Love my kidz Skrevet 27. mai 2012 #2 Skrevet 27. mai 2012 Tja.. må ærlig talt si jeg synes det er litt vel gammeldags. Men er absolutt ikke stygt Hadde ei tante som het det.
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2012 #3 Skrevet 27. mai 2012 Litt gammeldags kanskje på en liten baby. Klinger heller ikke så pent, men alle trenger jo ikke å hete Emma, Julie og Nora heller:) Hun får trolig ha navnet for seg selv i sin generasjon:)
Gjest AnnaMathea Skrevet 27. mai 2012 #4 Skrevet 27. mai 2012 Det er et koselig navn som passer både liten og stor:) Oppfriskende at det ikke er et populærnavn, at det har mer enn 3-4 bokstaver og ikke slitter på a!
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2012 #5 Skrevet 27. mai 2012 Jeg kjenner ei jente/dame som heter det og hun er veldig grei:) Så jeg liker det!
butt Skrevet 27. mai 2012 #6 Skrevet 27. mai 2012 Jeg liker det ikke desverre, men jeg har et listetoppnavn til jenta mi, er ikke alle som liker det heller!
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2012 #7 Skrevet 27. mai 2012 Nydelig navn! Det er sikkert en del som trenger å venne seg til det, fordi det er "gammeldags" og "filletanta mi heter det", men det er et flott navn, både pent og sterkt på en gang
Gjest Hercule Poirot Skrevet 27. mai 2012 #9 Skrevet 27. mai 2012 Det er et gammelt, sterkt og godt navn, men jeg klarte ikke å vurdere det til egne barn, selv om min svigermor het Aslaug. Men ære være til dem som velger litt utenfor 10-på-topplista! :-)) (Det gjorde forøvrig vi også, til begge. Jentenavnet hos oss er det bare ca 250 andre som har, guttenavnet er det mange som har, men svært få barn.)
3 er nok! Skrevet 27. mai 2012 #10 Skrevet 27. mai 2012 Et sterkt navn man kan bære med stolthet. Ser liksom ikke for meg 14 år gamle Aslaug skulke skolen, smugrøyke og gå på fjortisfylla. 14 år gamle Aslaug er pliktoppfyllende, høflig, har gode karakterer og driver med hester eller korps.
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2012 #11 Skrevet 27. mai 2012 Fint med et navn ikke halve klassen heter når hun begynner på skolen.
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2012 #12 Skrevet 27. mai 2012 Takk for tilbakemeldinger. Er egentlig litt overrasket over hvor positive mange av dem var Det blir eventuelt oppkalling etter en i nær slekt som betyr mye for meg. Jeg har alltid tenkt "pokker at hun heter det, jeg vil kalle opp etter henne, men jeg kan bare ikke kalle dattera mi for Aslaug". Men nå som jeg har tygd på navnet en stund, så blir det liksom mer og mer riktig. Aslaug. Jo, jeg kan absolutt ta det med i vurderingen en runde til.
magpie Skrevet 27. mai 2012 #13 Skrevet 27. mai 2012 Jeg synes det er et veldig fint navn er ikje norsk selv så jeg har heller ingen assosiasjoner til navnet, så for meg høres det ikje "gammeldags" ut heller bare veldig veldig pent
Labetutt Skrevet 27. mai 2012 #14 Skrevet 27. mai 2012 Syns det er fint litt uvant med navnet til barn - men det er jo bare en vanesak. Vil tro at den typen navn kommer tilbake til barn
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2012 #15 Skrevet 27. mai 2012 Jeg liker ikke navn som slutter på -aug. Aslaug, Rønnaug, Olaug... Synes rett og slett det er fælt. Men det burde ikke bety noe, jeg er en vilt fremmed og har ingenting med hva andres barn heter.
alvemamma Skrevet 27. mai 2012 #16 Skrevet 27. mai 2012 (endret) Synes Aslaug er nydelig om det sies som det skrives (eller med stum g), jeg vurderte det til mi lille tulle. Men: "Arschlævv" er mindre pent, så jeg ville tenkt litt på dialekten din. Endret 27. mai 2012 av septembermamma til to
Musemorbr / Skrevet 27. mai 2012 #18 Skrevet 27. mai 2012 Jeg liker det jeg. Veldig solid, ordentlig og pent navn.
Nyttårs barn Skrevet 27. mai 2012 #19 Skrevet 27. mai 2012 Jeg synes Aslaug er et kjempefint navn, om uttalen er riktig slik den overfor sier. Et navn det går an å vokse med, ikke et typisk småpike navn. Og så er det et navn som er stødig og ordentlig, liksom ikke så mye tull med Aslaug. Hun kommer neppe til å melde seg på Paradise Hotel for å si det slik..
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2012 #20 Skrevet 27. mai 2012 Kan du ikke ha det til mellomnavn? Synes det ikke er et pent navn på ei jente.
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2012 #21 Skrevet 27. mai 2012 smaken er som baken, liker ikke, men det er du som skal like navnet, ikke resten av oss
Gjest AnnaMathea Skrevet 27. mai 2012 #22 Skrevet 27. mai 2012 Takk for tilbakemeldinger. Er egentlig litt overrasket over hvor positive mange av dem var Det blir eventuelt oppkalling etter en i nær slekt som betyr mye for meg. Jeg har alltid tenkt "pokker at hun heter det, jeg vil kalle opp etter henne, men jeg kan bare ikke kalle dattera mi for Aslaug". Men nå som jeg har tygd på navnet en stund, så blir det liksom mer og mer riktig. Aslaug. Jo, jeg kan absolutt ta det med i vurderingen en runde til. Har du i tillegg slike positive følelser for oppkalling synes jeg det bare er å gå for det! Kjenner en som heter Aslaug som ikke er en gammel dame og hun bærer navnet helt nydelig. Og jeg kan fint se det på en liten jente også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå