Gå til innhold

Inspirert: Ang trampoline og støy

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er ganske nyinnflyttet i et boligfelt, flyttet hit i fjor sommer. Det er ikke store tomtene og naboene bak oss har i år satt opp trampoline helt opptil vår uteplass. Jeg har vanligvis null problem med støy og lek fra barn, men her har vi dem hoppende i mange timer i strekk og det tror jeg ville gjort enhver G A L!!! Det er ikke nok med spjoingspjoingspjoingspjoingspjoingspjoing, men de gauler og hyler i tillegg. Hadde vi kunnet flytte uteplassen hadde vi gjort det, men det er for liten hage. Det ender med at vi går inn i stedet når de har holdt på lenge.

Føler meg om en gammel kjerring her, men hva kan vi gjøre? Vi har ikke lyst til å nekte dem å kose seg med trampolinen, men her er det snakk om maraton uten like. Er det frekt å spørre foreldrene om de kan begrense hoppinga i visse perioder? Altså, en viss tidsbegrenselse. Vi slipper heldigvis å bli vekket grytidlig, men de har holdt på til klokka 23 noen kvelder. Andre naboer rundt oss synes synd på oss.

De tilhører en annen gate enn oss så er ikke blitt kjent med dem enda og vi er ikke del av samme huseierforening.

Kanskje noen av dere har erfaringer fra lignende og har noen gode tips til hva vi (ikke) bør gjøre??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selge huset? Flyttevtil et annet sted?

Vi har trampoline, ungene får hoppe som de vil. De er ikke så store enda, så det er ikke til sent på kveld, vi bor på landet og har ingen naboer som reagerer.

Hadde ikke likt å bli begrensa av andre, tenker ungene må få leke, og at om man ikke tåler det, så kan man ikke bo i felt.

Skrevet

Hadde ikke likt å bli begrensa av andre, tenker ungene må få leke, og at om man ikke tåler det, så kan man ikke bo i felt.

Men du ville ikke hatt betenkeligheter med å begrense naboenes liv? Når man lar ungene få herje og bråke hele dagen slik at naboene ikke orker å sitte ute engang, så er man for hensynsløs til å bo i felt. ALLE som bor tett på andre må innrette seg, enten de er voksne eller barn. Tviler på at naboen til HI hadde orket at de hadde spilt høy musikk hver dag.

Til HI. gå og ta en prat med dem, og spør om det er mulig at dere kan bli enige om et klokkeslett det kan være fredelig slik at dere kan spise middag på uteplassen i fred, eller om de kan flytte trampolinen litt

Skrevet

HI her. Min oppfatning av et godt nabofellesskap er at man tar hensyn til hverandre slik som anonym #4 sier. Om vi skulle spilt musikk eller snekkerarbeid på samme desibelnivå over like lang tid er jeg sikker på at naboene hadde vært kjappe til å være på døra vår. Bare fordi det er barn som leker så Må man godta det fordi det er lykkelige barn som gjør sunn aktivitet?!? Vel, min lykkelige mann bedrev saging utenfor hos oss i dag så da er vi vel skuls for en bitteliten stund ;)

Når det er sagt så snakket jeg med en annen nabo som vi er blitt godt kjent med. Jeg trengte å få ut min frustrasjon og hun kjente hun bak oss og skulle nevne det for henne. Meget mulig så er de ikke klar over at det gjaller og bråker så mye som det gjør. Håper det vil gjøre det litt bedre, hvis ikke får vi ta turen over og ta en vennlig prat slik #4 har gjort.

Om noen andre har erfaringer så kom gjerne med dem. Kanskje noen har noen "regler" som funker... Som nevnt så ønsker vi ikke at ungene skal slutte å bruke trampolinen, men at de tar bittelitt hensyn slik vi alle vi andre gjør når vi spiller musikk eller snekrer på huset. Hvordan få til dette på mest mulig skånsom måte?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...