Gå til innhold

Forskjellige svangerskap...


Lykkeliten11

Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg er nå 6 uker på vei med nr 2. Har en nydelig liten gutt på 1 år, og når jeg var gravid med han hadde jeg masse mensmurringer fra 4 uker og vonde pupper. Denne gang har jeg verken mensmurringer eller vonde pupper ... Jeg føler meg vel litt trett og har frem til et par dager siden vært litt svimmel.. men kan dette være alle symptomer jeg skal ha denne gang? Kan ikke helt skjønne at det kan være så forskjellig og er redd det er noe galt med spiren siden jeg har så lite vondter :P Noen som har vært gravide flere gang og opplevd en så forskjellig start?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er gravid med nr 2 nå, og til nå er ting ganske forskjellig.

Med første merka jeg ingenting til at jeg var gravid før jeg var nesten 7 uker. Forutenom at mens uteble, jeg hadde mensmurringer, men hvem tenkte på det?

jeg fullførte svangerskapet til uke 35 uten morgenkvalme i starten. Jeg hadde ømme pupper en liten stund, jeg hadde bekkenløsning fra uke 23 til uke 35. Ellers var jeg endel dårlig på slutten, men et normalt svangerskap vil jeg tro :)

Denne gangen oppdaget jeg det da jeg var bare 4+0, hadde ingen symptomer før jeg var nesten 5 uker, da kom kvalmen, ømme pupper og tretthet.

Jeg håper og tror at denne gangen er det gutt, siden alt er annerledes :P

Og at forrige er jente ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er gravid med nr to nå... Og har nesten ikke noen symptomer!!!! Første gang fikk jeg ekstrem svangerskaps kvalme med innleggelse på sykehus osv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist svangerskap hadde jeg ingen ubehageligheter før 2 mnd før fødselen. Da kom bekkenløsningen. Altså ikke kvalm en gang! Jeg fikk da ei jente. Denne gangen er alt annaledes! Jeg har alle symptomer! Kvalm så det holder! Har gått ned 4 kg, og er 6+4 ! Ømme pupper som er diiigre blitt, vondt i korsryggen, og nedsig i underlivet. Magen står som en balong, og jeg flyr og tisser hele natten! Skal på første legetime til uka! Håper det blir rask ul! Tenker at det enten er en gutt, ellers så er det kanskje tvillinger? Har hørt at man blir mer kvalm da? Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist svangerskap hadde jeg ingen ubehageligheter før 2 mnd før fødselen. Da kom bekkenløsningen. Altså ikke kvalm en gang! Jeg fikk da ei jente. Denne gangen er alt annaledes! Jeg har alle symptomer! Kvalm så det holder! Har gått ned 4 kg, og er 6+4 ! ømme pupper som er diiigre blitt, vondt i korsryggen, og nedsig i underlivet. Magen står som en balong, og jeg flyr og tisser hele natten! Skal på første legetime til uka! Håper det blir rask ul! Tenker at det enten er en gutt, ellers så er det kanskje tvillinger? Har hørt at man blir mer kvalm da? Noen som vet?

 

åååååh, er det normalt med "nedsig" i underlivet? godt det ikke er bare meg som har det. Jeg skal be om og få tidlig UL for og sjekke om det er tvillinger, for enten er det 2, eller så er det gutt!

Jeg er dødsdårlig, og ekstremt ømme pupper, og vondt i korsryggen. Sist merka jeg jo ikke at jeg var gravid før jeg kjente liv nesten :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sniker meg inn fra 3.trimester... Venter barn nr 3, og dette svangerskapet har vært totalt annerledes enn med nr 1 og 2! Med de to første hadde jeg nesten ingen symptomer bortsett fra litt kvalme med nr 2. Denne gangen har jeg hatt alt! ømme pupper (skjønte vel før jeg testa meg at jeg var gravid..), mensmurringer, ekstrem kvalme, bekkenløsning og bekkenlåsning... Mangler vel bare halsbrann! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar =)

Godt å høre det er mye forskjellig :) Det er ikke alltid lett å gå gravid - så mye glede, men så mange bekymringer... Lykke til videre jenter - nyt svangerskapet =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkelig Mamma; Du må melde tilbake om hvordan det gikk på UL! Blir spennende å se om det er to! Grubler fælt på det samme, og nedsig skal vist være en av symptomene har jeg lest ett sted her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkelig Mamma; Du må melde tilbake om hvordan det gikk på UL! Blir spennende å se om det er to! Grubler fælt på det samme, og nedsig skal vist være en av symptomene har jeg lest ett sted her :)

 

Jeg skal til jordmor på torsdag, så skal prate med henne da om en tidlig UL. For bf har ganske mange tvillinger i familien, og det samme har vi.. Og sist snakket di om blødningen jeg hadde var en tvilling, for dem så antydning til plommesekk nr 2..

Skal oppdatere når jeg har vært hos jordmor :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert! Jeg skal til første legebesøk i morgen. Håper å få tidlig UL også. Dette er iallefall den verste omgangssyken jeg noen sinne har hatt:)) Kvalm så det holder her! Må ha fått i meg noe jeg ikke har spist! He, He.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er alt mottsatt av det eg var gjennom med nr 1.. da kasta eg opp hver dag omtrent fra dag 1 til fødsel.. mens med nr 2 har eg max kasta opp 5 ganger og former har egntlig hvert bra til og vere gravid.. men har bekkenplager denne gangen.. noe eg slapp klar med nr 1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert! Jeg skal til første legebesøk i morgen. Håper å få tidlig UL også. Dette er iallefall den verste omgangssyken jeg noen sinne har hatt:)) Kvalm så det holder her! Må ha fått i meg noe jeg ikke har spist! He, He.

 

Må få høre med deg også hvordan det går :-D Hehe jeg er kvalm så det holder her også :P Skjønner ikke hva det er for no :P haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første svangerskap var jeg kvalm og kastet opp fra uke 4 til uke 16. Nå er jeg i uke 7 og er veldig trøtt, men det er det.. håper det forstsetter slik :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vært hos jordmor, og er henvist til tidlig UL :) Tatt GBS prøver, og fått skjema for blodprøver.. Weeeh... kan man virkelig håpe at alt skal gå bra denne gangen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkelig Mamma; hva er forresten GBS prøver for noe? Har bare hørt om DBS, og det er jo noe helt annet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GBS er en infeksjon man kan få i underlivet under et svangerskap, og siden jeg hadde infeksjon i kroppen under forrige svangerskap, når jeg kom inn på føden, og babyen ble født med infeksjon, så skulle dem følge med det denne gangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...