men mer fleksible arbeidstider. Han har "hovedansvaret" for barna og husarbeid. Det sier seg selv at pga jobben kan ikke mor være så delaktig i hverdagen, men hun hjelper til og stiller opp så sant det lar seg gjøre. Hva er deres ærlige mening om en slik mor?
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2012 #2 Skrevet 27. mai 2012 Har ingen spesielle tanker. Hun gjør det hun føler er best.. Skjønner at du vil ha en reaksjon og meninger om at hun er en dårlig mor, men hadde du tenkt det samme om det var far i hsuet som jobbet mye?
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2012 #3 Skrevet 27. mai 2012 Bare av ren nyskjerrighet: hadde du spurt om dette dersom det var mannen som jobbet på samme måte?
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 27. mai 2012 #4 Skrevet 27. mai 2012 Høres helt greit ut (regner med at du snakker om deg selv her )
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 27. mai 2012 #5 Skrevet 27. mai 2012 Samme tanker som en far i samme sjangeren. Vi lever i 2012, når det ikke er unaturlig for menn å ha hovedansvaret for hjem og barn. Vedder på at han er like god omsorgsperson for barna sine som mor hadde vært.
Flate pupper Skrevet 27. mai 2012 #6 Skrevet 27. mai 2012 Det er samme situasjon som hos oss, så jeg ser ikke negativt på denne løsningen. Det er ingen regel som sier at det er mor som skal ha hovedansvaret for barn og hus, og fungerer det fint for dere så er det dette som er riktig for dere.
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2012 #7 Skrevet 27. mai 2012 Hun høre ut som en arbeidsom mor som er et gotd forbilde. Hun kommer tydligvis ofte tidlig hjem. Alt mellim 16 og 17 regner jeg som tidlig. Hun har også mye fri i helgene. Ser ikke problemet. Hun er da ikke mye borte fra ungene.
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2012 #8 Skrevet 27. mai 2012 Altså, mellom 16 og 21.. Det er ganske stor forskjell om du kommer hjem for eksempel 16.30 eller 19 mest, da. Og hvor gamle er barna. Veldig fint å ha god økonomi og å kunne hjelpe barna senere. Men livet er det som skjer her og nå. Så får alle prioritere sånn som de vil.
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2012 #9 Skrevet 27. mai 2012 I dag hvor det er opplest og vedtatt at far er en like viktig omsorgsperson som mor, så skjønner jeg ikke hvorfor det skulle være galt at det er mor som jobber mest mens far tar mest ansvar hjemme. Ofte er det sånn at en må jobbe mer enn den andre. Hvem som jobber mest av mor eller far er da ikke viktig, så lenge barna har det bra.
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2012 #10 Skrevet 27. mai 2012 Jeg skulle likt å se argumentet for hvorfor det er mer ille at det er mor som jobber mye, enn at far gjør det. Any takers?
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2012 #11 Skrevet 27. mai 2012 Jeg tenker ikke noe spesielt om hvordan andre gjør ting, er bare glad det ikke er meg/oss. Det gjelder uansett om det er far eller mor som jobber mye.
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2012 #12 Skrevet 27. mai 2012 Jeg er slik som HI nevner. Men har 5 skift ordning og min gubbe har det samme. Har ein god del overtid pga opratør/arbeidsleder. Har 5 barn 24, 6,7 og 4 mnd. Den eine døde av leukemi 3 år. Men skal ha 1 barn til.
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2012 #13 Skrevet 27. mai 2012 Har en venninne som har en høy stilling i et departement. Tre barn. Hun reiser hjemmefra i sekstiden og er hjemme sent på ettermiddagen. Mannen tar hovedansvaret i hverdagen da han har en ganske fleksibel jobb. Synes hun er tøff jeg, og tenk for et forbilde for barna sine.
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2012 #14 Skrevet 27. mai 2012 Syns det er litt rart med dere som syns det er tøft med mødre som jobber veldig mye. Selv skjønner jeg meg ikke på de som prioriterer jobb foran barna uansett om det er mor eller far. Når det er sagt, så går det an å finne en middelvei. Men å dra før barna står opp og komme hjem rett før de legger seg hver dag, det vil verken mannen min eller jeg. Faren min har alltid reist en del og kommet hjem sent på ettermiddag og ikke vært veldig involvert. Min mor var hjemmeværende noen år, men ble ordentlig karreierekvinne da jeg var 11+. Ja da, min mor er et forbilde og har lært meg arbeidsmoral, men hvor bra var det egentlig at hun alltid hadde tankene på jobben og jobbet nesten hele tiden (jobbet hjemmefra og)? Hun er veldig dyktig og har bygget opp flere firmaer, men hun har nok ikke vært like bra på å få ordentlig kontakt med barna sine. Nå er jeg 30 år og hun har nesten ikke tid til å komme innom etter jobb hver tredje uke en gang. Jeg skulle nok ønske at både faren og moren min hadde vært mer tilstedeværende i barndommen. Spesielt moren min, for vi har ikke et godt forhold.
Mandalas Skrevet 27. mai 2012 #15 Skrevet 27. mai 2012 Jeg tenker bare at jeg er kkempeglad for at ingen av oss jobber så mye. jeg er glad penger ikke har en sånn makt over oss, at jeg eller samboeren vil jobbe så mye. At det er faren som har mest ansvar for barna ser jeg ikke noe merkelig i, sånn er det hos oss også.
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2012 #16 Skrevet 27. mai 2012 Syns det er litt rart med dere som syns det er tøft med mødre som jobber veldig mye. Selv skjønner jeg meg ikke på de som prioriterer jobb foran barna uansett om det er mor eller far. Når det er sagt, så går det an å finne en middelvei. Men å dra før barna står opp og komme hjem rett før de legger seg hver dag, det vil verken mannen min eller jeg. Faren min har alltid reist en del og kommet hjem sent på ettermiddag og ikke vært veldig involvert. Min mor var hjemmeværende noen år, men ble ordentlig karreierekvinne da jeg var 11+. Ja da, min mor er et forbilde og har lært meg arbeidsmoral, men hvor bra var det egentlig at hun alltid hadde tankene på jobben og jobbet nesten hele tiden (jobbet hjemmefra og)? Hun er veldig dyktig og har bygget opp flere firmaer, men hun har nok ikke vært like bra på å få ordentlig kontakt med barna sine. Nå er jeg 30 år og hun har nesten ikke tid til å komme innom etter jobb hver tredje uke en gang. Jeg skulle nok ønske at både faren og moren min hadde vært mer tilstedeværende i barndommen. Spesielt moren min, for vi har ikke et godt forhold. Hvorfor skulle du ønske "spesielt moren din" var mer til stede i barndommen din, når far også var mye borte? Har du fått et dårlig forhold til mora di fordi hun var mye borte, mens du utviklet et godt forhold til faren din til tross for hans manglende tilstedeværelse?
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2012 #17 Skrevet 27. mai 2012 Hun jobber jo ikke så grusomt mye. Først er hun hjemme omtrent på den tiden unger pleier å tå opp så hun ser dem da. S er hun hjemme fra et sted mellom 16 og 19. 16 er jo tidlig. Da får hun mange timer med ungene og selv når hun kommer hjem kl. 19 rekker hun å være litt sammen med dem før de legger seg. I helgene har hun jo også for det aller meste fri. Jeg hadde foreldre som jobbet mye, spessilt min mor, men det plaget meg aldri. Så lenge barna har noen hos seg som de stoler på og foreldrene virklig ser barna nesten hver dag tror jeg det er helt fint.
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 27. mai 2012 #18 Skrevet 27. mai 2012 At far har mest ansvar for ungene og huset reagerer jeg ikke på. De er vel like flinke som oss mødre:) du sier du kommer hjem mellom 16-21. Kommer du oftest hjem i 16-17 tiden eller 19 tiden og utover? Ikke for å være frekk, men jeg kan ikke forstå de som jobber så mye at de nesten aldri ser barna. Jeg ville heller hatt en mor og far som var tilstedet under oppveksten enn at de kunne hjelpe meg økonomisk når jeg skulle kjøpe hus osv.
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2012 #19 Skrevet 27. mai 2012 Fint å ha det bra økonomisk, men selv hadde jeg ikke klart å gjort det, fordi jeg føler at jeg trenger å se barna mine mer enn det. Jeg kjenner noen i omtrent samme situasjon som deg, og det er sårt å høre barna hennes si at de savner mamma, at de ikke skulle ønske at mamma jobbet så mye osv osv.
Solbollatilmamma Skrevet 28. mai 2012 #20 Skrevet 28. mai 2012 Det handler vel om prioriteringer da. Både jeg og far ønsker å få mest mulig tid med barna nå mens de er små. Det betyr at vi jobber mindre og tjener deretter. Selvfølgelig er det viktig om man er hjemme kl. 16 eller 21. Jeg er glad vi er forskjellige og tror ikke barna tar skade av det. Det foreligger ingen absolutt fasit, heldigvis. :-)
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2012 #21 Skrevet 28. mai 2012 Min tante og onkel hadde det slik, hun jobbet veldig mye og min onkel hadde normal arbeidstid. Det var han som hentet og bringa barna, det var han som vaska huset, klipte hagen og alle slike ting. De skilte seg når minste barnet var 16år, ungene har ikke spesielt bra forhold til sin mor idag. Hun minste har fått ett bedre forhold, men ikke spesielt bra. Men til faren sin så har de ett veldig godt forhold. Så det er vel litt med hvor mye de har vært tilstede i hverdagen.
Gjest Sekretøsa Skrevet 28. mai 2012 #22 Skrevet 28. mai 2012 Tenker det samme som jeg gjør om menn som jobber sånn, at de gidder! Penger er ikke alt. Men det er du som går glipp av det jeg får med barna mine:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå