marsve Skrevet 27. mai 2012 #4 Skrevet 27. mai 2012 Spørs jo helt hvor mye man lesser på i første omgang!
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2012 #6 Skrevet 27. mai 2012 Spiser nesten alltid 2... Skulle bare spist en, men.... Må lage litt mindre mat;)
Musemorbr / Skrevet 27. mai 2012 #7 Skrevet 27. mai 2012 Tenker du type sykehusporsjon da? Spiser i såfall bare en. Av og til 1.5 om vi har noe ekstra spesielt, sitter veldig lenge ved bordet og koser oss med gode samtaler.
Himmel og hav Skrevet 27. mai 2012 #8 Skrevet 27. mai 2012 1. Men dette med porsjon er jo variabelt da. En porsjon for meg er en liten potet, 2 kjøttkaker og et par skjeer med grønnsaker. En porsjon for mannen min er 2 poteter, 4 - 5 kjøttkaker og 3-4 skjeer grønnsaker.
Gjest yrild Skrevet 27. mai 2012 #9 Skrevet 27. mai 2012 Huff... dette er grunnen til at jeg ikke går ned de 10 ekstra kiloene siden fødsel... jeg er så skrubbsulten så lenge jeg ammer og spiser stort sett 2 porsjoner (+...)
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2012 #10 Skrevet 27. mai 2012 Jeg forsyner meg som regel to ganger, noen ganger tre hvis det er noe ekstra godt eller jeg er ekstra sulten.
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2012 #11 Skrevet 27. mai 2012 2. Nesten uten unntak. Desverre. Fordi jeg har utrolog dårlig impulskontroll og viljestyrke på matfronten. Har skjerpet meg kjempemye de siste månedene, når det gjelder alle måltider og snop og snacks, men middag strever jeg sånn med. Jeg elsker middagsmat, men det er kanskje også litt det at jeg så ofte ble sendt til sengs uten middag og kvelds som straff i oppveksten, jeg blir nesten desperat når det er middag, hiver innpå kjempefort og er alltid redd for å ikke få nok, eller at andre skal ta "min" mat på bordet. Sukk. Tidligere var 1 porsjon to poteter og to kjøttkaker, for eksempel, nå er den en halv potet, en kjøttkake og masse grønt, så det ha rjo blitt bedre det også, selv om jeg fortsatt Må ha to og spiser for fort.
Gjest Siklerotte Skrevet 27. mai 2012 #12 Skrevet 27. mai 2012 I underkant av en, dvs. jeg overvurdrer nok sulten min litt for mye hver gang jeg lesser på mat.
moota m storebror&lillebror Skrevet 27. mai 2012 #13 Skrevet 27. mai 2012 1/2 porsjon. 1 frokosttallerken med middag.
*Yuna* Skrevet 27. mai 2012 #14 Skrevet 27. mai 2012 To. Middagen er dagens høydepunkt spiser ikke så mye til de andre måltidene.
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2012 #15 Skrevet 27. mai 2012 1/2 porsjon. 1 frokosttallerken med middag. Det må vel være i forbindelse med en litt ekstremslankekur? Hva spiser du når du ikke orsøker å gå ned i vekt?
ellen-propellen Skrevet 27. mai 2012 #16 Skrevet 27. mai 2012 1 ( liten) porsjon. Hvis jeg en sjelden gang har fjordland til middag deler jeg og ett barn en pakke.
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2012 #17 Skrevet 27. mai 2012 1 porsjon, og dere som synes dere spiser for mye middag, kjøp mindre tallerker. Da blir dere lurt til å tro at dere spiser masse.
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2012 #18 Skrevet 27. mai 2012 Jeg spiser omtrent som i dag. En flintstek, en halv pakke potetsalat, to tomater, en del salat, litt eple og stilkselleri. Forsynte meg bare en gang men har egen salatskål. For de som synes det høres mye ut så trenger jeg såpass med det livet jeg lever.
Gråsonen Skrevet 27. mai 2012 #19 Skrevet 27. mai 2012 Spiser normalt en porsjon! Hvis det er suppe spiser jeg som oftest alltid to porsjoner :-)
LillaGorilla♥♥ Skrevet 27. mai 2012 #20 Skrevet 27. mai 2012 1 liten porsjon, dvs feks en halv potet (jeg er IKKE glad i poteter, det er bare vomfyll for meg), 2 kjøttkaker, mye grønnsaker og litt saus. Jeg blir fryktelig fort mett- men også fort sulten igjen da.
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2012 #22 Skrevet 27. mai 2012 Jeg spiser en porsjon, av og til en pluss litt ekstra. Men dette går jo ikke an å måle, mannen spiser også bare en porsjon, men har myyye mer enn meg på tallerken. Umulig å vite hva man legger i en eller to porsjoner....
butt Skrevet 27. mai 2012 #23 Skrevet 27. mai 2012 En liten. Ikke spesiellt glad i middag, og blir raskt mett. Spiser mye av annen mat
moota m storebror&lillebror Skrevet 27. mai 2012 #24 Skrevet 27. mai 2012 1/2 porsjon. 1 frokosttallerken med middag. Det må vel være i forbindelse med en litt ekstremslankekur? Hva spiser du når du ikke orsøker å gå ned i vekt? Det er ikke ekstremslankekur, men slanker meg ja. Og prøver å få ned magemålet litt. Før kunne jeg spise nesten 1 dolly pizza alene. Eller en ekstra stor dobbel bic mac meny med stor brus og stor milkshake. Når jeg er ferdig med slankingen regner jeg med at middagen blir 1 liten porsjon. Type 1 vanlig potet, 2 kjøttkaker, litt pasta og/eller grønnsaker og litt saus. Kunne doblet det 3-4 ganger før om jeg bare presset meg før.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå